Hallo,
Ik heb enige tijd geleden een Asus N56VM-S4032 gekocht bij Azerty (webshop). Deze laptop heb ik drie keer moeten terug sturen (in de garantie). Omdat als ik een instelling in de bios aanpaste dat laptop niet meer aan kon, gaf niks meer dan een zwart scherm.
Tijdje geleden is mijn laptop, alweer, kapot gegaan. Deze keer viel die gewoon plotseling opeens uit. Ik heb Asus hierover benaderd maar die willen mij niet helpen. Toen heb ik contact gezocht met Azerty, deze hebben mijn laptop naar Asus gestuurd en gevraagd of er nog enige coulance was.
Als ik het niet verkeerd heb bestaat er iets als de 'verwachte levensduur', hoe kan ik het beste aanpakken om dat recht te vergelden? Hieronder is de mail die ik van Azerty heb en mijn reactie:
Ik heb enige tijd geleden een Asus N56VM-S4032 gekocht bij Azerty (webshop). Deze laptop heb ik drie keer moeten terug sturen (in de garantie). Omdat als ik een instelling in de bios aanpaste dat laptop niet meer aan kon, gaf niks meer dan een zwart scherm.
Tijdje geleden is mijn laptop, alweer, kapot gegaan. Deze keer viel die gewoon plotseling opeens uit. Ik heb Asus hierover benaderd maar die willen mij niet helpen. Toen heb ik contact gezocht met Azerty, deze hebben mijn laptop naar Asus gestuurd en gevraagd of er nog enige coulance was.
Als ik het niet verkeerd heb bestaat er iets als de 'verwachte levensduur', hoe kan ik het beste aanpakken om dat recht te vergelden? Hieronder is de mail die ik van Azerty heb en mijn reactie:
quote: AzertyBeste Joël,
We hebben bij Asus gevraagd of op uw serviceproduct nog enige coulance te verkrijgen valt.
Helaas is het ons niet gelukt om hier coulance op te krijgen.
Graag vernemen we van u of u akkoord gaat dat we uw serviceproduct ter reparatie aanbieden bij Asus.
Hieronder de werkwijze die Asus hanteert:
Nadat Asus uw reparatie buiten garantie van u heeft mogen ontvangen gaat Asus onderzoeken wat de eventuele reparatie gaat kosten.
Ze komen vervolgens met 3 opties.
1. Laten repareren voor het opgegeven bedrag.
2. Niet laten repareren en onderzoekskosten betalen (Asus stuurt uw onderdeel retour)
3. Niet laten repareren en geen onderzoekskosten betalen (Asus stuurt uw onderdeel niet retour)
Met vriendelijke groet,
Iemand enig idee?quote: ResponseHallo,
Dat is vervelend om te horen. Echter, heb ik de laptop bij Azerty gekocht, dus zijn jullie dan niet verantwoordelijk om de verwachte levensduur te garanderen? En waarom zou ik onderzoekskosten moeten betalen om nog mijn product terug te krijgen, is het dan niet diefstal als hun mijn laptop houden? Tenminste het was niet de bedoeling om Asus mijn laptop cadeau te doen.
Met vriendelijke groeten,
Joël Luijmes