Toon posts:

Vraagje over schuifrichting mousepad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb vandaag een Asus F205TA gekocht. Goedkoop 11.6 inch laptopje voor erbij. Echter zie ik in de instellingen dat ik de schuifrichting van de mousepad niet kan omdraaien. Dus de gebaren, als je bijvoorbeeld met 2 vingers naar rechts gaat dat het beeld verschuift, of scrollen met 2 vingers. Als ik naar boven wil scrollen wil ik juist naar beneden swipen met 2 vingers. Ik heb ook een Acer laptop waar ik juist wel de schuifrichting kan draaien. Als ik kijk bij Instellingen > PC Instellingen > PC en apparaten > Muis en Touchpad, dan zie ik dat ik onder Touchpad dat ik alleen de klikvertraging kan aanpassen en verder niets. Weet iemand of er een andere manier is om dit te kunnen wijzigen?

• JelleLampaert
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-01 10:24
Deze optie zit waarschijnlijk in de instellingen van de driver.
Bij mij is deze optie bijvoorbeeld te vinden in het klassieke configuratiescherm, onder de optie "Muis". Daar heb ik in het tabblad "Apparaatbeheer" enkele apparaten staan. In de instellingen van één ervan zit de optie "Scrollen met twee vingers". Als je daar op klikt, verschijnt er een icoontje van een tandwieletje naast waarin de optie "Scrollrichting omkeren" zit.

Verwijderd

Topicstarter
JelleLampaert schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:02:
Deze optie zit waarschijnlijk in de instellingen van de driver.
Bij mij is deze optie bijvoorbeeld te vinden in het klassieke configuratiescherm, onder de optie "Muis". Daar heb ik in het tabblad "Apparaatbeheer" enkele apparaten staan. In de instellingen van één ervan zit de optie "Scrollen met twee vingers". Als je daar op klikt, verschijnt er een icoontje van een tandwieletje naast waarin de optie "Scrollrichting omkeren" zit.
Heb het helaas niet kunnen vinden onder Apparaatbeheer. Wel heb ik daar het kopje Muizen en andere aanwijsapparaten>HID muis, maar daar kan ik niks m.b.t. het mousepad wijzigen. Ik heb het inmiddels bij mijn Acer veranderd in dezelfde richting als de Asus (welke ik dus niet kan wijzigen), dus nu is het gewoon maar wennen aan de nieuwe schuifrichting :-(
Toch bedankt voor je hulp!