Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• marcovk
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:17
Beste Tweakers,

Geen idee of ik hier goed zit, maar ik heb een vraag wat betreft de garantieregeling van mijn monitoren, de Dell U2414H, waarvan ik er 2 in bezit heb. Ik heb deze monitoren eind vorig jaar aangeschaft en had al wel gehoord dat er problemen waren met de touchknoppen en daisychaining. Omdat ik geen idee had of dit inmiddels opgelost was en ik het verder geen extreem belangrijke punten vond heb ik ze toen maar gekocht.

Aantal maanden plezier van gehad, tot ik ook de USB hub wilde gaan gebruiken van de monitor. Dat werkte niet, dit was blijkbaar ook een bekend probleem en tegen de tijd dat ik dat las waren er ook nieuwere revisies uitgekomen, which is nice :) Toen maar een mail gestuurd naar het bedrijf waar ik ze gekocht heb met ook de andere problemen van daisychaining en de touchknoppen, en ze bestelden gelijk 2 vervangende monitoren en kon ze gewoon 1 op 1 omruilen, supernetjes en snel, en geen gedoe met opsturen etc.

Ik heb ze zelf niet opgehaald omdat ik zelf niet in de gelegenheid was, maar toen ik thuis de monitoren weer uit de doos haalde viel me op dat het gereviseerde monitoren waren, waarvan 1 monitor er op de een of andere manier wat ruwer aanvoelt, de ander nog stukjes tape/lijmresten op de achterkant heeft.

Verder geen krassen op het beeldscherm zelf of andere opvallende dingen, maar toch wel raar dat ik bovenstaande tegenkom, toch?

De problemen zijn nu opgelost, op de touchknoppen na. Nu merk ik echter wel dat er een ontzettend hoge piep uit 1 van de 2 monitoren komt als 'ie aangesloten is. Als ik de stekker eruit haal hoor ik dit niet meer. Terwijl ze op precies dezelfde manier zijn aangesloten, en ook als ze anders worden aangesloten hoor ik het nog steeds, lijkt me dus iets in de monitor zelf, want bij de oude monitoren hoorde ik dit geluid echt niet.

Gelijk maar weer een mail verstuurd met de nieuwe klachten en ook dat het om gereviseerde producten gaat. Ook erbij gezegd dat ik gewoon betaal voor nieuwe producten en dat ik er dan niet echt blij mee ben als ik gereviseerde dingen terug krijg, zeker niet met tape/lijmresten etc.

Heb ook gevraagd wat ze hiermee kunnen, en ook gezegd dat ik niet erg veel vertrouwen meer heb in de monitoren en of ik misschien het geld terug zou kunnen krijgen.

Op de laatste vraag kreeg ik geen antwoord, maar op het verhaal van de gereviseerde producten krijg ik als antwoord dat mijn oude monitoren al een paar maanden in gebruik waren, dat zij dit op moeten geven bij de fabrikant en dat die op zo'n moment geen nieuwe maar gereviseerde producten terugsturen.

Lang verhaal: wat kan ik hiermee? Moet ik echt akkoord gaan met gereviseerde producten? Kan ik eventueel nog mijn geld terug krijgen? Heeft het zin om nog 2 nieuwe monitoren te laten komen?

Weet niet of het bedrijf zelf er nog toe doet, anders hoor ik het wel.

Graag hoor ik van jullie :)

Mvg,

Marco

(P.S Ik weet dat gereviseerde producten vaak beter worden gecontroleerd in de fabriek dan nieuwe, maar als dat daadwerkelijk zo is had ik zo goed als geen problemen aan moeten treffen toch?)

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
Zoals ik het zie heb je 1 defecte monitor met een piep, welke je vervangen zou moeten krijgen.

Inventaris

• marcovk
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:17
1 ding vergeten: bij de andere monitor hoor ik soms een brom, als ik dan het stroomsnoer wat heen en weer beweeg gaat het weer even weg, maar na een aantal minuten hoor ik het toch weer opkomen...

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:48

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Je hebt hier te maken met 2 verschillende zaken, en die moet je ook los zien;

1
Je krijgt gereviseerde monitoren. Maar, als die 'conform' zijn en daar gewoon de garantie op geldt die je had dan is dat geen probleem. De definitie van conform is echter arbitrair. Lijmresten, gebrek aan afwerking, zijn zaken die eventueel te zien zijn als geringe afwijking - zolang ze je gebruik niet in de weg zitten of zwaar estethisch invloed hebben op hoe je de monitoren gebruikt.

2
Er is bij een van de monitoren een gebrek dat niet gebruikelijk, normaal is. Dus niet conform. Die piep hoort er blijkbaar niet (eerdere monitoren, slechts 1 van 2 nu). Daar zal de winkel sowieso een oplossing voor moeten bieden.

---
Refurbished, gerepareerd, het wil niet zeggen dat het niet conform is. Vervanging voor een nieuwe is niet zomaar een recht, de winkel moet eerst in staat gesteld worden te repareren - het artikel conform te maken.

Er is geen aantal reparaties in de wet omschreven waarna je recht hebt de koop te ontbinden. Er staat slechts dat zaken 'binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast' conform gemaakt moeten worden. Zeer lange reparatietermijnen, of slecht uitgevoerde reparaties kan je dus zeker aanvoeren als redenen te willen ontbinden.

De vraag is wanneer die balans ook voor de winkel is bereikt. Kom je daar samen niet uit, dan is er wellicht een geschillencommissie van een keurmerk, en anders slechts de rechter. Dat zijn aardige stappen, dus zoals altijd blijft de beste weg vaak de dialoog. Maar ben niet bang afspraken te maken: jullie willen repareren, prima, maar wat als dat het probleem niet oplost? Een afspraak vooraf is vaak makkelijker dan achteraf bakkelijen, en het kan de winkel helpen extra zorgvuldigheid toe te passen anders dan bij een standaard eerste reparatie - omdat voor de winkel vaak alle gevallen hetzelfde worden ingezet.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True