Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Sony Xperia S.. Vier weken geleden liet ik deze vallen en zaten er een paar flinke barsten in het scherm.. Heb de telefoon daarna nog enkele keren gebruikt, totdat ik vorige week een nieuw toestel kocht.

Maar ik zit de Xperia S zojuist aan en de barst is bijna helemaal verdwenen!! Ik snap er helemaal niks van en ben meteen op internet gaan zoeken.. Maar ik kan er geen verklaring voor vinden.. Iemand een idee hoe dit kan?

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.reactiongifs.com/r/mgc.gif

Show me your moves.

Verwijderd

Topicstarter
Magic, dat zou kunnen ja... Maar als dit uniek is en ik weet wat ik (per ongeluk) heb gedaan, lijkt me dat een gat in de markt ;)

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:28
Beter een gat in de markt dan een barst in je scherm :P.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Zou het kunnen dat hij nat of vochtig is geworden?
Glas en lucht hebben een sterk verschillende brekingsindex, dus die overgang is heel goed zichtbaar. Als er water in de barst zit dan heb je dat niet en dan zie je de barst nauwelijks.

Het zou ook kunnen dat het glas zo goed aansluit dat de barst smaller is dan de golflengte van het licht.

Neem hem mee naar Carglass of een dergelijk toko die hars in een autoruit perst om een sterretje te repareren, zelfde effect. Zou me niks verbazen als dat werkt :D

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat zou wel een zinnige verklaring zijn.. Maar kan me niet herinneren dat het scherm misschien vochtig is geworden... Of misschien toch wel toen ik 'm op de badkamer had liggen? Tof...

En inderdaad, waarom laten we onze schermen duur vervangen bij dubieuze reparateurs? Volgende keer gewoon naar Paul van Carglass :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:39:
Kijk, dat zou wel een zinnige verklaring zijn.. Maar kan me niet herinneren dat het scherm misschien vochtig is geworden... Of misschien toch wel toen ik 'm op de badkamer had liggen? Tof...

En inderdaad, waarom laten we onze schermen duur vervangen bij dubieuze reparateurs? Volgende keer gewoon naar Paul van Carglass :)
Waarschijnlijk werkt de touch functionaliteit dan niet meer. :P

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:53:
[...]

Waarschijnlijk werkt de touch functionaliteit dan niet meer. :P
Pfff, wie gebruikt dat nou :+

Magisch verdwenen is de breuk iig niet, dat gebeurt pas als de boel smelt, en de meeste smartphones hebben die functionaliteit nog niet.

In de badkamer kan er zeker wat vocht [waarschijnlijk water] zijn neergeslagen op je scherm, en in je barst gaan zitten, dan zie je het idd veel minder goed, of niet.

Zo goed aansluiten dat de boel nog maar enkele nm van elkaar verschilt lijkt mij heel sterk, gebroken is gebroken, en daar zit toch "vrij veel" ruimte tussen. En gezien binnen no-time daar allemaal vuil tussen gaat zitten, gaan die stukjes glas nooit meer zo dicht bij elkaar zitten.

People as things, that’s where it starts.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
VasZaitsev schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:04:
[...]
Zo goed aansluiten dat de boel nog maar enkele nm van elkaar verschilt lijkt mij heel sterk, gebroken is gebroken, en daar zit toch "vrij veel" ruimte tussen. En gezien binnen no-time daar allemaal vuil tussen gaat zitten, gaan die stukjes glas nooit meer zo dicht bij elkaar zitten.
Leek me ook vrij sterk, maar in theorie...
Even met een natte vinger er over vegen en het vocht trekt in de barst door capillaire werking, lijkt me het meest waarschijnlijk.

Verwijderd

Is het wel jouw telefoon? :+ Misschien iemand stiekem een bait and switch gedaan? ;)
Ik zit er serieus over na te denken om een oude telefoon op de grond te gooien en kijken of dit theorie werkt. 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 22:12 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:10:
Is het wel jouw telefoon? :+ Misschien iemand stiekem een bait and switch gedaan? ;)

[...]

Ik zit er serieus over na te denken om een oude telefoon op de grond te gooien en kijken of dit theorie werkt. 8)7
Ik was je voor, had hier een defecte Xperia X10 liggen.
Pagina: 1