Ik ben al jaren opzoek naar 1 apparaat wat al mijn TV zenders in huis kan beheren.
Wat ik wil:
- 1 TV server (bij voorkeur mijn synology NAS) waarop al deze TV zenders op terecht komen.
- dan onafhankelijk van elkaar TV kunnen kijken (opnames bij voorkeur op de nas) op diverse apparaten, dit op de pc, laptop, nuc, rasp, tablet
- gebruik kunnen maken van voornamelijk satteliet (via CCCAM!!) maar ook de analoge en evnetuele digitale kabel TV zenders.
Wat ik al heb aan apparatuur:
- synology NAS DS1515+ (incl 5x3TB disken) en een DX213 extention unit welke fungeert met 2x ssd als cache setup
- volledig 1GB home netwerk
- UPC 120mbit abonnement
- schotel antenne met 4x dual lnb's gericht op 13,19,23 en 28 oost en 2 switches
- vu+ solo2 enigma2 sattelliet ontvanger met twin ontvanger met cccam optie
- upc analoge TV
- upc horizon box (standaard abo)
- intel NUC met daarop openelec (bij tv in de kamer)
- raspberryPi2 (laatste generatie) met openelec (bij tv in slaapkamer)
- laptop en pc (beide win8.1)
- android 4.3 tablet
- 2 windows8 phones
Zover ik begrepen heb kan het beste met IP TV werken.
Wat ik nodig heb is dus een stukje IP server software op de NAS (die staat altijd aan) en apparatuur die ik via USB aansluit op de NAS welke het analoge TV signaal en SAT signaal lezen en welke de software dan kan converten naar IP TV voor in mijn LAN.
De vraag is nu..
Is er software EN hardware geschikt voor de synology NAS wat dit kan?
Ik sluit dus via bv USB een (nog te kopen) apparaat of apparaten aan die mijn satteliet signaal en mijn analoge signaal ontvangen, de NAS zal deze dan als IP tv server gaat serveren aan alle aangesloten clients en dat de NAS ook de opnames opslaat die je dan weer vanaf elke client kunt bekijken.
Wel een eis is dat ik de satteliet kanalen via cccam lijntje kan decoderen, zonder dit is het voor mij niet interesant.
Een heel verhaal dus, hopelijk is het duidelijk wat ik zoek.
Iemand een idee of dit kan en met welke apparatuur dit zou kunnen of dit wellicht zelf ook zo heeft en ervaringen kan delen?
Wat ik wil:
- 1 TV server (bij voorkeur mijn synology NAS) waarop al deze TV zenders op terecht komen.
- dan onafhankelijk van elkaar TV kunnen kijken (opnames bij voorkeur op de nas) op diverse apparaten, dit op de pc, laptop, nuc, rasp, tablet
- gebruik kunnen maken van voornamelijk satteliet (via CCCAM!!) maar ook de analoge en evnetuele digitale kabel TV zenders.
Wat ik al heb aan apparatuur:
- synology NAS DS1515+ (incl 5x3TB disken) en een DX213 extention unit welke fungeert met 2x ssd als cache setup
- volledig 1GB home netwerk
- UPC 120mbit abonnement
- schotel antenne met 4x dual lnb's gericht op 13,19,23 en 28 oost en 2 switches
- vu+ solo2 enigma2 sattelliet ontvanger met twin ontvanger met cccam optie
- upc analoge TV
- upc horizon box (standaard abo)
- intel NUC met daarop openelec (bij tv in de kamer)
- raspberryPi2 (laatste generatie) met openelec (bij tv in slaapkamer)
- laptop en pc (beide win8.1)
- android 4.3 tablet
- 2 windows8 phones
Zover ik begrepen heb kan het beste met IP TV werken.
Wat ik nodig heb is dus een stukje IP server software op de NAS (die staat altijd aan) en apparatuur die ik via USB aansluit op de NAS welke het analoge TV signaal en SAT signaal lezen en welke de software dan kan converten naar IP TV voor in mijn LAN.
De vraag is nu..
Is er software EN hardware geschikt voor de synology NAS wat dit kan?
Ik sluit dus via bv USB een (nog te kopen) apparaat of apparaten aan die mijn satteliet signaal en mijn analoge signaal ontvangen, de NAS zal deze dan als IP tv server gaat serveren aan alle aangesloten clients en dat de NAS ook de opnames opslaat die je dan weer vanaf elke client kunt bekijken.
Wel een eis is dat ik de satteliet kanalen via cccam lijntje kan decoderen, zonder dit is het voor mij niet interesant.
Een heel verhaal dus, hopelijk is het duidelijk wat ik zoek.
Iemand een idee of dit kan en met welke apparatuur dit zou kunnen of dit wellicht zelf ook zo heeft en ervaringen kan delen?