Advies betreft laptop met McAfee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RidgeRazor
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:10
Een laptop van een vriendin van mij was bezaaid met malware en rotzooi. Ze is toen bij de Mediamarkt om advies gaan vragen. Die knuppels hebben haar, als leek zijnde, McAfee aangesmeerd voor iets van 5 tientjes. Nu ben ik geen heavy weight met PC's en Antivirus programma's, maar ik weet wel dat ze 50 euri toe gekregen had moeten hebben om McAfee aan te nemen. De malware is natuurlijk niet verwijderd op haar laptop, dus ben ik aan de slag gegaan met CCleaner en een tooltje van Windows. Nu is zo goed als alle rotzooi verwijderd, alleen zit de laptop nog met een of andere McAfee/Norton combi crap.

Mijn vraag aan jullie is hoe kan ik het beste aankomen bij de Mediamarkt om het geld terug te eisen (want het lijkt mij achterlijk advies om McAfee te kopen) en met welke argumenten? Als het überhaupt zin heeft. Of kan ik beter zelf alles verwijderen en een beter programma fixen? Volgens mij heeft die oude eigenaar van McAfee zo'n removal tool vrij gegeven.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja wat denk je zelf? ;)
Die vriendin heeft dus McAfee gekocht, of dat haar nou werd aangeraden of niet, zij heeft besloten dat te kopen...
Dus als er iemand is waar je naartoe moet is het haar wel om haar uit te leggen niet zomaar random spullen te kopen maar eerst wat onderzoek te doen :)
Mediamarkt gaat je iig geen geld terug geven oid, de licentie is immers gebruikt en ze hebben zich daar flink voor afgeschermd.
Dat McAfee in dit geval de malware niet verwijderde is jammer, maar als ze er nu dus Norton en McAfee al op heeft gezet/laten zetten is het wel duidelijk waar het probleem zit ;) (Bij degene die van alles en nog wat op haar laptop gooit :))

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom zou er geen geld mogen worden gevraagd voor McAfee? Let ook op het verschil tussen verwijderen en preventie. (En zorg dat ze voortaan niet meer met adminrechten werkt).

Als ze een Citroen had gekocht was geld terugvragen omdat je een Peugeot zou adviseren ook niet echt realistisch..

Ze heeft niet betaald voor de dienst 'verwijder de malware' maar voor de licentie. Leermomentje: niet aan winkels als de MM dergelijk advies vragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En na dat leermomentje geslikt te hebben zou ik gewoon die laptop zo goed mogelijk schoon maken. Dan een backup maken van alle belangrijke data en vervolgens een schone installatie uitvoeren. Daarna kan je dan evt. die McAfee software installeren als virusscanner, dan heeft ze in elk geval nog iets van waar voor haar geld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RidgeRazor
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:10
Tja, hetgeen wat mij stoort, is dat iemand van de Mediamarkt, waarvan verwacht wordt dat-ie een beetje verstand heeft, niet een antivirus zoals McAfee aanraadt. Niet zozeer dat deze het slechts everrr is, maar dat er een overvloed aan beter spul is.

Ik vind het eigenlijk wel een beetje ernstig dat een meisje, lees: een leek in dit geval, niet een goed advies kan krijgen over een product waar deze zelf verkocht wordt. Maar goed, dit lesje heeft ze dan iig geleerd.

@F_J_K;
dat is een beetje appels en citro.. Eh, peren vergelijken.

@Orion84
dat ga ik idd maar doen..

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
RidgeRazor schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:09:
Tja, hetgeen wat mij stoort, is dat iemand van de Mediamarkt, waarvan verwacht wordt dat-ie een beetje verstand heeft, niet een antivirus zoals McAfee aanraadt. Niet zozeer dat deze het slechts everrr is, maar dat er een overvloed aan beter spul is.

Ik vind het eigenlijk wel een beetje ernstig dat een meisje, lees: een leek in dit geval, niet een goed advies kan krijgen over een product waar deze zelf verkocht wordt. Maar goed, dit lesje heeft ze dan iig geleerd.
Het is heel simpel, een MediaMarkt zal niet alle merken antivirus verkopen. Daarnaast kan je er niet van uitgaan dat een verkoper volledig objectief een product zal aanraden, simpelweg omdat ze bepaalde producten niet in het assortiment hebben en omdat zij ook een boterham eraan moeten verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
RidgeRazor schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:09:
En daar ga je dus de fout in ;)
Verkopers doen het liefst maar 1 ding en dat is verkopen, zeker die met Mediamarkt, die in de Mycom willen zelfs nog wel eens de concurrent aanraden omdat het in sommige gevallen beter advies is maar Mediamarkt zal dat nooit doen...
Die beginnen ook altijd met iets als 'Ja dan moet je deze nemen, da's dan toevallig ook de duurste maar dan heb je ook wat'... :9

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Zo slecht is McAfee (Antivirus Plus) helemaal niet. Scoort maar een klein beetje onder bijvoorbeeld Kaspersky, BitDefender etc.

Vergeet niet dat een consumenten virusscanner onmogelijk alles gegarandeerd van je computer kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mediamarkt is een dozenschuiver. Klagen dat ze vervolgens exact dat doen (namelijk een product verkopen) is wat onzinnig.
Dat het niet de beste oplossing is voor het probleem, kun je de mediamarkt ook niet kwalijk nemen. Da's namelijk net nutteloos als de Aldi verwijten dat ze geen goed wijnadvies geven.

In dit geval is je vriendin naar de verkeerde 'expert' gegaan. Mediamarkt heeft verstand van het verkopen van zut, en de gemiddelde medewerker daar vooral van zijn eigen hoekje van de winkel. Had ze haar probleem bij een PC-speciaalzaak aangemeldt, was de kans op een oplossing (en misschien alsnog een antivirus-pakket (dat misschien wel duurder was)) groter geweest.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:40:
Zo slecht is McAfee (Antivirus Plus) helemaal niet. Scoort maar een klein beetje onder bijvoorbeeld Kaspersky, BitDefender etc.

Vergeet niet dat een consumenten virusscanner onmogelijk alles gegarandeerd van je computer kan houden.
Ik heb net even AV Comparatives Real World Test erbij gepakt en het verschil is aanzienlijk in het nadeel van McAfee. Het is gewoon troep want Avira, AVG en Avast allemaal gratis scoren beter.
Pagina: 1