Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

windows server 2012 r2 verbinding valt weg, niet van hyper-v

Pagina: 1
Acties:

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:19
Hoi, ik heb afgelopen weekend mijn windows server opnieuw geïnstalleerd maar ik heb een zeer irriterend probleem.
De server is een domein controller en er draaien de volgende dingen op: ad, wds, iis, hyper-v, server essensentials, dhcp, dns.

De verbinding van de windows server zelf valt telkens weg, dit kan een tot meerdere malen per vijf minuten zijn.
Het vreemde is dat de verbindingen van de virtuele machines in hyper v niet wegvallen.
Wanneer de verbinding weg is is de machine niet te pingen, het duur meestal rond de 10 seconden en de server is weer online.

Ik heb al in de driver van de netwerk adapter gekeken en de optie afgevinkt dat hij de netwerk adapter uit mag zetten om energie te besparen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Hoi

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:08

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Deel je je Hyper-V met de Windows adapter? Zo ja. Extra netwerk kaart bijplaatsen en deze voor hyper-v gebruiken en daar GEEN op adres aan geven.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:19
Ik heb de kaart op het moederbord nu toegewezen aan de virtuele machines (de host hierop geen adres) en een andere gigabit kaart voor de host.
Dit lijkt tot zover het probleem te hebben opgelost.

Hoi

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True