Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
Ik ben al jaren opzoek naar 1 apparaat wat al mijn TV zenders in huis kan beheren.

Wat ik wil:
- 1 TV server (bij voorkeur mijn synology NAS) waarop al deze TV zenders op terecht komen.
- dan onafhankelijk van elkaar TV kunnen kijken (opnames bij voorkeur op de nas) op diverse apparaten, dit op de pc, laptop, nuc, rasp, tablet
- gebruik kunnen maken van voornamelijk satteliet (via CCCAM!!) maar ook de analoge en evnetuele digitale kabel TV zenders.

Wat ik al heb aan apparatuur:
- synology NAS DS1515+ (incl 5x3TB disken) en een DX213 extention unit welke fungeert met 2x ssd als cache setup
- volledig 1GB home netwerk
- UPC 120mbit abonnement
- schotel antenne met 4x dual lnb's gericht op 13,19,23 en 28 oost en 2 switches
- vu+ solo2 enigma2 sattelliet ontvanger met twin ontvanger met cccam optie
- upc analoge TV
- upc horizon box (standaard abo)
- intel NUC met daarop openelec (bij tv in de kamer)
- raspberryPi2 (laatste generatie) met openelec (bij tv in slaapkamer)
- laptop en pc (beide win8.1)
- android 4.3 tablet
- 2 windows8 phones

Zover ik begrepen heb kan het beste met IP TV werken.
Wat ik nodig heb is dus een stukje IP server software op de NAS (die staat altijd aan) en apparatuur die ik via USB aansluit op de NAS welke het analoge TV signaal en SAT signaal lezen en welke de software dan kan converten naar IP TV voor in mijn LAN.

De vraag is nu..
Is er software EN hardware geschikt voor de synology NAS wat dit kan?
Ik sluit dus via bv USB een (nog te kopen) apparaat of apparaten aan die mijn satteliet signaal en mijn analoge signaal ontvangen, de NAS zal deze dan als IP tv server gaat serveren aan alle aangesloten clients en dat de NAS ook de opnames opslaat die je dan weer vanaf elke client kunt bekijken.
Wel een eis is dat ik de satteliet kanalen via cccam lijntje kan decoderen, zonder dit is het voor mij niet interesant.

Een heel verhaal dus, hopelijk is het duidelijk wat ik zoek.

Iemand een idee of dit kan en met welke apparatuur dit zou kunnen of dit wellicht zelf ook zo heeft en ervaringen kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
tvheadend? mythtv?

Je kan trouwens ook gewoon een IPTV abbo afnemen bij een DSL of Glas provider, daar zitten ook gewoon opname tools enz. bij en dan worden opnames bij de servers van de provider opgeslagen. Kijken kan met de meegeleverde IPTV settopboxen of met een weginterface die meestal nog wel op Silverlight draait.

[ Voor 89% gewijzigd door johnkeates op 14-04-2015 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob3rt
hier is geen glas verkrijgbaar, adsl niet sneller danb max 4 tot 8 mbit, heb nu dus 120mbit via upc en op die snelheid wil ik echt niet gaan inleveren, zelfde of meer is prima maar niet minder....

Dus een abo op nog of andere provider is voor mij geen optie, heb nu al upc (horizon) waarvoor ik betaal via mijn abo. Horizon TV is niet te gebruiken icm met tv stream, enkel via eigen decoder en app of website, niet via bv kodi.

Daarnaast heb ik nog een cccam lijntje waarmee ik 95% van de tijd gebruik van maak om mijn live TV zenders te bekijken, dit puur omdat UPC niet werkt, deze cccam werkt perfect en ontvang alle kanalen probleemloos en kan ze ook opnemen en extern bekijken etc, wat allemaal niet kan met de upc box.

