Toon posts:

(flash) JPG > Vector

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen. Keb alweer een tijd niet geposted, sorry, maar eerst ff een vraagie..

Ik heb een animatie in 3D Studio MAX gemaakt van 12 frames, en die frames heb ik stuk voor stuk ge-exporteerd als JPG files. Nu wil ik die als filmpje in FLASH krijgen, en dat zou wel kunnen op deze manier, maar het zou 100 keer sneller zijn als die afbeeldingen VECTOREN waren...

Dus mijn vraag is: weet iemand een programmaatje waarmee ik JPG files mee kan converteren naar VECTOR afbeeldingen?

Ik weet dat het met Adobe Streamline kan, maar dat programma heb ik niet in bezit, en t duurt nog eventjes voordat ik die wel heb, dus tot die tijd...?

Weet iemand waar ik zo'n (shareware) programma kan halen?

Alvast hartstikke bedankt allen. :P

Ivy...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ben niet direct een 3D max kenner, maar dit is vector based, dus je zal daar moeten kijken, eerst omzetten naar jpeg (lossy, pixelbased) en dan weer gaan converteren is onpraktisch, inefficient, tijdrovend en grte kans dat het niet mooi wordt.

kijk wat voor export-mogelijkheden 3d max nog meer heeft, misschien .eps. (eps is vector-based al kan je ook direct pixel-bestanden erin opslaan)
eventueel moet je je vctor-bestand verder bewerken in freehand en/of illustrator (exorteren zonder lichtval en dergelijke)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Het kan ook in Flash zelf: Modify>Trace Bitmap.

Of het in vector formaat sneller is, hangt echter af van de complexiteit van je afbeeldingen. Hoe simpeler hoe sneller natuurlijk.

In de instellingen van 'trace bitmap' kun je enigszins spelen, net zo lang tot je afbeelding zo klein mogelijk in bestandsformaat is, maar er nog wel goed uit ziet. Voor een beschrijving van de instellingen kun je makkelijkst even in de 'Help' kijken.

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

alweer een tijdje geleden dat ik met Max heb gewerkt maar als het goed is kan Max exporteren naar EPS of AI formaat ( wel een oude versie.) dan zou het makkelijk te importeren zijn.

Handige alternatieven zijn natuurlijk Vecta3D, Illustrate en Swift3D

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Let er wel op dat vectorbased wel (erg) processorafhankelijk is!
Misschien kun je toch beter JPGŽs invoegen. (Afhankelijk van de grootte van je plaatjes natuurlijk.)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.