Ik zit met het volgende scenario:
Maandagavond niets aan de hand, nog D3 zitten spelen.
Dinsdagmorgen krijg ik een berichtje van m'n vriendin dat de PC problemen geeft; scherm op zwart bij starten van Firefox. Na een tijd kwam er nog een 'Windows has recovered from an unexpected shutdown' langs...Problem Event Name: BlueScreen.
Ik ben er gisteravond mee bezig geweest en de volgende constateringen:
Edit:
Op aanraden van een vriend getest met de monitor aangesloten op de iGPU (HD 4000). Dit lijkt allemaal goed te gaan (Aero enabled, Firefox etc. starten gewoon op).
Edit 2:
Het betreft een MSI GTX 760 Gaming van 1.5 jaar oud.
Maandagavond niets aan de hand, nog D3 zitten spelen.
Dinsdagmorgen krijg ik een berichtje van m'n vriendin dat de PC problemen geeft; scherm op zwart bij starten van Firefox. Na een tijd kwam er nog een 'Windows has recovered from an unexpected shutdown' langs...Problem Event Name: BlueScreen.
Ik ben er gisteravond mee bezig geweest en de volgende constateringen:
- Bij normale boot (Windows 7) gaat het prima tot in desktop (Aero is enabled). Zaken als Programs and Features en programma's als Irfanview zijn gewoon te gebruiken. Zodra ik Firefox / IE / Battle.net etc. probeer te starten, gaat het scherm op zwart. Hier komt het systeem niet meer uit.
- In Safe mode kan ik Firefox / IE gewoon gebruiken.
- Volledig clean install van de drivers (Nvidia) m.b.v. Guru3D driver cleaner levert steeds hetzelfde gedrag op, getest met de laatste 3 versies van de officiële drivers, zowel met alleen de driver als met driver + audio driver + Physx.
- Er zijn een paar minidumps. De files die daar langskomen: nvlddmkm.sys (3 keer), discache.sys, vwififlt.sys en wfplwf.sys.
Edit:
Op aanraden van een vriend getest met de monitor aangesloten op de iGPU (HD 4000). Dit lijkt allemaal goed te gaan (Aero enabled, Firefox etc. starten gewoon op).
Edit 2:
Het betreft een MSI GTX 760 Gaming van 1.5 jaar oud.
[ Voor 8% gewijzigd door Zarhrezz op 15-04-2015 11:00 ]