Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Harde schijf geformateerd?

Pagina: 1
Acties:

• sandervandamme
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 25-07-2015
Hoi,

Ik heb een klein foutje gemaakt bij het aanmaken van een Kodi SD en waarschijnlijk mijn harde schijf geformateerd (naar linux format) of iets eroverheen geïnstalleerd. Kan ik dit terugdraaien zonder gegevens te verliezen? En zo niet hoe kan ik het best herstellen?

Met root toegang heb ik één van de volgende commando's uitgevoerd in een terminal "dd if=/dev/zero of=/dev/rdisk1 bs=1024 count=1" of "dd if=OpenELEC-Generic.x86_64-5.0.0-efi.img of=/dev/rdisk1 bs=4m". Waarbij rdisk1 dus mijn harde schijf was... Apple Support zegt dat je de harde schijf niet kan formatteren in een actieve sessie. Maar sindsdien krijg ik wel de volgende fout:

Bij het opstarten van mijn mac kan ik gewoon mijn gebruiker selecteren en het wachtwoord invoeren, maar na een tijd wachten verschijnt er een zwart scherm met stop teken [afbeelding].

Diskutil list geeft voor deze schijf:

/dev/disk0
#: TYPE NAME SIZE IDENTIFIER
0: GUID_partition_scheme *121.3 GB disk0
1: EFI EFI 209.7 MB disk0s1
2: Apple_CoreStorage 120.5 GB disk0s2
3: Apple_Boot Recovery HD 650.0 MB disk0s3

/dev/disk3
#: TYPE NAME SIZE IDENTIFIER
0: FDisk_partition_scheme *120.1 GB disk3
1: Windows_FAT_32 NO NAME 268.4 MB disk3s1
2: Linux 33.6 MB disk3s2

Wat heb ik al geprobeerd:
Met CMD+R heb ik het schijfhulpprog gebruikt en daar kan ik mijn harde schijf wel ontgrendelen met met wachtwoord maar vervolgens niet activeren. Ook kan ik niet gebruik maken van de opties zoals herstel of controleer.
Nu heb ik op een externe schijf OSX geïnstalleerd en wel weer wat mogelijkheden maar nog steeds geen toegang tot mijn gegevens. Wel kan ik iets van de harde schijf zien dus het lijkt me dat het commando "dd if=OpenELEC-Generic.x86_64-5.0.0-efi.img of=/dev/rdisk1 bs=4" openelec over mijn schijf heen heeft geïnstalleerd.

Hoop dat iemand in dit forum mij kan helpen :)

[Voor 18% gewijzigd door sandervandamme op 19-04-2015 07:32]

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True