Korting filter in Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdezz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 15:08
Zie Kleding.nl

Er zou tock gewoon een vergelijkbaar filter moeten komen? Zo heb ik afgelopen week een Monster Inspiration gekocht omdat ie van adviesprijs 330 naar 95 euro was gegaan.

Als ik daarvoor een Kortings filter had aan kunnen zetten (Korting 50%>) had ik hem veel sneller gevonden.

Zou toch een mooie feature zijn denk ik :)

Hardware.info heeft een aparte pagina waar te zien is welke in prijs zijn gedaalt. Dit gaat echter alleen over de daling van afgelopen week, en alles ongesorteerd.

[ Voor 19% gewijzigd door maartenvdezz op 15-04-2015 09:36 . Reden: Toevoeging informatie Hardware.info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:11

Fiber

Beaches are for storming.

In een ver verleden stonden er ooit rode en groene pijltjes bij de prijs-stijgers en -dalers in de PW...

Ik mis die pijltjes nog steeds een beetje.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Bedankt voor je idee. In principe tonen we je natuurlijk altijd al de laagste prijs, als webshops kortingen geven is dat al in hun prijzen verwerkt die wij aan je laten zien. Het 'Uitverkoop principe' kan natuurlijk goed werken in op een webshop zelf, maar als vergelijker tonen wij je liever gewoon altijd de laagste prijs, zonder dat je daar een filter voor moet gebruiken.

Wat ik me afvraag is, waarom zou je van alle producten de sterkste dalers willen zien, is een pricealert aanmaken dan niet makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdezz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 15:08
Door zo'n filter kan ik dus producten naar voren halen die een hoge adviesprijs hebben, maar danzij een actie / te veel voorraad opeens aantrekkelijk worden.

Als ik dus op zoek ben naar bijvoorbeeld een kwalitatief goede koptelefoon van 100 euro zal ik door op prijs te selecteren ook types zien waar ik nog volle pont voor moet betalen. Die zullen allicht van mindere kwaliteit zijn dan een koptelefoon van normaal 300 euro. Zie bijvoorbeeld de Monster Inspiration. Die koptelefoon valt op het eeste gezicht niet zo op tussen alle andere modellen (zoals een bekende Sennheiser), tenzij ik weet dat het normalieter een koptelefoon van 330 euro is (nu 95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zoiets levert de discussie op wat dan de adviesprijs zou moeten zijn... Dat is een bekend onderwerp van klachten op advertenties van winkeliers, dus ik ben bang dat we ook bij ons een flink aantal lastige punten op de hals halen.
Ik heb in ieder geval wel klachten gehoord dat advertenties een hogere adviesprijs tonen dan de winkelier toch al als reguliere prijs hanteerde en dat als korting claimde te geven... Of zelfs in een advertentie een hogere verkoopprijs hanteerde dan de reguliere prijs en vervolgens door middel van de adviesprijs net doen alsof er korting werd gegeven.

Los daarvan weten van veel producten de adviesprijs niet en zouden we die zelf moeten gaan bijhouden of vertrouwen dat winkeliers die betrouwbaar doorgeven (en wat doe je dan als verschillende shops verschillende adviesprijzen melden?).

[ Voor 27% gewijzigd door ACM op 22-04-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ACM schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:11:
Zoiets levert de discussie op wat dan de adviesprijs zou moeten zijn... Dat is een bekend onderwerp van klachten op advertenties van winkeliers, dus ik ben bang dat we ook bij ons een flink aantal lastige punten op de hals halen.
Ik heb in ieder geval wel klachten gehoord dat advertenties een hogere adviesprijs tonen dan de winkelier toch al als reguliere prijs hanteerde en dat als korting claimde te geven... Of zelfs in een advertentie een hogere verkoopprijs hanteerde dan de reguliere prijs en vervolgens door middel van de adviesprijs net doen alsof er korting werd gegeven.

Los daarvan weten van veel producten de adviesprijs niet en zouden we die zelf moeten gaan bijhouden of vertrouwen dat winkeliers die betrouwbaar doorgeven (en wat doe je dan als verschillende shops verschillende adviesprijzen melden?).
Je zou natuurlijk wel iets van een highlight / filter kunnen inbouwen voor producten die (recent) meer dan x% in prijs gedaald zijn. Bij elke import vergelijk je de nieuwe prijs met de huidige prijs. Indien >x% gedaald, tag je het product als 'daler' met een timestamp. Die tag haal je dan x aantal imports na de 'timestamp' weer weg (of zodra de prijs weer stijgt). Bij een nieuwe daling ververs je de timestamp.

In een ideale wereld vallen afgeprijsde producten natuurlijk op omdat ze betere specs hebben dan niet-afgeprijsde producten in dezelfde prijsklasse. Maar ik kan me voorstellen dat dat lang niet altijd even makkelijk opvalt, of dat het verschil zit in specs die wij niet vermelden (bouwkwaliteit bijvoorbeeld).

offtopic:
Voor dat mensen heel enthousiast worden over mijn voorstel: ik heb verder weinig verstand van hoe technisch haalbaar het is en reageer hier ook slechts op persoonlijke titel.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 22-04-2015 15:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bammette
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 10:32
Ik begrijp dat dit topic oud is, maar wil toch reageren. Ik vind dit namelijk ook een erg interessante functie. Ik zou het als volgt implementeren:

Wanneer de minimale prijs daalt tot een <50% van de gemiddelde prijs over de afgelopen 3 maanden, geef een alert.

Omdat dit natuurlijk problemen geeft wanneer er slechts weinig aanbieders zijn om de gemiddelde prijs te bepalen (en je dus dit vaak krijgt met oude producten), lijkt het me goed om te eisen dat deze gemiddelde prijs bepaald moet zijn aan de hand van minimaal x aanbieders.

Op deze manier lijkt het me prima te implementeren, en heb je geen problemen met adviesprijzen ed. Natuurlijk kan het zijn dat ik over het hoofd zie, maar het lijkt me toch interessant.

Tot slot, de reden dat dit ook nuttig kan zijn. Het zou handig zijn als je dit kan instellen voor categorieën waarin je geinteresseerd bent, bijvoorbeeld monitoren. Het nadeel is hierbij natuurlijk dat je ook veel alerts krijgt van monitoren waarin je niet geinteresseerd bent. Dit kan je voorkomen door alleen een alert te geven voor monitoren die voldoen aan bepaalde specs. Hiermee voorkom je dat je een prijsalert hoeft in te stellen voor de 121 monitoren die voldoen aan je eisen, en kan je ze gewoon allemaal bulk selecteren. Idealiter zou je naast dit soort kortingsprijs ook kunnen instellen: als 1 van deze 121 monitoren nou onder de 200 euro komt, dan wil ik een alert ontvangen.

Ik ben benieuwd of dit iets is wat geïntroduceerd zou kunnen worden (technisch gezien). Ik ben ook benieuwd of jullie er heil in zien. Mocht ik meer moeten toelichten hoor ik het graag.

[ Voor 6% gewijzigd door bammette op 15-02-2016 22:25 ]

Pagina: 1