Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Als ik een foto exporteer (srgb) in jpg en zet deze online ziet de foto er veel geliger uit dan wanneer ik deze in lightroom bekijk.

Ik kan in chrome geen settings vinden en in lightroom staan er geen bijzonder export settings behalve filespace srgb.

Hoe kan dit?

edit: na meer googelen kan het misschien zijn dat chrome geen colour managed app is? Of is mijn monitor niet goed genoeg in het weergeven van de werkelijke kleuren waardoor ik als ik geen colour managed app heb de monitor foutief weergeeft?

edit2: Na mijn monitor op 9300k in te stellen komt het beter overeen, nog niet zoals in lightroom maar beter. Heeft denk ik toch met de monitor te maken. Ik heb een wat oudere Iliyama prolite E2407HDS.

Misschien tijd voor een upgrade :)

edit3 :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7726/17153967411_4d1ca17fbf_c.jpgDSC_0127 by Chiel1980, on Flickr

dit is het verschil waar ik het over heb

[ Voor 66% gewijzigd door z0rk0l op 15-04-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
9300k lijkt me niet helemaal de bedoeling. Sowieso heeft het geen zin als ze op elkaar lijken. De bedoeling is dat het accuraat is. D.w.z.: het moet hetzelfde uitzien op je beeldscherm als op papier en als op andere (gekalibreerde) schermen.

Pak het gewoon meteen goed aan en leen/huur/koop een calibratie-apparaat.

Anders kom je er straks achter dat je al je foto's veel te rood hebt bewerkt om te compenseren voor de foute weergave van je beeldscherm.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Het licht duidelijk niet aan je scherm of calibratie apparatuur, omdat 1 beeld wel "Goed" is en de andere niet. Dus aan de schermweergave ligt het niet.

Het ligt aan het feit dat beide applicaties anders met kleur omgaan. In hoeverre Chrome om kan gaan met ICC profielen, weet ik niet. Lightroom kan dat zeker, moet je even door de settings heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had hetzelfde probleem. De oplossing is door in de beeldschermeigenschappen in windows je monitor/colorprofiles weg te mikken. Lightroom en windows moeten gelijk zijn qua kleurenprofiel.
Zodra ik een update installeer van LR of van de videokaartdrivers, moet ik altijd even checken of windows niet toevallig weer een ander profiel heeft gemarkeerd als default.

EDIT: misschien heb je hier nog wat aan: https://gathering.tweaker...message/43580380#43580380

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 15-04-2015 12:06 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hierboven. TS heeft een Samsungmonitor, het zal me niet verbazen als het profiel voor die monitor de boel verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:54

the mod man

iets van beeldmaker

Tijd om foto's te exporteren met het sRGB kleurenprofiel.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
the mod man schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:45:
Tijd om foto's te exporteren met het sRGB kleurenprofiel.
Ahum:
Als ik een foto exporteer (srgb) in jpg en zet deze online ziet de foto er veel geliger uit dan wanneer ik deze in lightroom bekijk.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:54

the mod man

iets van beeldmaker

En ik het hele bericht lezen behalve de eerste 2 regels... |:(

I can't wait to shoot!

Pagina: 1