Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet toegang / netwerkadapter valt regelmatig uit

Pagina: 1
Acties:

• daantje nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-03-2024
Beste Mensen van Tweakers,

Ik heb thuis een desktop pc waar ik dagelijks mee werk. Deze staat boven op mijn kantoor en is verbonden met een powerline adapter ( TP LINK - 500mbit versie). De powerline adapter zit rechtstreeks in de muur en met mijn ziggo abo van 200mbit heb ik niks te klagen.

Nou heb ik dat een aantal keren per dag mijn internet toegang wegvalt. De netwerk adapter heeft nog wel verbinding maar de toegang tot het internet is weg.

Wat ik dan vervolgens doe is naar het Netwerkcentrum gaan / adapter instellingen wijzigen/ en vervolgens met de rechtermuis de ethernet adapter (Intel(R) Ethernet Connection (2) I218-V) uitschakelen en daarna weer met de rechtermuis inschakelen.

Vervolgens heb ik dan weer internet en deze actie duurt zo,n 15 seconden (je wordt er handig in).

Nou is het zo dat deze actie 9 van de 10 keer werkt, maar een enkele keer helpt deze actie niet en dan terk ik de powerline adpater uit de muur (stopcontact ) en als ik hem er weer in doe zijn we weer online.

Dus al met al is mijn storingkje makkelijk te verhelpen en niet erg maar als je midden in een ideal betaling zit of een andere upload is het wegvallen op dat moment erg vervelend.

Hebben jullie ideeën hoe ik dit kan oplossen zodat de verbinding niet meer wegvalt ?

Zelf zat ik te denken in de richting dat hij zijn ip adres kwijt is en dat dit dan vernieuwd moet worden... ik had vroeger zoiets op het werk met een netwerk printer en dat was opgelost met een vast ipadres geven ipv statisch of zoiets... maar wellicht denk ik helemaal in de verkeerde richting.

Mijn systeem heb ik hieronder neergezet.

Windows 8.1 / 64-bit. Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00 GHz , 16,0 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 980

Ik kreeg eerder het advies om het even aan te kijken met een vaste kabel (om uit te sluiten dat het aan de powerline lag, maar dan wordt wel een hele lange kabel. De pc even bij de modem neer zetten is ook niet even gedaan omdat de kast meer dan 30 kg weegt en met 2 man de trap af moet.
(voor de nieuwsgierige ik heb een Cooler Master Cosmos II behuizing..)

Het vervelende met deze test methode is dat het wegvallen van de verbinding soms 3x op een middag gebeurt , maar soms gaat het ook een hele middag goed. en als ik het dan met een vaste kabel test en het is toevallig zo,n middag dat het goed gaat , hoe weet ik dan dat het nu goed is.

Graag jullie input hierover.

Vriendelijke Groet, Daan

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
De (met stip op nr 1) oplossing is een utp kabel naar boven trekken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Heb je al geprobeerd een statisch IP te gebruiken en kijken wat er gebeurt? Zou zo snel uit deze post niet kunnen opmaken wat het probleem is.

• daantje nl
Ben het volledig met je eens Shure-fan, maar laten we nog even zeggen dat dit nog geen optie is voor mij.

Dank voor je tip MrChillax ik zal eens gaan kijken hoe ik dat doe....

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Ja een utp kabel is natuurlijk altijd het beste om te doen maar niet altijd mogelijk. Wat voor router heb je? Dan kun je daarin even kijken in wat voor range je DHCP server ips uitgeeft.

Zelf een statisch IP opzetten in een windows pc is niet moeilijk, kun je in netwerken doen:
http://portforward.com/networking/static-win7.htm

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je kunt op je router, maar ook op je pc, zien hoelang je ip lease geldig is.
Doe dat eerst eens. Dan weet je of het daarmee te maken kan hebben.

Maar ik gok dat het aan je powerline connectie ligt.
Wat zeggen de lampjes op die dingen zodra je het probleem hebt?

Abort, Retry, Quake ???

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
daantje nl schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:20:
Ben het volledig met je eens Shure-fan, maar laten we nog even zeggen dat dit nog geen optie is voor mij.
Waarom niet?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• daantje nl
@ aZuL2001 ik ga er na kijken en kom er op terug.

@shure-fan Eerlijk tijd en geld. Het is een grote afstand dus een kwalitatieve goede kabel van die lengte en de goten om alles netjes weg te werken kost nogal wat. Als startende ondernemer heb ik niet veel tijd over en omdat ik als ZZP'er start vanuit een uitkering is het buget gelimitteerd.

Tevens denk ik dat het aan een instelling ligt waar ik nog niet aan denk.

