Waar blijven oude laptops?

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 00:43

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Waar blijven alle oude, afgeschreven laptops?
Tweedehands zijn ze nauwelijks te krijgen, terwijl bij een doorsnee bedrijf toch om de 3 jaar alle PC's en laptops worden vervangen.
Je zou zeggen dat er toch genoeg tweedehands laptops p166/p300 te krijgen zouden moeten zijn...

Verwijderd

Misschien in de tussentijd kapot gegaan? Ze krijgen toch vaak wel flink wat te verduren...
Of misschien kopen veel werknemers ze over van het bedrijf zodra ze wat ouder worden.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

De TFT's gaan vaak dood in die periode. Is vaak ook de reden dat de laptop weggegooid wordt. De rest van de h/w werkt vaak nog prima!

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

De meesten worden in de container gestopt.
Oom van mij had een computerbedrijf, en toen werden de PII 300 weggegooid (zonder eerst mij te vragen :'( ) omdat de PIII laptops er toen kwamen.

Verwijderd

damn hey... wat zonde :(
Met een mobiele PII 300 kun je nog hele leuke dingen doen! Zoiets zou ik ook wel graag willen hebben! Wat heb je nou aan een PIII als je toch alleen maar office proggie's draait (waar een laptopp ook voor bedoeld is)...

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Bij veel bedrijven/organisaties mogen de gebruikers de laptops na die 2 a 3 zelf houden.

Dat doen ze om de mensen voorzichtiger met de laptop om te laten gaan :) Anders kunnen ze om de paar maanden die dingen laten vervangen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49

Super_ik

haklust!

die worden allemaal verkocht aan de werknemers
bij mn pa gingen die dingen ook de deur uit
met heeeeeeeeeeel veel geluk heb ik er 2 kunnen kopen a 800 piek. tuurlijk eentje verkocht voor 2.000 piek. je ziet die 2e hans dingen zijn een beetje heel erg gewild

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:03

Opa

Nu Multifocaal!

Gisteren heb ik mijn laptop overgekocht omdat ik word "massa-ontslagen".
Ik ben dus genaaid door HQ maar de locale personeelszaken en IT hebben dat ff gecompenseerd:

Ik heb een Dell Inspiron 3800 Cel600@100FSB met 192 MB, 12 GB, 14,1 XGA TFT, Xircom Realport 56k6+10/100, 8MB ATi, 24xCD-ROM, 2 LiIon accu's, van oktober vorig jaar gekocht voor f 800. :)

(Special Price?!? For me?!?!?) :P

Waarmee ik dan maar bedoel dat er bij een heleboel verloop in de IT een heleboel laptops op die manier doorstromen.

[kwouhet ff kwijt modus]
Van IT heb ik ook nog voor nop een servertje meegekregen dat uit zijn neus stond te vreten. Er stonden er een aantal en toen ben ik eens gaan knutselen. >:) Het resultaat:
1 Kloon met Asus P55T2P4 (max 3,5x75), P166, 96 MB aan simms (nu moet ik ff een TAG RAM chippie vinden om het allemaal te cachen), Adaptec 2940, Quantum 1 GB SCSI hdd, Toshiba 32x SCSI CD-ROM, Tandberg TD4222 2,5 GB (native) Travan Tape, 3c905c 10/100.
Oooo Mama! Dat verzacht de pijn aanzienlijk. :7

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ik wil er ook een.. maar ze zijn of niet te vinden of heel duur..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Canon23
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Bij mij kan je een p300 kopen voor 2250 specs krijg je wel bij interesse >:) :7 :P

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Kijk eens op www.revive.nl

dat bedrijf koopt vaak laptops op bij bedrijven, en leveren leuke spullen voor weinig geld. Jammer dat ze alleen in Zeeland zitten :(

Verwijderd

De meeste notebooks gaan kapot in het eerste jaar, meestal door onvoorzichtigheid van de gebruiker!

• riffey#4
  • Laatst online: 20-08 00:43

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Kijk, die link van Nognix, dat is een leuke.
Iemand die weet of er meer van dat soort bedrijven zijn?

