Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[c#] Windows Form - Probleem Scrollbar in Panel

Pagina: 1
Acties:

• DarmaZat
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 04-10-2016
Hallo,

ik heb een Windows Form in C# gemaakt waarin een panel staat met aan Scrollbar. Alleen 2 problemen hiermee:

- als ik de scrollbar selecteer en naar beneden/boven "slide", dan wordt er pas effectief gescrolld in die richting wanneer ik de scrollbar "loslaat". Ik zou graag hebben dat dit werkt zoals een browser scroll bar, dat dit tegelijkertijd gebeurt dus.

- Minder erg, zou namelijk nogal complex zijn: Hoe kan ik de focus automatisch plaatsen op de scrollbar wanneer de form geselecteerd wordt?

Heb reeds volgende staan : MyForm.Focus();
waardoor de form zelf de focus krijgt, en niet de scrollbar.

Ik heb geprobeerd om op gelijkaardige wijze de focus op de panel te krijgen via het MouseEnter Event,maar dit werkt blijkbaar niet...

• Infinitive
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-07 20:22
Kijk maar eens naar het voorbeeld op Scrollbar.Scroll. Daar zie je dat je er ook nog een ScrollBar.ValueChanged-Event is.

Verder zijn er nog de Control.GotFocus en Control.Enter events.
Ik hoop dat je weet wat je doet, want focus-veranderingen in een mouse-handler klinken zeer fout...

[Voor 57% gewijzigd door Infinitive op 15-04-2015 11:10]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True