• aZuL2001
  • Laatst online: 12-10 22:55
305 meter utp kabel, die netjes aan de Cat5e standaard voldoet,kost je nog geen €100.-
En dat is meer dan je nodig hebt ;)

Netjes wegwerken is inderdaad een klusje waar meer tijd (en geld aan extra materiaal) in kan gaan zitten dan het trekken van de kabel zelf.

Maar geloof me, een bekabelde verbinding is gegarandeerd stabieler dan een draadloze.
En je huidige powerline optie is een broertje van een wifi oplossing.
Het kan goed werken, maar troubleshooten is een bitch.

Abort, Retry, Quake ???

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:49
@Daantje :Je kan het beter anders bekijken.
Een goed/betrouwbaar netwerk verdient zijn geld terug .Je wil niet constant problemen oplossen in de tijd dat je het ook geld kan verdienen en het het is ook nog eens beter voor je humeur!

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Master__R
  • Laatst online: 28-11 20:25
Ik had precies hetzelfde probleem, en sinds ik mijn Ubee van Ziggo in bridge heb laten zetten heb ik geen enkel probleem meer.

Uiteraard staat daar nu wel een fatsoenlijke router achter.

Ik zou dus (ook) eerst een lange kabel proberen.

• daantje nl
hmm, oke ik ben overtuigd. Omdat ik zo autistisch ben dat ik dan gelijk het beste wil aanleggen heb ik alle UTP kabels van de categorie : Cat6a SSTP netwerkkabel. Dan heb ik geen 305m voor €100 :)

Mijn grootste bezwaar tegen een lange kabel trekken is dat je die vaak niet kant en klaar hebt en er dus zelf "stekkers" op moet zetten. En gezien ik daar niet sterk in ben heb ik mezelf aangepraat dat die verbinding slecht wordt omdat ik dan die connectoren verkeerd gemonteerd heb..

-Dus zal ik het dan kant en klaar LATEN maken ? - Niet zeuren gewoon zelf doen is niet zo moeilijk ? Of kabel aanleggen en iemand met verstand van zaken de connectoren erop laten zetten ?

Tevens als die kabel eenmaal boven is zit ik dan vast aan een router om het op te splitsen boven of zijn er andere alternatieven zonder snelheid verlies ?

Verwijderd

daantje nl schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:25:
hmm, oke ik ben overtuigd. Omdat ik zo autistisch ben dat ik dan gelijk het beste wil aanleggen heb ik alle UTP kabels van de categorie : Cat6a SSTP netwerkkabel. Dan heb ik geen 305m voor €100 :)

Mijn grootste bezwaar tegen een lange kabel trekken is dat je die vaak niet kant en klaar hebt en er dus zelf "stekkers" op moet zetten. En gezien ik daar niet sterk in ben heb ik mezelf aangepraat dat die verbinding slecht wordt omdat ik dan die connectoren verkeerd gemonteerd heb..

-Dus zal ik het dan kant en klaar LATEN maken ? - Niet zeuren gewoon zelf doen is niet zo moeilijk ? Of kabel aanleggen en iemand met verstand van zaken de connectoren erop laten zetten ?

Tevens als die kabel eenmaal boven is zit ik dan vast aan een router om het op te splitsen boven of zijn er andere alternatieven zonder snelheid verlies ?
Die stekkers erop zetten is zeer gemakkelijk :)

Boven kan je dan een switch neerzetten om van 1 kabel naar meerdere apparaten te gaan.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
daantje nl schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:25:

Niet te hard van stapel lopen: ik zou eerst kijken of je ergens een lange kabel kan lenen, en snel even checken of het daarmee inderdaad wel goed werkt. Desnoods laat je de kabel tijdelijk even via het trapgat naar beneden lopen, maar dan weet je in ieder geval zeker dat het aan de powerline adapters ligt. Anders heb je misschien een pak geld uitgegeven aan iets dat weliswaar een verbetering is maar het probleem niet oplost ;)

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• daantje nl
@ jelle en een (goede ) switch neemt geen snelheid weg ?

@Ximon dit spreekt eigenlijk voor zich maar ik ben stiekem wel blij dat je het neerzet voor het gaval dat.. , thanx :)

Verwijderd

daantje nl schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:37:
@ jelle en een (goede ) switch neemt geen snelheid weg ?

@Ximon dit spreekt eigenlijk voor zich maar ik ben stiekem wel blij dat je het neerzet voor het gaval dat.. , thanx :)
Een switch neemt inderdaad geen snelheid weg (neem wel een gigabit switch).
Pagina: 1