Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Software probleem of kaart overleden?

Pagina: 1
Acties:

• Zarhrezz
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 26-09 17:21
Ik zit met het volgende scenario:

Maandagavond niets aan de hand, nog D3 zitten spelen.
Dinsdagmorgen krijg ik een berichtje van m'n vriendin dat de PC problemen geeft; scherm op zwart bij starten van Firefox. Na een tijd kwam er nog een 'Windows has recovered from an unexpected shutdown' langs...Problem Event Name: BlueScreen.

Ik ben er gisteravond mee bezig geweest en de volgende constateringen:
  • Bij normale boot (Windows 7) gaat het prima tot in desktop (Aero is enabled). Zaken als Programs and Features en programma's als Irfanview zijn gewoon te gebruiken. Zodra ik Firefox / IE / Battle.net etc. probeer te starten, gaat het scherm op zwart. Hier komt het systeem niet meer uit.
  • In Safe mode kan ik Firefox / IE gewoon gebruiken.
  • Volledig clean install van de drivers (Nvidia) m.b.v. Guru3D driver cleaner levert steeds hetzelfde gedrag op, getest met de laatste 3 versies van de officiële drivers, zowel met alleen de driver als met driver + audio driver + Physx.
  • Er zijn een paar minidumps. De files die daar langskomen: nvlddmkm.sys (3 keer), discache.sys, vwififlt.sys en wfplwf.sys.
Wat zijn jullie gedachten / suggesties bij deze situatie?

Edit:
Op aanraden van een vriend getest met de monitor aangesloten op de iGPU (HD 4000). Dit lijkt allemaal goed te gaan (Aero enabled, Firefox etc. starten gewoon op).

Edit 2:
Het betreft een MSI GTX 760 Gaming van 1.5 jaar oud.

[Voor 8% gewijzigd door Zarhrezz op 15-04-2015 11:00]

<GOT> Zarhrezz#2885

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 26-09 19:47

Nemesizz

Untouchable

Klinkt wel een beetje als een defecte kaart.

Welke kaart is het eigenlijk? (bepaalde modellen staan er bekend om dat ze een aantal jaar kapot gingen, de Geforce 8000 serie is er erg berucht om, maar de rebrands ervan, zoals de 9000 serie en de geforce 240 en 250 ook).

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zarhrezz schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:32:
Ik zit met het volgende scenario:

Maandagavond niets aan de hand, nog D3 zitten spelen.
Dinsdagmorgen krijg ik een berichtje van m'n vriendin dat de PC problemen geeft; scherm op zwart bij starten van Firefox. Na een tijd kwam er nog een 'Windows has recovered from an unexpected shutdown' langs...Problem Event Name: BlueScreen.

Ik ben er gisteravond mee bezig geweest en de volgende constateringen:
  • Bij normale boot (Windows 7) gaat het prima tot in desktop (Aero is enabled). Zaken als Programs and Features en programma's als Irfanview zijn gewoon te gebruiken. Zodra ik Firefox / IE / Battle.net etc. probeer te starten, gaat het scherm op zwart. Hier komt het systeem niet meer uit.
  • In Safe mode kan ik Firefox / IE gewoon gebruiken.
  • Volledig clean install van de drivers (Nvidia) m.b.v. Guru3D driver cleaner levert steeds hetzelfde gedrag op, getest met de laatste 3 versies van de officiële drivers, zowel met alleen de driver als met driver + audio driver + Physx.
  • Er zijn een paar minidumps. De files die daar langskomen: nvlddmkm.sys (3 keer), discache.sys, vwififlt.sys en wfplwf.sys.
Wat zijn jullie gedachten / suggesties bij deze situatie?

Edit:
Op aanraden van een vriend getest met de monitor aangesloten op de iGPU (HD 4000). Dit lijkt allemaal goed te gaan (Aero enabled, Firefox etc. starten gewoon op).
Denk dat het belangrijk is dat we weten welke kaart het om gaat bepaalde modellen hebben de neiging gehad sneller stuk te gaan en dergelijke problemen te geven.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Zarhrezz
Oh heh, ik dacht dat ik het er in had staan....het is een MSI GTX 760 Gaming van 1.5 jaar oud.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Voor zover ik weet heeft die kaart geen echte hardware problemen zoals loskomende connectoren of scheurtjes in de solderingen.

Het klinkt echter wel als een defecte kaart.
Heb je de mogelijkheid de kaart te testen in een ander systeem?
Je geeft aan dat overschakelen naar de iGPU alle problemen verhelpt, wat ook ondersteund dat je kaart mogelijk defect is.

Kijk anders ook even naar je temps, als die snel de hoogte in schieten gaat de kaart vanzelf problemen geven en kan duiden op een niet werkende koeler o.i.d.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Zarhrezz
Rubman schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:14:
Het klinkt echter wel als een defecte kaart.
Heb je de mogelijkheid de kaart te testen in een ander systeem?
Je geeft aan dat overschakelen naar de iGPU alle problemen verhelpt, wat ook ondersteund dat je kaart mogelijk defect is.

Kijk anders ook even naar je temps, als die snel de hoogte in schieten gaat de kaart vanzelf problemen geven en kan duiden op een niet werkende koeler o.i.d.
Ik heb helaas geen ander systeem om de kaart in te testen, althans niet binnen een paar dagen.

Omdat ik geen 3D kan draaien met de kaart, is er weinig te zeggen over de temperaturen. De fans draaien gewoon en eerder is me niets opgevallen aan de temperaturen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True