Ik heb sinds 2009 een PC. Sinds die tijd wel enige upgrades gedaan. Nieuwe videokaart, nieuwe kast, nieuwe schijven en wat extra geheugen. Maar mijn moederbord (Asus P7P55D Pro) en processor (i7 860) en koeling (Scythe Mugen 2 Rev. B) stammen nog uit 2009. Ik verzorg mijn beestje goed, en maak hem elke 3-6 maanden schoon en stofvrij. Ik ben een casual gamer, maar speel wel relatief zware spellen (Skyrim met 100+ mods en nu GTA V). Spellen die veel van een processor vragen en dus ook veel warmte genereren. Tot nu toe heb ik nog niet gemerkt dat mijn processor een (merkbare) bottleneck is voor games, dus ik zie nog niet echt prioriteit om hem te vervangen. (want daarbij komt ook een nieuwe moederbord en koeling en misschien dan ook geheugenreepjes). Toch een redelijke dure investering.
Maar toch vroeg ik me af hoe lang zo'n processor mee kan? Kan ik er nog een jaar of 5 mee vooruit, of doe ik er verstandig aan om te upgraden of op zijn minst de processor en koeling te voorzien van nieuwe koelpasta?
Overige specs van mijn PC vindt je hier
Maar toch vroeg ik me af hoe lang zo'n processor mee kan? Kan ik er nog een jaar of 5 mee vooruit, of doe ik er verstandig aan om te upgraden of op zijn minst de processor en koeling te voorzien van nieuwe koelpasta?
Overige specs van mijn PC vindt je hier