Wat ik wil is gewoon in het heel huis overal hetzelfde kunnen kijken/opnemen etc zonder weer extra streamer overal neer te moeten zetten, ik wil het met de bestaande apparatuur doen die het technisch prima moeten kunnen. BV met kodi (openelec) kan ik dit al met de films/series die op 'magische' wijze vanzelf op mijn nas terecht komen, haha
Ik wil dus ook zo live TV kunnen kijken op alle TV's zonder dat ik extra apparaten bij die TV's moet gaan zetten, dus eigenlijk kijken via de live TV optie van kodi/openelec want dit staat overal al.

Om dat voor elkaar te krijgen heb ik dus 1 centrale server nodig die al mijn live bronnen bij elkaar brengt en die ik vervolgens kan benaderen via kodi.

Ik had dvdlink al geinstalleerd op mijn NAS en getracht via de extra addon genaam 'dreambox link' mijn satteliet te streamen als een test, helaas werkt dit voor geen meter.
Op de NAS server software zie ik wel de zenders en de EPG van de kanalen, maar beeld ho maar....
Op 3 clienst heb ik dvdlink als pvr addon geinstalleerd maar op geen enkele client krijg ik beeld, enkel ook hier maar de EPG. Stream ik rechtstreeks de satteliet (kan ook) dan werkt dit wel...

Dus als mensen een andere/betere oplossing kennen houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43

talin

ES-MA

ik denk dat je toch de professionele kant op moet gaan zoeken.

heb jarenlang in tv wereld gewerkt en daar deden we hetzelfde, in het hele gebouw 1 en dezelfde content laten zien ( of per afdeling bepaalde content of per tv bepaalde content )
daarnaast alles opnemen wat er maar binnenkwam en opnemen per programmatie.

wij gebruikten daar Crestron voor:
http://www.crestron.com/p...video_av_distribution_4k/

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 10:21
Mijn ervaringen met DVB-link zijn toch anders. Ik heb het pakket altijd al prettig ervaren. Het streamen van tv via de webinterface van je nas is niet handig. Je nas heeft namelijk niet de kracht om dit te doen.

Het aanmaken van meerdere tuners werkt goed. Ik heb het gebruikt met DVB-T en IPTV. Dit ging allemaal goed. Echter draaide ik het wel vanaf een server ipv een nas.

Hou er bij UPC rekening mee dat de kaart is gekoppeld aan je box. Deze gaat niet werken op een ander device. Wellicht eens kijken bij Ziggo (Na de migratie even bellen of je een kaart kan krijgen welke niet hard gekoppeld is).

En heb je al op het forum van DVBlink gekeken? Daar zijn namelijk soortgelijke problemen te vinden en ook met dezelfde opstelling.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 10:50
volgens mij moet je met tvheadend een heel eind (misschien wel helemaal) kunnen komen.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 16:40
Ik denk dat je het met de NAS niet gaat redden, simpelweg omdat je niet de benodigde hardware netjes erin op kan nemen. Even uitgaande dus van een servertje (die de NAS zou kunnen vervangen dan) heb je dan dus een aantal DVB-S(2) tuners nodig voor het signaal van je schotel, waarschijnlijk nog wel een CI-CAM, mogelijk meerdere CAM's afhankelijk van het aantal simultane zenders dat gedecodeerd moet kunnen worden, en dan nog wat analoge tuners voor UPC. Voor zover ik weet is het met UPC (nog) niet mogelijk om dit te decoderen en als stream aan te bieden. Met ziggo gaat dit wel, maar UPC helaas niet. Misschien komt dat (ooit) nog eens, maar nu dus nog niet. Analoog is uiteraard geen probleem, maar is weer aanzienlijk minder van kwaliteit en een stuk beperkter. Ook kom je dan al weer snel probleempjes tegen zoals het niet beschikbaar zijn van een EPG en dergelijken.

Qua hardware kom je dan denk ik uit bij Digital Devices DuoFlex tuners, aangezien je hier meerdere tuners op 1 interface kwijt kan, en je dus behoorlijk ver door kan bouwen qua tuners. Zelf gebruik ik op Ziggo nu een Technisat Cablestar HD2 en een FireDTV met AlphaCrypt CAMs en dat werkt prima, maar ook dan is er toch wel regelmatig onderhoud nodig, zeker als Ziggo weer eens besluit aanpassingen in hun diensten te maken.