En dat alle laptops snel kapot gaan: gebruikers die altijd "on the road" zijn dat kan ik me voorstellen, maar ik ken ook bedrijven waar je bij een bepaalde functie automatisch een laptop krijgt, en dat zijn dan mensen die dat ding dan letterlijk nooit uit het docking station halen.
D'r moeten er genoeg overblijven die die 3 jaar halen...

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-08 06:44
Op zondag 17 juni 2001 11:19 schreef riffey#4 het volgende:
Kijk, die link van Nognix, dat is een leuke.
Iemand die weet of er meer van dat soort bedrijven zijn?
Er zijn wel meer bedrijven die dat doen, maar het aanbod is natuurlijk erg afhankelijk van wat de bedrijven kwijtwillen, einde leasetermijn of wat financieerders hebben teruggehaald door faillissement.

La dolce vita - non farmi ridere

• zeef
  • Laatst online: 13-08 07:28
Meestal worden die dingen nadat ze zijn afgeschreven bij ons voor een zacht prijsje verkocht of aan een goed doel geschonken. De vraag is zo groot dat ze "verloot" worden, je verloot het recht van koop ;)

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 17:40 schreef victorvo het volgende:
Het resultaat:
1 Kloon met Asus P55T2P4 (max 3,5x75), P166, 96 MB aan simms (nu moet ik ff een TAG RAM chippie vinden om het allemaal te cachen),
Laat ik nu toch een heleboel van die tag rammetjes hebben :-)

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
Wij hadden een commodore 386 :) die we een keer verkocht hebben voor 50 piek, nu hebben we nog een 486 Toshiba over, denk alleen niet dat je er veel aan hebt :)

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 17 juni 2001 12:07 schreef ApoeItoe het volgende:

[..]

Laat ik nu toch een heleboel van die tag rammetjes hebben :-)
Ach. Wat interessant. :9~ Ben je daar zeer aan gehecht of wil je daar ook in handelen?
Mail me maar als je een prijs in gedachten had.
Een andere optie vindt Asus het verminken van oude 486 bordjes die die dingen als Cache schijnen te gebruiken maar dat vind ik zo cru.
Mooi systeempje op je HP trouwens. (Helemaal zo gek nog niet, om maar ff een slagzin aan te halen) ;)

Verwijderd

waar ik werk hebben ze een kamertje dat helemaal vol ligt net "oude" laptops. Het is iedere keer moeilijk om ze te laten liggen. :)

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
op van die dumpdagen zie je anders genoeg gebruikte laptops liggen, al is het soms wel tegen regelrechte woekerprijzen :(

Verwijderd

Die kom je alleen op goed geluk tegen, zo hebben wij thuis nog oude 386-laptops liggen.

• Stoffel
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Op de gemiddelde computerbeurs is er altijd wel een standje met oude laptops, en vaak kosten ze ook nog eens close to nix! :)

• funnie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09-2023
Er was een laptop weggegooid op het werk van mijn vriend. Hij heeft hem meegenomen en nu heb een P166 . Hij doet het nog gewoon. 1 nadeel alleen ik kan er geen diskette's of cd's instoppen dat is dus wel kapot. Maar ff op netwerk gooien en ik krijg erop wat ik wil. En die gaat donderdag dus ook heerlijk mee op vakantie :)

ben der erg blij mee.
Is een IBM Think Pad :)

How many babies can a motherboard have?

• HeatWave
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op maandag 18 juni 2001 13:20 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Op de gemiddelde computerbeurs is er altijd wel een standje met oude laptops, en vaak kosten ze ook nog eens close to nix! :)
Vind je? Ik vind die prijzen op de DumpDag echt belachelijk hoor hoor!

Vaak is het met rotte batterij, geen voeding etc. Als je dan een redelijk goede vindt dan is ie weer echt duur.

Je krijgt waar je voor betaalt! Let de volgende keer (23 juni??) maar eens goed op ipv alleen naar de prijzen te kijken.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

www.device.nl daar kan je 2e hands spullen kopen (erg goedkoop moet ik zeggen)

Verwijderd

Veel bedrijven geven ze ook aan scholen of dergelijke instellingen. Ome fiscus geeft hun er dan 500 gulden belastingvoordeel voor in de plaats. En geef toe, 500 piek voor een apparaat dat reeds is afgeschreven kan big bussiness zijn.

