bios flash

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik heb gehoord dat het mogelijk is het bestand wat je naar je bios gaat schrijven aan te passen, zodat je bijvoorbeeld je bios nederlands kan maken oid.
heeft iemand hier ervaringen mee, en wat zijn de gevolgen als het fout gaat?

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 16:26 schreef ikbenveldmuis het volgende:
en wat zijn de gevolgen als het fout gaat?
het allerergste wat je kunt hebben denk ik dat je een nieuwe bioschip moet kopen....

heb er zelf nog nooit van gehoord

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Dat nederlands maken lijkt me IMHO niet echt een leuk idee, beetje veel werk en riskant. Maar je kan bijvoorbeeld wel heel erg leuk je BOOT logo aanpassen ed.

Zoek maar bij www.virtualhideout.net

Daar staat een hele howto...

• veldmuis
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 16:29 schreef ConZito het volgende:
Dat nederlands maken lijkt me IMHO niet echt een leuk idee, beetje veel werk en riskant. Maar je kan bijvoorbeeld wel heel erg leuk je BOOT logo aanpassen ed.

Zoek maar bij www.virtualhideout.net

Daar staat een hele howto...
thanx, maar.....virtualhideout kan de server niet vinden :(

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
btw al die engelse termen, daar bestaan niet eens nederlandse woorden voor. Dus 90% blijft engels :)

Secundary Slave --> iets in de zin van Tweede slaaf

:)

• veldmuis
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 16:40 schreef Saus het volgende:
btw al die engelse termen, daar bestaan niet eens nederlandse woorden voor. Dus 90% blijft engels :)

Secundary Slave --> iets in de zin van Tweede slaaf

:)
LOL
maar iemand een ander id, want die virtualhideout is pleite... DAMN

of in ieder geval iets waar ik op kan gaan zoeken, bij google dus
als ik zoek op flash krijg ik die macromedia bs, bios flash krijg je updates enzo, en dat moet ik niet :(

dus als iemand een id heeft, graag!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op mijn huispagina staat ook een beschrijving hoe je de BIOS logo kan aanpassen. Het staat in de BIOZ - Logo Hack pagina.

Om inhoud van BIOS te wijzigen qua default instellingen en eventueel de taal ervan heb je MODBIN.EXE nodig. Het is te vinden op www.award.com of anders "gewoon" met www.google.com

NOOT: dit geldt alleen voor de Award BIOS!Dus niet voor Ami, Phoenix, etc BIOS! Uit eigen ervaring weet ik dat je een specifieke MODBIN.EXE versie nodig hebt om je BIOS correct te wijzigen! In mijn geval met de Award v4.51PG BIOS van mun BP6 werkt MODBIN versie 0.77 correct...

Een foutje kan de inhoud van je BIOS chip inderdaad verwoesten... Maar meestal is de BIOS nog "alive" en krijg je een BootBlock BIOS te zien, waarbij je een speciale floppie met sys files, autoexec en standaard (dus niet aangepast) BIOS file nodig hebt. Ook hierover is info te vinden op www.google.com :)

• veldmuis
  • Niet online
wow! cool!
dit ga ik dadelijk ffkes proberen
in ieder geval bedankt
nog 1 vraagje dan, klopt het dat als je bios naar de kl*te is dat ie alleen nog een isa videokaart kan aansturen, of kan ie dan ook gewoon agp/pci aansturen???
thanxz

• veldmuis
  • Niet online
oow...en nog iets
moet je echt dat bios software flash programma gebruiken, of kanhet ook een andere zijn die bij je bios zat
oja, ik heb dus wel een award bios hoor

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je bios naar de klote is, dan stuurt ie geeneens een ISA kaart meer aan... Het enige wat je dan kunt doen is een bootdisk maken dat direct je bios flashed (met een origineel bios uiteraard), en dan je pc opstarten. Vaak moet je dan ook nog ff een jumpertje omzetten. Je pc zal dan booten van die disk, en meteen z'n bios flashen.

Je kan een aangepaste bios met ieder flash programmatje er op zetten. Daar heb je geen speciale software voor nodig...
Ow ja... Als je een CUSL2-C hebt, dan is het leuk om het bios van de CUSL2-C BP (Black Pearl) er op te flashen... Krijg je een leuk boot-logo. Bios is verder exact het zelfde omdat het gewoon het zelfde mobo is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 16 juni 2001 18:11 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[...]
nog 1 vraagje dan, klopt het dat als je bios naar de kl*te is dat ie alleen nog een isa videokaart kan aansturen, of kan ie dan ook gewoon agp/pci aansturen???
[...]
Dat ligt eraan.

De moderne BIOS heeft een "hardcode" die niet kan worden geflasht en in werking treedt als de "softcode" (dus flashbare gedeelte) corrupt is. In die hardcode is ook ISA besturings info aanwezig. Kaarten in ISA slots en floppy devices (ISA architectuur!) kunnen dan worden herkend.

Maar soms zit er ook PCI besturings info in de hardcode. Ik weet niet welke BIOS dat wel heeft en welke niet. In het geval van mun gouwe ouwe BP6 kan ik wel uit PCI booten als de BIOS code verrot is geraakt :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 16 juni 2001 19:38 schreef ikbenveldmuis het volgende:
oow...en nog iets
moet je echt dat bios software flash programma gebruiken, of kanhet ook een andere zijn die bij je bios zat
oja, ik heb dus wel een award bios hoor
Ja dat kan. De flashprogramma op mijn site ondersteunt Award BIOS tot versie 6. Maar voor de veiligheid kun je het beste de bijgeleverde flashprogramma bij je gedownloade BIOS gebruiken.

• veldmuis
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 19:50 schreef BalusC het volgende:

[..]

Ja dat kan. De flashprogramma op mijn site ondersteunt Award BIOS tot versie 6. Maar voor de veiligheid kun je het beste de bijgeleverde flashprogramma bij je gedownloade BIOS gebruiken.
eeuh...MISLUKT... :(
ik kreeg een heel vaag bios scherm met allemaal rare tekentjes, hij startte gelukkig wel door, dus bios teruggeflashed

...kun je me pleas op je icq lijst adden?

dan hoef ik dit topic niet telkens te lezen...
plz?

• veldmuis
  • Niet online
pleas iemand?????

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Mijn evaring met flashen is niet al te best.
Heb een keer een mobo verkloot toen ik de verkeerde flash had gebruikt.

Was trouwens wel de schuld van Abit, omdat ze een verkeerde file op de verkeerde plaats hadden gezet, dus ik heb wel alles vergoed gekregen :)

• veldmuis
  • Niet online
ik heb ook een keer een bios verne*kt door flashen, gewoon teruggegaan met me compu, en kreeg helehoop sorry's en een nieuw mobo >:)
Pagina: 1