Sinds kort (4 weken) bezit ik een kymco super 8, 4 takt 45km.
Deze heeft 13500 km op de teller staan en heeft op sommige vlakken achterstallig onderhoud gekregen van de dealer bij de vorige eigenaar.
500 km heeft hij heerlijk gereden zonder problemen.
Binnenkort ging ik hem een grote beurt geven door de v-snaar, vario rollen, olie, bougie en nog enkele dingen te vervangen.
Het probleem is dat ik een hobbeltje niet zag aankomen en er dus met 47km overheen vloog. De hobbel was niet zo hoog maar het effect was gelijk merkbaar.
Nu kan ik het gas niet verder dan 1/10 opendoen voordat hij uitvalt.
De betreffende carburateur is een Keihin CVK18 carb, met het motorblok GY6
Wat het probleem nu lijkt te zijn, de gasnaald van de carburateur beweegt niet mee met de gasschuif. Hij gaat niet omhoog zodra er gas gegeven word en dus komt er te weinig brandstof en teveel lucht en valt hij uit.
Dit is i.i.g. wat ik eruit opmaak.
Wat er al geprobeerd is.
-Kleppen stellen, niets
-Bougie vervangen, start iets sneller maar valt nogsteeds uit.
-Heel de carburateur eraf gehaald uit elkaar gehaald, schoongemaakt met dasty en weer erop gezet. Hij loopt iets beter, maar precies hetzelfde probleem.
-Luchtfilter schoongemaakt.
-Slangen gecontroleerd
-Grotere sproeier erin
-Zekeringen gecontroleerd
-Alle kabels aangedrukt
Ik ben al de hele dag bezig hiermee maar krijg hem maar niet aan de praat.
Wie o wie weet hoe ik dit kan repareren?
Deze heeft 13500 km op de teller staan en heeft op sommige vlakken achterstallig onderhoud gekregen van de dealer bij de vorige eigenaar.
500 km heeft hij heerlijk gereden zonder problemen.
Binnenkort ging ik hem een grote beurt geven door de v-snaar, vario rollen, olie, bougie en nog enkele dingen te vervangen.
Het probleem is dat ik een hobbeltje niet zag aankomen en er dus met 47km overheen vloog. De hobbel was niet zo hoog maar het effect was gelijk merkbaar.
Nu kan ik het gas niet verder dan 1/10 opendoen voordat hij uitvalt.
De betreffende carburateur is een Keihin CVK18 carb, met het motorblok GY6
Wat het probleem nu lijkt te zijn, de gasnaald van de carburateur beweegt niet mee met de gasschuif. Hij gaat niet omhoog zodra er gas gegeven word en dus komt er te weinig brandstof en teveel lucht en valt hij uit.
Dit is i.i.g. wat ik eruit opmaak.
Wat er al geprobeerd is.
-Kleppen stellen, niets
-Bougie vervangen, start iets sneller maar valt nogsteeds uit.
-Heel de carburateur eraf gehaald uit elkaar gehaald, schoongemaakt met dasty en weer erop gezet. Hij loopt iets beter, maar precies hetzelfde probleem.
-Luchtfilter schoongemaakt.
-Slangen gecontroleerd
-Grotere sproeier erin
-Zekeringen gecontroleerd
-Alle kabels aangedrukt
Ik ben al de hele dag bezig hiermee maar krijg hem maar niet aan de praat.
Wie o wie weet hoe ik dit kan repareren?