Voordeel t.o.v. verkoop aan werknemers is dat je op die manier geen omkijken er meer naar hebt. :)

Die PII laptop die de shredder in is gegaan is pure criminaliteit!! :r

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 20:27

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Vaak worden oude laptops ook wegggeven aan goede doelen. Onze laptops worden niet aan de medewerkers verkocht maar voor een deel aan een opkoper en voor een deel weggegeven.

Powersoft

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

Verwijderd

Ligt een beetje aan het bedrijf. Over het algemeen geven verkopers vrij weinig terug voor gebruikte laptops. Bij een bedrijf dat in telecommunicatie doet beginnend met een V :) konden de medewerkers ze overnemen als ze dat wilden... en daar zaten nog leuke PII-s tussen, compleet met Xircom netwerk / modem / isdn kaart :9~

Maar vaak worden ze ook weggeven ja aan goede doelen (of de container)...

Verwijderd

Ik heb er hier ook nog wel een liggen. Mijn vader had hem meegekregen.
Helaas is ie kapot. Ik denk dat het de accu is of het beeldscherm.
Bij de AKZO word alles weggeven,verloot of weggegooid.
Is wel een geinig gezicht hele containers met allemaal oude computers.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ctrl+Alt+Del...
Gewoon wegdoen volgens mij, soms naar scholen ofzo. Ook weleens naar een bejaardentehuis voor oude mensen die achter een pc gaan zitten etc.

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 18:35 schreef bolk het volgende:
ik wil er ook een.. maar ze zijn of niet te vinden of heel duur..
Ben ik met je eens.. ik had er eentje van me pa geleend... is toch wel relaxed werken...
Maar tweede hands zijn ze niet te krijgen....
Ik zou er ook best wel een willen hebben

Verwijderd

Kijk eens op http://laptop.pagina.nl
Hier staat een special kopje gebruikte laptops met daaronder een aantal pagina's waar ze te krijgrn zijn.

• Wilde
  • Niet online
Ik doe er me mcse proefexamens mee, werkt echt handig :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

Meestal zijn ze dood na de periode. Anders verdwijnen ze in de container.

We regelen voor verschillende grote bedrijven vuilnisrondes per jaar.

Overheidsbedrijven schenken ze steeds vaker aan scholen

• Masterdam
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 17 juni 2001 12:16 schreef -= MaZe =- het volgende:
Wij hadden een commodore 386 :) die we een keer verkocht hebben voor 50 piek, nu hebben we nog een 486 Toshiba over, denk alleen niet dat je er veel aan hebt :)
Ik wil 'm wel hebben hoor :)

Specs

• sjolmers
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

heeft iemand meer van dit soort links?? weet iemand ook of er zoiets in de omgeving van Groningen zit....

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Wat ik me nou eigenlijk afvraag he..
Ik heb niet zo heel veel verstand van computers...
Ik doe me best lees hier ook erg veel...
Maar mijn vraag was kan je een degelijke laptop ook uitbreiden?
Of kost je dat gigantisch veel geld dat je net zo goed een nieuwe kan kopen?

Verwijderd

Heb hier een Armada 4210t [233mmx] voor je ik hoor het wel als je intresse hebt.

Groete

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Ik heb ook een omnibookje gekregen van de zaak waar m'n vader werkt

P133 1,2gieg 32MB ram
28*18,5*3cm

ultiem klein dus :)

een perfect noteboekje om mee naar school te nemen, voor performance heb ik dit bakkie

en hij werkt perfect :)

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Ik hoor het al.. connecties connecties
Toch eens aan vriendje systeembeheerder vragen
Misschien weet hij wel wat...
Vriiieenddjjee??? ;)

• En1
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

uhm ja? oh neej ik doe nie aan oude laptops :P >:)

