Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DD 5.1 van Samsung HU7500 en horizon naar Sonos playbar.

Pagina: 1
Acties:

• homeland|IA
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 02-08-2019
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem waar al het een en ander over geschreven is, en waarvoor naar mijn weten nog geen oplossing is. Ik heb een mogelijke oplossing bedacht, maar ik zou graag van jullie willen weten of mijn oplossing gaat werken voordat ik allerlei spullen ga aanschaffen.

Probleem:
Mijn probleem is dat de samsung HU7500 geen dolby digital 5.1 signaal doorgeeft van hdmi naar optical output.

Opstelling:
UPC/Ziggo horizon---HDMI (Beeld en geluid 5.1)---> Samsung HU7500----Optical kabel(geluid 2.0 en 5.1)--->Sonos playbar

De sonos playbar ontvangt 2.0 geluid van horizon en 5.1 geluid van de Samsung HU7500(smartapp:netflix,plex,toutube)

Oplossing:
Nu zou ik graag willen dat het geluid van de horizon box en van de samsung tv HU7500 (smartapp:netflix,plex,toutube) allebei dolby digital 5.1 doorgeeft.

Nu heb ik bedacht dat een optical splitter mischien uitkomst kan bieden.

UPC/Ziggo horizon----optical (5.1) ----\
============================Optical Splitter (ingang 2x) --Optical (5.1)--->Sonos playbar
Samsung HU7500-----optical (5.1) ----/

De spitter die ik wil gebruiken: Deze

Zou deze opstelling gaan werken of is dit te simpel?

Alvast bedankt!! _/-\o_

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
Mijn eerste gedachte zou zijn nee. De spitter die je noemt kan 1 bron aan 2 ontvangers koppelen maar wat jij wil bereiken is precies andersom. De optische schakelaar die op dezelfde productpagina genoemd wordt, past dan waarschijnlijk wel bij je wensen.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• homeland|IA
Bedankt voor je reactie, DvdV

Dat gaat dan inderdaad niet werken. Aan de schakelaar heb ik ook al gedacht maar dan moet ik nog steeds van de bank afkomen en een switch omzetten. Ik zoek eigenlijk iets waarmee dat automatisch geregeld wordt, dus dat ik er geen omkijken meer naar heb.

Heeft iemand toevallig een andere optie?

• road rebel
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-09 07:38
Eigenlijk maakt het niet uit omdat jouw playbar toch geen 5.1 kan renderen (enkel afspelen en in stereo renderen).

Misschien dat een optical splitter soelaas brengt, maar een handmatige switch is omslachtig zoals je zelf aangeeft. Automatisch switchen kan -zover ik weet- niet.
Een Toslink matrix (met afstandsbediening) of een HDMI Audio extractor is dan gebruiksvriendelijker

http://www.conrad.be/ce/n...CFZMZtAodwWMALQ&WT.srch=1

[Voor 16% gewijzigd door road rebel op 14-04-2015 16:03]

• road rebel
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-09 07:38
Op zich zou je een gewone toslink splitter kunnen aanschaffen, als het werkt dan ben je er uit, indien het niet werkt dan ben je weinig kwijt:
http://www.maplin.co.uk/p...io-optical-splitter-l69ba

Je bekabelt die omgekeerd IN wordt OUT en vice-versa.

[Voor 18% gewijzigd door road rebel op 14-04-2015 16:03]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou persoonlijk die playbar gewoon verpatsen en iets anders kopen.
Sowieso, niks zo leuk dan iets nieuws uit kunnen zoeken :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• homeland|IA
Road rebel:
Ik ben vergeten te vertellen dat ik ook 2 play 3's heb. Wanneer je de play 3's in surround modus zet heb je prima surround sound. Met de toslink matrix moet ik nog steeds op een knopje drukken, maar bedankt voor het meedenken.

Road rebel:
Voor dat geld kan ik het wel proberen ja.

The eagle:
Ik zou niet weten waarom ik dat zou doen:P. Ik heb ze net en ben er eigenlijk heel blij mee, prima geluid en geen geklooi meer met kabels. alles met je smartphone bedienen, IDEAAL. Daarnaast ligt het probleem niet bij de sonos maar bij de tv.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Toch niet helemaal. Je hebt namelijk een product gekocht dat niet aansluit op wat jij er mee wilt. Had die Sonos 2 digitale ingangen (of HDMI, wat eigenlijk min of meer standaard is bij soundbars) gehad dan had je geen probleem gehad. Nu zit je met een net-niet oplossing te kijken. Dan kun je twee dingen doen: accepteren of iets anders zoeken.

Maar wat ik me net bedenk: als je toch de extra functie van de Horizonbox niet gebruikt, kun je ook een CI+ kaart kopen / huren bij ZIggo. Die in je TV, heb je die horizondoos niet eens meer nodig en kun je ook zappen via je smartfoon. Problem solved

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• homeland|IA
The eagle
Ci+ module is inderdaad een goed oplossing. Bedankt.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

You're welcome :)
Wat ik me trouwens ineens bedenk: lang niet alle TV kanalen krijgen een 5.1 signaal mee. Dat kan ook verschil maken natuurlijk. Als je bron geen 5.1 is kun je het ook niet uitsturen natuurlijk ;)

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True