Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Binnenkort wil ik voor mijn studie een video observatie doen in het verkeer. Het idee is om een camera in een waterdichte capsule te plaatsen die ik aan een lantaarnpaal o.i.d. zal bevestigen. Dat gedeelte kom ik wel uit. Ik ben echter niet thuis in wat er op de markt is qua camera's.

Ik ben dus op zoek naar een betaalbare camera met een laag energiegebruik en eventueel de mogelijkheid om een grotere accu hier aan te koppelen. Het is namelijk de bedoeling dat de camera voor langere tijd opnames gaat maken van verkeerssituaties.

Veel camera's onderscheiden zich met hoge framerates, beeldstabilisatie en hoge resoluties. Maar deze dingen hebben voor deze toepassing geen prioriteit en verbruiken wel energie.

Zijn er betaalbare, simpele camera's die voor ons doel geschikt zijn? In welke hoek moet ik gaan zoeken? suggesties zijn welkom! :)

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:29
Wat is je definitie van een langere tijd? Als voorbeeld de Gopro Hero: Deze heeft een maximale opnametijd van ongeveer 2,5 uur. Dat kan je hier verder nakijken:

http://shop.gopro.com/EME...ero/CHDHA-301-master.html

Pricewatch : pricewatch: GoPro HERO

2,5 uur is al best wel lang, het geheugenkaartje zal dan intussen ook wel vol zijn... Hij zit dan al in een waterdichte behuizing.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:19
Kan je er een ethernet kabel of stroomkabel heen krijgen? Dan heb je namelijk al weer een stuk meer opties.

Verwijderd

Topicstarter
Een GoPro is mooi, maar is veel te geavanceerd voor wat ik zoek.

Het is namelijk de bedoeling om over langere zo lang mogelijke periode te filmen.

De framerate is niet belangrijk, ongeveer 5fps is voldoende. De resolutie hoeft ook lang geen full-hd te zijn.

Stroomkabel is ook niet aan de orde. Het moet een flexibel systeem worden en ik wil niet van een locatie afhankelijk zijn.

Er moet toch een energiezuinig, low-tech alternatief zijn?

Verwijderd

Hangt een beetje af of je zelf wat wil knutselen maar ik denk dat dit perfect kan met een arduino en een pcb camera-tje. Zal je ook niet zoveel kosten (arduino bordje is iets van €20 en een pcb camera heb je voor < €40 (tip zoek op nederlandse webshops op printplaatcamera)).
Een tutorial die me best goed lijkt voor wat jij wil: https://learn.adafruit.com/ttl-serial-camera/overview

En moet ook doenbaar zijn om aan een batterij te hangen.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:29
Een GoPro kost je 135 euro. Veel goedkoper zal het denk ik niet worden. Er is ook een timelapse mode, die doet ongeveer 2 fps. Batterijtijden kan ik niet zo snel achterhalen.

De Arduino oplossing waar pingy het over heeft is niet geschikt. Uit de Adafruit manual: it can take up to 30 seconds to transfer an image! Filmen is daarmee dus niet te doen. Iets krachtiger is een Raspberry Pi, met een heel dikke USB accupack. Met veel knutselen en programmeren heb je dan iets wat in het beste geval half zo goed werkt als een kant en klare Gopro voor misschien een paar tientjes minder.

ps. Je kan de Gopro na je observatie ook nog weer verkopen, scheelt weer in de kosten...

Oh, dit kwam ik ook nog tegen, misschien is het wat:

http://www.ebay.com/itm/7...ain_0&hash=item3cf2da4bbc

maar die houden het meestal maar een half uurtje vol. Wel veel goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door elhopo op 14-04-2015 16:23 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:19

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:44
is overigens bij de wet verboden. Just saying ;-)
Pagina: 1