Maximum effort - Deadpool

• amsterdammertje
  • Laatst online: 04-08 12:57
Op maandag 18 juni 2001 13:30 schreef jonggoud het volgende:
vind dat nou niet bepaald goedkoop voor een oude HP omnibook 2000 1000 piekies...veelste veel geld

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Neej die mensen daar vind ik gewoon oplichters met die prijzen als je dat goedkoop noemt dan moet jij maar niet bij bv een mycom gaan kijken want dat zal dan haast gratis voor je zijn :)

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 18 juni 2001 20:26 schreef Lady_Chi_Chi onder meer het volgende:
Maar mijn vraag was kan je een degelijke laptop ook uitbreiden?
Of kost je dat gigantisch veel geld dat je net zo goed een nieuwe kan kopen?
Uitbreiden kan, tot op zekere hoogte.
In de meeste laptops kan je vrij makkelijk bij geheugen, harde schijf, accu's en (ingebouwd) modem. Ook uitbreidingskaarten van het PCMCIA type kan je eenvoudig vervangen.
Geheugen is echter nog niet zo lang gestandaardiseerd in de zgn SO-DIMM (Small Outline) met 144 pinnetjes. Als dit zo is, dan kan je daar makkelijk 64 of 128 MB voor kopen via de pricewatch. Oudere laptops hebben vaak SIPPs of vaste geheugenchips die niet te vervangen zijn zonder solderen. Een ingebouwd modem van 28.8 zou je door een 56k kunnen vervangen, een harde schijf kan je, mits van de 2,5" standaard, vervangen door een grotere. Let er wel op dat het BIOS het ondersteunt. Bij twijfel moet je onder de 8 GB blijven. Het BIOS is ook altijd wel upgradable via de website van de fabrikant.

Dingen die je niet kunt vervangen zonder ervaring met electronica/solderen/circuitbordjes zijn de processor, videochip, audiochip, beeldscherm en PCMCIA sockets.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Bij ons gaan ze meestal gewoon stuk en dan wordt er een nieuwe aangeschaft, en als ze nog wel werken worden ze in de kast gegooid (omdat ze veel te traag zijn)en als ze er na tijdje hoogbejaard uitkomen en helemaal niet meer gangbaar zijn. Dan gaan ze dus naar het "ronde archief" >:)

• HaaZ
  • Laatst online: 20-08 19:52

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op zaterdag 16 juni 2001 16:40 schreef Toverstaf het volgende:
De meesten worden in de container gestopt.
Oom van mij had een computerbedrijf, en toen werden de PII 300 weggegooid (zonder eerst mij te vragen :'( ) omdat de PIII laptops er toen kwamen.
DAT is pas zonde :'(

als ze nog es wat "ouwe rommel" wegsmijten, zeg het ff >:)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Nasty Nate
  • Laatst online: 07-08 16:50
Op dinsdag 19 juni 2001 12:37 schreef TAMW het volgende:
Bij ons gaan ze meestal gewoon stuk en dan wordt er een nieuwe aangeschaft, en als ze nog wel werken worden ze in de kast gegooid (omdat ze veel te traag zijn)en als ze er na tijdje hoogbejaard uitkomen en helemaal niet meer gangbaar zijn. Dan gaan ze dus naar het "ronde archief" >:)
lol, zo werkt het bij ons ook. :)
Best zonde eigenlijk.

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier nog 2 486 laptops! 1 met kleuren scherm waar de onderste helft kapot van is. En de ander heeft een zwart wit scherm.

Helaas kan je zo weinig met die dingen. Je hebt tegenwoordig toch wel minstens 200 MHz nodig en een cd rommertje erin.

