Wij hebben laatst particulier een 2005 citroen C4 Coupe verkocht (niet heel erg courant blijkt)
Vraagprijs op internet was zo'n beetje tussen de 3750 en 5000 euro, dit was een automaat met meer dan voldoende opties (regensensor, clima, panoramadak, cruise control, zag er nog uit als nieuw van binnen en buiten. Dus in eerste instantie vraagprijs 4500 euro aangezien iederen korting wil krijgen. Een bod gekregen van iemand van 4000 euro en dat was op zich prima, maar was zo'n ongelooflijk zeikstraal "uitlaat valt er toch niet onderuit he?", "Ik wil wel thuis komen met het ding", "geen verborgen gebreken?", etc etc, dus gewoon niet aan hem verkocht.
De auto was verder prima maar geen zin in een belletje na 6 weken dat [insert iets] gek doet en dat wij dat hadden moeten weten en vertellen, ik heb vriendelijk verteld dat ie een auto bij een garage moest gaan kopen.
Voor de grap ikwilvanmijnautoaf(wantikbenwanhopigenhebnugeldnodig) gevraagd en welja wel 1000 euro wilden ze ervoor geven.
Weekje later is er iemand die daadwerkelijk interesse heeft en kwam kijken en mocht hem zo meenemen voor 3500 euro, die 4000 was gebaseerd op nieuwe distributieset en nieuwe APK. En hij wilde dat zelf doen, prima dus.
Maar zo ontzettend veel zeikerds gehad, "hij is toch niet teruggedraaid, want we gaan een rapport opvragen..." nou doe dat dan maar val mij niet lastig, of denken ze dan dat ik zeg "oh nee niet doen hij is teruggedraaid namelijk!!"
De wel bekende "voor 2500 kom ik hem nu ophalen" met mijn standaard reaktie, "dat kan ik goed begrijpen"
We hebben dus besloten nooit maar dan ook nooit meer een auto particulier te verkopen, dan maar 1000 euro erop toeleggen bij inruil, maar dit gezeik was het absoluut niet waard. Wat lopen er toch een hoop domme hufters rond op deze wereld.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.