Elements is een uitgeklede versie van Photoshop.
Ik dacht, ga het eens proberen, wellicht is het voldoende voor mij.
Nu heb ik eerst via PS een panorama laten maken van 12 afbeeldingen, werkt perfect.
Vervolgens via Elements geprobeerd, en krijg daar de melding:
Panorama kan niet worden gemaakt omdat sommige afbeeldingen niet automatisch konden worden gestapeld.
Is, los van bepaalde features, er nog meer anders aan die 2 programma's dan?
Zijn de features minder uitgebreid of een aangepast (in negatieve zin) algoritme?
Want wat zou anders het verschil kunnen betekenen in deze ene opdracht.
Als ik bv een HDR wil maken (Photomerge belichting) dan worden de afbeeldingen wel samengevoegd, echter zónder uitlijning.
Als je die foto's maakt zonder statief zijn ze dus nutteloos (bij bewerking in Elements)?
Let wel: In Photoshop zelf is het wel mogelijk.
(die 12 pano foto's zijn ook zonder statief gemaakt)
Ik gebruik nu de trial (heb wel Elements al thuis, nog in seal).
Vraag me dus af of ik deze moet behouden of moet retourneren.
Heb ook gelezen dat Pano en HDR nu ook in LR6 komt.
Maar voor een upgrade van rond de €70-80,- verschilt dat dus niets met Elements 13 (en in die laatste zitten weer wat meer/andere opties?)
Voor de rest gebruik ik nog Perfect Photo Suite 8 en wat plug-ins LR/Enfuse en Nik's Software.
TLDR::
Waarom kan Elements 13 geen panorama maken van dezelfde set waar Photoshop het wel kan.
Mis ik iets, doe ik iets verkeerd... of moet ik dit stukje software retourneren?
Ik dacht, ga het eens proberen, wellicht is het voldoende voor mij.
Nu heb ik eerst via PS een panorama laten maken van 12 afbeeldingen, werkt perfect.
Vervolgens via Elements geprobeerd, en krijg daar de melding:
Panorama kan niet worden gemaakt omdat sommige afbeeldingen niet automatisch konden worden gestapeld.
Is, los van bepaalde features, er nog meer anders aan die 2 programma's dan?
Zijn de features minder uitgebreid of een aangepast (in negatieve zin) algoritme?
Want wat zou anders het verschil kunnen betekenen in deze ene opdracht.
Als ik bv een HDR wil maken (Photomerge belichting) dan worden de afbeeldingen wel samengevoegd, echter zónder uitlijning.
Als je die foto's maakt zonder statief zijn ze dus nutteloos (bij bewerking in Elements)?
Let wel: In Photoshop zelf is het wel mogelijk.
(die 12 pano foto's zijn ook zonder statief gemaakt)
Ik gebruik nu de trial (heb wel Elements al thuis, nog in seal).
Vraag me dus af of ik deze moet behouden of moet retourneren.
Heb ook gelezen dat Pano en HDR nu ook in LR6 komt.
Maar voor een upgrade van rond de €70-80,- verschilt dat dus niets met Elements 13 (en in die laatste zitten weer wat meer/andere opties?)
Voor de rest gebruik ik nog Perfect Photo Suite 8 en wat plug-ins LR/Enfuse en Nik's Software.
TLDR::
Waarom kan Elements 13 geen panorama maken van dezelfde set waar Photoshop het wel kan.
Mis ik iets, doe ik iets verkeerd... of moet ik dit stukje software retourneren?