Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Externe VOIP-in (DID) nummer met FreeVoipDeal (Dellmont)

Pagina: 1
Acties:

• david.n4s
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 29-06 08:49
Hoi

In de supportpagina's van FreeVoipDeal (Dellmont) lees ik dat je een extern DID nummer kan gebruiken samen met hun SIP dienst.
> https://www.freevoipdeal.com/customerservice/article/638

Ik probeer een nummer van num2sip.com naar hun SIP servers te redirecten door:
> in m'n num2sip.com account het volgend SIP adres te gebruiken: username@sip.freevoipdeal.com
> in m'n FreeVoipDeal account het nummer te registreren zoals aangegeven in de link

Maar het wilt niet lukken, de oproepen gaan niet door.
Het nummer naar de Linphone SIP servers redirecten door dezelfde werkwijze toe te passen lukt wel.

Enig idee hoe dit te verhelpen valt?

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je moet het nummer gewoon verifieren via hun website en daar instellen dat je het wilt gebruiken. In je software/hardware hoef je dan niks te veranderen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
david.n4s schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:16:
Enig idee hoe dit te verhelpen valt?
Heb je dit ooit aan de praat gekregen? Ik ben namelijk precies hetzelfde van plan. Ik zit niet vast aan FreeVoipDeal, maar num2sip koppelen aan een goedkope VOIP-out service zou top zijn.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
RichieB schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:42:
[...]

Heb je dit ooit aan de praat gekregen? Ik ben namelijk precies hetzelfde van plan. Ik zit niet vast aan FreeVoipDeal, maar num2sip koppelen aan een goedkope VOIP-out service zou top zijn.
Ik zal maar reageren, want TS is sinds 18-04 vorig jaar niet meer hier ingelogd geweest.

Bij FVD (FreeVoipDeal) heb je de mogelijkheid om een ander nummer te registreren bij je FVD account.
Dat is simpelweg een nummer opgeven en dan wordt geverifieerd of jij de eigenaar bent middels een telefoontje en een code die je vervolgens weer op de website moet invullen.

Daarna kun je uit bellen met FVD en dan lijkt het voor de rest van de wereld net of je van je zojuist geverifieerde nummer belt.

Simpeler dan je denkt waarschijnlijk....

Je dient wel in je VoIP device in te stellen dat, als je gebeld wordt op je 'normale' nummer, dat je telefoon dan over gaat, maar als je uit belt, dat dat dan gaat via FVD.

Check anders ook eens het voipbuster topic hier, dat is wat algemener dan voipbuster geworden inmiddels...

Succes!

Te koop....

• RichieB
  • Nu online
albino71 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:34:
[...]

Ik zal maar reageren, want TS is sinds 18-04 vorig jaar niet meer hier ingelogd geweest.
Dank. Het probleem (van mij en de TS) is niet het uitbellen via een andere provider met het caller ID van een num2sip nummer, maar juist het binnen krijgen van telefoontjes. VOIP-in dus. num2sip heeft namelijk geen eigen sip dienst maar kan wel forwarden naar een sip uri. De uri van FVD of een andere VOIP-out dienst zou ideaal zijn. Als mijn VOIP centrale binnen is ga ik uitproberen wat wel/niet lukt. Desnoods user@me.ddns.net ofzo. Ik laat het hier wel weten.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
RichieB schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:26:
[...]

Dank. Het probleem (van mij en de TS) is niet het uitbellen via een andere provider met het caller ID van een num2sip nummer, maar juist het binnen krijgen van telefoontjes. VOIP-in dus. num2sip heeft namelijk geen eigen sip dienst maar kan wel forwarden naar een sip uri. De uri van FVD of een andere VOIP-out dienst zou ideaal zijn. Als mijn VOIP centrale binnen is ga ik uitproberen wat wel/niet lukt. Desnoods user@me.ddns.net ofzo. Ik laat het hier wel weten.
Ah, ok, en wat is de reden om num2sip te gebruiken?

Te koop....

• RichieB
  • Nu online
albino71 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:36:
[...]

Ah, ok, en wat is de reden om num2sip te gebruiken?
Ze bieden een gratis VOIP-in nummer aan. Dat is wel handig voor bereikbaarheid vanaf het PSTN. ;)

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:59

Speedmaster

Make my day...

Controleer ook even in je account settings van je Dellmont clone of je SIP server access goed staan Tabblad settings - enable sip server access

• RichieB
  • Nu online
num2sip lijkt niet (meer) te werken. Als ik een nummer registreer kan ik het niet bellen ("dit nummer is niet in gebruik") wat ik ook invul als SIP URI. Dus heb ik maar met een softphone (media5-fone) geprobeerd een paar SIP URI's te bellen. sip:username@freevoipdeal.com werkt in ieder geval prima. Wat ook werkt is sip:2101234567890%239@sip.gigaset.net voor wie een Siemens Gigaset VOIP centrale heeft. 2101234567890 is daarbij het gigaset.net nummer van je centrale.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True