Ik zou niet snel een 2e hands ding kopen, omdat laptops toch sneller kapot gaan...dan wil ik gewoon goede garantie hebben. Tenzij het tegen een special price for me is natuurlijk ;)

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Felicia|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2003
Wat de laatste paar jaar (in navolging van america) flink is toegenomen is de refurbishment van computerapparattur. Grote bedrijven (ABN, ING), leasemaatschappijen en ook computerfabrikanten gebruiken zulke bedrijven. Auto's van die bedrijven komen na drie jaar ook niet op de sloop....
Voorbeeld van wat mogelijk is http://www.flectiondirect.com

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 19 juni 2001 12:56 verbijsterde Felicia mij met het volgende:
Auto's van die bedrijven komen na drie jaar ook niet op de sloop....
ehh HALLO!!
Weet jij mij evt een bedrijf te noemen waar dit wel gebeurt?
Dan gaan me, myself and I mooi in een hinderlaag liggen tussen punt A (bedrijfspand) en punt B (autodemontagebedrijf). >:) >:)
Golfje TDi uit 1998. :9~

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 12:56 schreef Felicia het volgende:
Ehhh , das heel mooi Felicia , maar de vraag was waar de 2e hands laptops blijven..
Moet heel erg verkeerd kijken maar zie geen Laptop staan op dit moment :?

• Felicia|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2003
Ik heb ze vorige week nog gezien.

Verwijderd

Ik moet een laptop hebben, al is het maar een Pentium 1 ofzo, ik moet en zal!!!!!!!!!!!

• wipe-out
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Op maandag 18 juni 2001 13:30 schreef jonggoud het volgende:
let wel ff op dat het allemaal in euro is, dus alles = maal 2,20371 :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 15:08 schreef SiCnEsSs het volgende:
Ik moet een laptop hebben, al is het maar een Pentium 1 ofzo, ik moet en zal!!!!!!!!!!!
Nou ik hoef niet perse zo'n ding maar kan wel eens errug handig zijn..

Op je werk, op school, in bed (als je ziek bent bijvoorbeeld, of gewoon lui)
gewoon lekker thuis op de bank...

Ik heb eens een keertje een laptop van me pa geleend... en ik moet zeggen.. als je zo'n ding hebt wordt je wel verwend hoor..

Het was alleen niet zo'n hele snelle had ook niet zoveel geheugen

Ik zou er best nog wel eens eentje willen kopen maar dan wel nieuw... 2e hands is ook niet alles hoor...

Bovendien wat ik hier allemaal zo hoor dat die dingen best wel fragile zijn en dus snel kapot kunnen gaan...

Ook al is het maar net wat je er mee doet ofcourse...
Maar goed... als er eentje komt wordt het een nieuwe (wordt hard sparen)
Maar voorlopig nog nie....

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:02 schreef Lady_Chi_Chi het volgende:

[..]
Ik zou er best nog wel eens eentje willen kopen maar dan wel nieuw... 2e hands is ook niet alles hoor...

Bovendien wat ik hier allemaal zo hoor dat die dingen best wel fragile zijn en dus snel kapot kunnen gaan...
Je kan er ook mazzel mee hebben natuurlijk , of een bedrijf wat wel willend is . In het geval van dell bijvoorbeeld kan je dan vragen of ze je wat service tags kunnen geven en dan kan je op de site kijken hoe oud dat ding is. Een beetje klant gericht bedrijf wil daar best wel aan meewerken , lijkt mij ;)

• HaaZ
  • Laatst online: 20-08 19:52

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op dinsdag 19 juni 2001 22:02 schreef Lady_Chi_Chi het volgende:

[..]

Nou ik hoef niet perse zo'n ding maar kan wel eens errug handig zijn..
idd, vind ik dus ook
en aangezien ze die dingen hier toch weg smijten... :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 16:30 schreef riffey#4 het volgende:
Waar blijven alle oude, afgeschreven laptops?
over het algemeen ? onder mijn schoenzoolen :)

• Mad_Manic
  • Laatst online: 11:32
Ik vraag me eigenlijk af:
Waar blijven gestolen laptops?
Ik denk dat ze op die veiling sites en in kleine krantenknipseltjes aangeboden worden.

• treslem
  • Laatst online: 17-08 06:44
Op dinsdag 19 juni 2001 15:05 schreef Felicia het volgende:
Ik heb ze vorige week nog gezien.
Volgens mij liggen er nog hele bergen bij je in de hoek. Ga er niet vanuit dat die allemaal verkocht zijn, maar of ze bij
Anthony liggen ??? Denk het niet ....

La dolce vita - non farmi ridere

Pagina: 1