Qua software ben ik zelf erg gecharmeerd van DVBViewer Pro, waar je weer vanuit XBMC / Kodi op kan verbinden om zodoende vanaf al je devices gewoon te kunnen kijken, maar ook webbased is dit mogelijk en je kan ook je opnames e.d. webbased schedulen. Erg handig als je iets wilt opnemen maar niet thuis bent bijvoorbeeld.

Hou er wel rekening mee dat je voor de totale setup van tuners, CAMs etc. een behoorlijke prijs voor neer mag gaan tellen en je kan je afvragen of je dat wel waard vind. Over het algemeen worden dergelijke setups meer als hobby toegepast dan dat het daadwerkelijk interessant is voor een thuis-situatie. Het vereist redelijk wat knutselwerk, kent van tijd tot tijd nog wel eens wat storigenen en de kosten wegen eigenlijk niet op tegen de baten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Ben aan het experimentern met DVDlink, maar werkt echt voor geen meter.

Krijg geen beeld gestreamed met de enigma2/dreambox plugin, hij herkend de box wel, epg wordt geladen maar geen beeld stream. Heb ook al een andere sat box geprobeer maar hier hetzelfde resultaat.

Wat NAs betreft, het is wel de laatste beschikbare (actuele) NAs, dus een krachtige quad core met 6GB ram etc, laatste serie dus. Deze moet volgens mij toch wel krachtig genoeg zijn voor streaming.

Dat UPC streamen niet gaat was ik inmiddels ook al achter, heb ook contact met UPC gehad maar plannen om ziggo apparatuur te gaan gebruiken in het UPC netwerk zijn er niet, wel anders om (dus horizon gaan aanbieden in ziggo netwerk).
Het streamen blijft dus beperkt tot waarschijnlijk enkel de satteliet zenders.

Maar gezien het dus niet 123 makkelijk te doen is ben ik inderdaad bang dat mijn projectje sterft in de realiseerbaarheid en betaalbehaarheid.

Had gehoopt door de juiste software te gebruiken en eventueel enkele tuners (sat tuners) een TV server op te zetten die ik dan via IP kon delen op mijn netwerk en zo via KODI kon bekijken op elke TV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Laatst online: 13-04 10:50
Die vu+ kan die niet als server dienen? In Kodi zit volgens mij daar pvr addon voor. Verder zou je de NAS op de tuner moeten instellen als plek om op te nemen.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 16:40
rob3rt schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:48:
Ben aan het experimentern met DVDlink, maar werkt echt voor geen meter.

Krijg geen beeld gestreamed met de enigma2/dreambox plugin, hij herkend de box wel, epg wordt geladen maar geen beeld stream. Heb ook al een andere sat box geprobeer maar hier hetzelfde resultaat.

Wat NAs betreft, het is wel de laatste beschikbare (actuele) NAs, dus een krachtige quad core met 6GB ram etc, laatste serie dus. Deze moet volgens mij toch wel krachtig genoeg zijn voor streaming.

Dat UPC streamen niet gaat was ik inmiddels ook al achter, heb ook contact met UPC gehad maar plannen om ziggo apparatuur te gaan gebruiken in het UPC netwerk zijn er niet, wel anders om (dus horizon gaan aanbieden in ziggo netwerk).
Het streamen blijft dus beperkt tot waarschijnlijk enkel de satteliet zenders.

Maar gezien het dus niet 123 makkelijk te doen is ben ik inderdaad bang dat mijn projectje sterft in de realiseerbaarheid en betaalbehaarheid.

Had gehoopt door de juiste software te gebruiken en eventueel enkele tuners (sat tuners) een TV server op te zetten die ik dan via IP kon delen op mijn netwerk en zo via KODI kon bekijken op elke TV..
Als het alleen DVB-S betreft is het nog wel haalbaar, ook vanaf je NAS. Zul je denk ik wel naar USB-tuner(s) toe moeten.

iRacing Profiel

Pagina: 1