Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Round cube mail backup

Pagina: 1
Acties:

• Daantju
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 28-09 09:41
Goedenmiddag,

Ik ben gewisseld van host. (Nu bij mijndomein) en heb altijd webmail van Roundcube gebruikt, komt goed uit, want mijndomein.nl gebruikt dit ook. Nu wil ik bij mijn oude host een backup maken van alle emails, zodat ik deze kan laten importeren bij mijndomein.nl.

De vraag is nu, hoe doe ik dit? Hoe maak ik een export aan van alle emails? Contacten heb ik gevonden, email nog niet. Het zijn ongeveer 7000 berichten.

Groet,

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

1 account of vele? Als vele: neem contact op met de leveranciers (meervoud).

Als 1: POP, IMAP, anders?

Ik zou gewoon via IMAP alles kopieren naar PC en daarna naar nieuwe server. En voortaan niet pas bij migratie nadenken over backup ;)

[Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 14-04-2015 14:42]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
F_J_K schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:41:
Ik zou gewoon via IMAP alles kopieren naar PC en daarna naar nieuwe server.
Liever via imapsyncimapsync, lijkt mij veel makkelijker dan hannesen met kopieëren/opslaan op je PC et cetera.

[Voor 8% gewijzigd door Osiris op 14-04-2015 14:53. Reden: Via de homepage gaat 't over een betaalde versie, terwijl de GitHub-source toch echt over hetzelfde lijkt te gaan.. Nou ja, nu staan er twee linkjes met de 'homepage' doorgestreept.. :P]

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aha, nice. Kende ik nog niet. Vandaag weer wat geleerd \o/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
F_J_K schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:13:
Aha, nice. Kende ik nog niet. Vandaag weer wat geleerd \o/
Kan zo snel alleen geen "pleur meteen ff een backup in mapje X neer als je toch bezig bent"-optie vinden, dus daar zal de TS zelf nog even achteraan moeten ;)

• .SnifraM
  • Registratie: december 2012
  • Niet online
Als je de manier van F_J_K een beetje aanpast is het zo gek nog niet hoor.

Ik voeg 'altijd' zowel de oude als nieuwe mailbox toe in een willekeurige Outlook en sleep vanuit daar de mail van de oude mailbox naar de nieuwe. Outlook migreert dan de hele meuk naar je nieuwe mailbox en klaar is kees. Helemaal als het maar om 1 mailbox gaat :P

[Voor 6% gewijzigd door .SnifraM op 14-04-2015 16:16]

lol+lol=hihi

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True