Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5GHz band is niet meer zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• vinnie1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2020
Beste mede-Tweakers,

ik heb sinds kort een wifi kaartje voor in mn desktop.
Natuurlijk had ik eerder al een router.

Nu heb ik de router een poosje afgekoppeld gehad, en nu ik de router weer aankoppel, heb ik op zowel m'n desktop als op mn mobiel geen 5GHz meer. Dit heb ik wel ingesteld en is nog steeds zichtbaar in de instellingen van de router.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

- Alle drivers heb ik geupdate.
- De nieuwste firmware staat op de router.
- Ook op google gezocht maar kom daar niet veel verder mee.

Deze apparatuur gebruik ik:

pricewatch: TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter
pricewatch: TP-Link TL-WDR3600

Ik gebruik Windows 8.1 X64 op de desktop en Android 4.4 op mn mobiel.

Alvast bedankt.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Op welk kanaal staat de router voor 5ghz? Mogelijk kan je PCI kaart het gekozen kanaal niet ontvangen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• vinnie1
ShadowLord schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:36:
Op welk kanaal staat de router voor 5ghz? Mogelijk kan je PCI kaart het gekozen kanaal niet ontvangen.
Deze staat op automatisch... op welk kanaal zal mijn wifi kaart m wel moeten zien denk je?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Probeer 48 eens.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• vinnie1
helaas... op kanaal 48 ook niets zichtbaar... Zowel niet op de desktop als op de mobiel...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met twee verschillende client devices en een non-DFS kanaal ligt het probleem niet aan clientzijde. Probeer die router eens een rotschop te geven (factory reset bijv)

Oslik blyat! Oslik!

• vinnie1
dion_b schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:37:
Met twee verschillende client devices en een non-DFS kanaal ligt het probleem niet aan clientzijde. Probeer die router eens een rotschop te geven (factory reset bijv)
Ik heb een factory reset al gedaan. Maar zonder geluk.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Volgens mij kan de 3600 niet simultaan 2,4GHz en 5 GHz leveren (uit mijn hoofd). Weet je zeker dat je alleen de 5 GHz radio aan hebt staan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• vinnie1
lier schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:16:
Volgens mij kan de 3600 niet simultaan 2,4GHz en 5 GHz leveren (uit mijn hoofd). Weet je zeker dat je alleen de 5 GHz radio aan hebt staan?
Ik heb de 2,4GHz en de 5GHz allebei aan staan. Maar mn mobiel & dekstop zien allebei alleen de 2,4GHz band. De 5GHz band wordt door beide apparaten niet herkent.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Volgens pagina 32 van deze handleiding moet je aangeven dat "Concurrently 2.4GHz and 5GHz (802.11a/b/g/n)" onder menu “Dual Band Selection”om dual band te activeren. Kan je controleren of deze aan staat?

offtopic:
Blijkbaar is het toch een dual band capable router

Eerst het probleem, dan de oplossing

• vinnie1
lier schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:06:
Volgens pagina 32 van deze handleiding moet je aangeven dat "Concurrently 2.4GHz and 5GHz (802.11a/b/g/n)" onder menu “Dual Band Selection”om dual band te activeren. Kan je controleren of deze aan staat?

offtopic:
Blijkbaar is het toch een dual band capable router
Deze staat aan inderdaad.
Maar waar het nu aan ligt, dat ik de 5GHz niet meer zie, geen idee... Zou het een defect in het apparaat kunnen zijn?

• ShadowLord
Heb je wel verschillende SSID's voor 2.4 Ghz en 5 Ghz? En wat zie je als je alleen 5 Ghz aan zet?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• vinnie1
ShadowLord schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:19:
Heb je wel verschillende SSID's voor 2.4 Ghz en 5 Ghz? En wat zie je als je alleen 5 Ghz aan zet?
Ik heb twee verschillende ssid's. Ik zal het vanmiddag even proberen w.b.t. de 5GHz band. Ben nu op school.

• vinnie1
Gister geprobeerd.

Nog steeds niks te zien op de 5GHz band. Ook als ik met mijn mobiel dicht bij de router sta, zie ik nog steeds geen 5GHz. Zou er een onderdeel in de router defect kunnen zijn?

• ShadowLord
Best goede kans dan dat je router defect is, zeker als je met dezelfde telefoon wel andere 5 Ghz netwerken kan ontvangen.
Enige wat ik me nog kan bedenken is dat je router z'n SSID niet uitzend (waardoor je hem ook niet zomaar kan vinden), maar ik zou verwachten dat deze na een factory reset gewoon aan staat.

[ Voor 12% gewijzigd door ShadowLord op 16-04-2015 14:39 ]

Pagina: 1