Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Traag internet na tijdje browsen

Pagina: 1
Acties:

• iApp
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Hey guys,

Ik heb een vreemd probleem. Mijn internet is snel, retesnel (200mbps per sec). Toch ondervind ik dagelijks traag internet. Niet direct, maar pas na een tijdje browsen. Een goed voorbeeld is YouTube: video's laden (redelijk) snel, totdat YouTube ineens begint met bufferen. Het internet wordt traag (soms complete vastlopers) en dit 5 tot 10 minuten lang. Het uitzetten van YouTube heeft geen zin. Daarna komt het internet weer op gang.

Welk apparatuur heb ik?

Ziggo modem (vrij recent)
Apple Time Capsule (nieuwste generatie)

Wat heb ik tot nu toe gedaan?

Ik heb de Ziggo klantenservice gebeld en het probleem voorgelegd. Zij hebben mijn 30mbps internetverbinding tijdelijk verhoogd naar 200mbps om te kijken of dit het probleem verhelpt. Niet dus.

Volgens Ziggo heb ik een half duplex kabel, weet iemand tot in hoeverre dit invloed heeft op het internet?

De modem en de Apple Time Capsule zijn beide meerdere malen opnieuw geconfigureerd. Dit heeft geen invloed. Bedraad internetten rechtstreeks via de modem heeft geen invloed op het probleem.

Heeft iemand tips? Bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

• iApp
  • Niet online
Godzijdank, dit bericht is geplaatst. Internet liep (alweer :/ ) compleet vast.

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18:10

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Maakt het nog uit waar je Youtube op gebruikt (heb je een vaste pc/laptop) of is het op elk apparaat?

Last.fm | Code Talks

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Ziggo modem in bridge laten zetten en je eigen router erachter hangen. Ziggo modem is gewoon een brak ding.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• iApp
  • Niet online
@Afvalzak nee, het probleem doet zich voor op elk apparaat. De laptop, tablet en smartphone en zelfs Apple TV (bedraad aangesloten) buffert veel en veels te veel.

@ThinkPad volgens mij kan ik dan geen gebruik maken van de wifispots. :/ Niet echt een optie helaas.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vwb wifispots: Tuurlijk kan dat wel. je krijgt van Ziggo gewoon zo'n kaartje waarmee je in kunt loggen. Pak je de hotspot van de buren. Hij heeft alleen je eigen wifispot niet. Lekker boeiend :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18:10

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

The Eagle schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:55:
Vwb wifispots: Tuurlijk kan dat wel. je krijgt van Ziggo gewoon zo'n kaartje waarmee je in kunt loggen. Pak je de hotspot van de buren. Hij heeft alleen je eigen wifispot niet. Lekker boeiend :P
Dus niet; https://community.ziggo.n...dem-bridgemode-staat-1725
Als het modem in de bridge mode staat, kun je geen gebruik maken van de WifiSpots. Daar anderen geen gebruik kunnen maken van jou WifiSpot, en Ziggo uit gaat van "Voor wat hoort wat", is dat dus ook wel zo eerlijk.
In dit geval wel heel flauw als dat echt zo is.

Last.fm | Code Talks

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16:13

Yariva

Power to the people!

Zit je apparatuur direct op de modem aangesloten? Of heb je er iets tussen hangen.

@Afvalzak Lijkt me wel, wanneer je je internet bridged doet je modem er vrij weinig meer mee.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• iApp
  • Niet online
compjunkie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:26:
Zit je apparatuur direct op de modem aangesloten? Of heb je er iets tussen hangen.
Nee, hangt niets tussen. Één computer is bedraad aangesloten op de modem, de rest gaat via WiFi via de Apple time capsule (5ghz).

Enige dat mij gesuggereerd is door Ziggo, is om de half duplex kabel te vervangen.

Edit: ohja, WiFi van de modem is uitgeschakeld.

[Voor 5% gewijzigd door iApp op 14-04-2015 14:00]

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16:13

Yariva

Power to the people!

iApp schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:59:
[...]

Nee, hangt niets tussen. Één computer is bedraad aangesloten op de modem, de rest gaat via WiFi via de Apple time capsule (5ghz).

Enige dat mij gesuggereerd is door Ziggo, is om de half duplex kabel te vervangen.

Edit: ohja, WiFi van de modem is uitgeschakeld.
Hoewel het wel zo is dat half duplex trager is dan full, kan dit nooit 5 minuten downtime opleveren...

Dus zeker weten, half duplex vervangen is helemaal geen slecht idee, maar ik betwijfel of het ook het probleem zal oplossen. Plus weet je eigenlijk wel zeker dat er half-duplex tussen je apparaten zit?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• iApp
  • Niet online
Ik niet, dat is wat Ziggo aangeeft. Maar de vraag is, het kan toch niet zijn dat al mijn internet kabels half duplex zijn? Ik ga eens kijken wat ik heb liggen en kan vervangen.

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik heb werkelijk waar nog nooit gehoord van half-duplex kabels... wél van half-duplex routers of switches maar die kom je nog maar weinig tegen.

• Morocius
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-09 10:17
Icephase schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:10:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehoord van half-duplex kabels... wél van half-duplex routers of switches maar die kom je nog maar weinig tegen.
Er bestaat ook geen half duplex CAT 5/5e/6/6a/7/8 kabel.

Opties:
-Je kabel kan slecht zijn, cross of wat aders verkeerd om aangesloten.
-Netwerk aansluiting kan verkeerd ingesteld staan, of slecht zijn
-Modem is brak

Als er een mogelijkheid is test je PC(netwerkadapter) ergens anders en eventueel ook je modem, aangezien de kabel in de muur zit(?). De goedkopere testers, testen alleen op een ohmse verbinding (draadbreuk) en niet op bandbreedte.

Ik neem aan dat het een nieuwe setup betreft anders is het namelijk meestal het laatst toegevoegde aparaat wat de boosdoener is.

Geen idee wat dat apple ding is

[Voor 31% gewijzigd door Morocius op 14-04-2015 14:34]

• ShadowAS1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-04-2019

ShadowAS1

IT Security Nerd

Heb je je airport direct op het modem hangen? Zo ja, check eens wat die zegt over de kabel? Als die HDx zegt, dan zou ik inderdaad even een nieuwe kabel kopen. Nog steeds hetzelfde probleem? Ga na of het modem of de airport niet een gare NIC heeft.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• iApp
  • Niet online
In de modem of time capsule is niets te vinden over de kabel. Ik zal eens lezen wat op de kabel staat.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True