Drupal hosting provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:04
Hoi mede-tweakers,

Ik heb een eigen eenvoudige Drupal website voor ons Frühstückspension dat wij in Oostenrijk uitbaten. Onze domeinnaam en webhosting zijn momenteel geregeld via een kennis die zelf een klein IT bedrijfje heeft. De webhosting wordt verzorgd door Combell, de registratie van onze domeinnaam (.at domein) weet ik niet. Aangezien de webhosting echter niet direct via Combell gebeurt kan ik geen contact opnemen met Combell support bij vragen / problemen.

Een tijd terug was onze website getroffen door een backdoor (vermoedelijk hierdoor).
De backdoor werd door de hostingprovider gevonden en gerapporteerd aan het bedrijfje van m'n kennis. Ik ben zelf pas 2 weken nadien op de hoogte gebracht, nadat men de SMTP server had afgesloten, omdat onze account vermoedelijk misbruikt werd voor het verzenden van SPAM. Ik was dan ook behoorlijk teleurgesteld dat ik pas 2 weken na de melding van de hostingprovider op de hoogte werd gebracht. Ik heb Combell verzocht mij in de toekomst rechtstreeks te contacteren, maar omdat de registratie niet direct via hun is verlopen kan men dat niet doen.

Dit heeft me er toe aangezet op zoek te gaan naar een nieuwe hosting provider / domein registratie. Echter zie ik het bos niet meer door de bomen. Vermoedelijk zijn er veel tweakers met meer ervaring die een suggestie kunnen doen?

Ik zoek een goede hostingprovider en domeinnaam registrar. Dit om een eenvoudige Drupal website te hosten. Belangrijk is dat de website vlot bereikbaar is en zo weinig mogelijk downtime kent. Een goede prijs-kwaliteit verhouding is belangrijk (ik wil niet nodeloos veel betalen).
Ook overweeg ik om van de verandering gebruik te maken om de website over te zetten op HTTPS i.p.v. HTTP. Ik heb gelezen dat shared-hosting dan niet aan te raden is. Hebben jullie hieromtrent nog suggesties met betrekking tot de hosting provider, of waar ik best een SSL certificaat aanschaf? Alle info is welkom.

Verloopt zo'n overgang vlot, of gebeurt het dat je enkele dagen onbereikbaar bent?

Veel dank alvast!

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Ook overweeg ik om van de verandering gebruik te maken om de website over te zetten op HTTPS i.p.v. HTTP. Ik heb gelezen dat shared-hosting dan niet aan te raden is."
- Een SSL certificaat kan gewoon prima op een shared-hosting pakket.

"Verloopt zo'n overgang vlot, of gebeurt het dat je enkele dagen onbereikbaar bent?"
- Ligt eraan hoe je het plant, als je het stap voor stap over zet dan heb je geen downtime, dus eerst de e-mail, dagje later de website, en nog een dag later de database. Zet je alles in 1x over dan zal je wel enig downtime hebben (indien je geen gegevensverlies wilt, ivm database overzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Ook overweeg ik om van de verandering gebruik te maken om de website over te zetten op HTTPS i.p.v. HTTP. Ik heb gelezen dat shared-hosting dan niet aan te raden is. Hebben jullie hieromtrent nog suggesties met betrekking tot de hosting provider, of waar ik best een SSL certificaat aanschaf?
Het is inderdaad een goed idee om je website op een SSL certificaat te draaien wanneer je gebruikers laat registreren / inloggen en betalingen laat doen. Ook op een shared-hosting pakket kun je deze draaien. Duur zijn ze niet, kijk maar eens op de volgende links:
- https://cheapsslsecurity.com/
- https://www.namecheap.com...es/domain-validation.aspx
- https://www.ssls.com/
Verloopt zo'n overgang vlot, of gebeurt het dat je enkele dagen onbereikbaar bent?
Zoals hierboven gezegd kun je de downtime erg laag houden. Als je eerst voordat je alles omzet; de website opzet, DNS records aanmaakt, mailserver configureert en alle andere data overzet, kun je hierna de nieuwe nameservers bij je registrar instellen zodat hierna alles meteen draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip. spam.

[ Voor 81% gewijzigd door F_J_K op 14-04-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
Hoi,

Die goedkope certificaten van een paar euro werken ook probleemloos met shared hosting?
Bezoekers kunnen momenteel niet inloggen, website beheerders (ik en mijn vriendin) dan weer wel. Momenteel los ik dit op door gebruik te maken van OpenId, maar gezien de stemmen die opgaan om op termijn http te willen uitfaseren (ik heb ook gehoord dat google https positief beoordeeld in de zoekresultaten?) lijkt een SSL certificaat me een betere oplossing.

De downtime is niet kritisch (enkele uren offline kan best). 'Dagen' mag het echter ook niet duren.
MrChillax, ik antwoord later nog op jouw berichtje.

Nog suggesties met betrekking tot drupal hosting aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Hoezo kunnen bezoekers momenteel niet inloggen? Door die backdoor of een andere fout?

Ligt eraan welke hosting provider je momenteel hebt en wat voor toegang je hier tot hebt. De meeste providers geven je genoeg toegang om in je virtualhost een ssl certificaat toe te voegen.

Google geeft inderdaad ook een hogere "search score" wanneer er gebruik wordt gemaakt van een SSL certificaat. Ook doet de correctheid van de code achter de website er toe en een goed SEO systeem heeft ook veel tijd nodig. Dagen zal je website nooit offline zijn bij het overzetten. Wanneer ik websites overzet naar een andere dedicated server wanneer dit nodig is zijn deze sites hooguit 30 minuten offline.

[ Voor 6% gewijzigd door MrChillax op 15-04-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
Er is geen "inloggen" functionaliteit voor de bezoekers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Zodoende, dit ligt gewoon aan het design van de website en dit kun je verbeteren en aanpassen zoals jij zelf wilt wanneer je toegang hiertoe hebt bij een nieuwe host

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een goede hostingprovider en domeinnaam registrar.
Dit kan meestal beide bij dezelfde partij, is ook wel zo handig met bijv. troubleshooten.

Ik heb gelezen dat shared-hosting dan niet aan te raden is.
Wat meerdere al aangeven; dit is prima mogelijk. Met SNI heb je tegenwoordig het voordeel dat je geen dedicated IP meer nodig hebt, scheelt weer in de kosten;)

Een beetje provider biedt wel een gratis verhuisservice aan, zo hoef je dit niet zelf te doen en heb je 0 downtime.

Als laatste opmerking; tegenwoordig mag je er wel vanuit gaan dat hostingproviders het lek in je site dichten. Daar zijn genoeg handvatten voor die hosters kunnen gebruiken. Daarmee zou heel het spam / blokkeer probleem niet eens voorgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<spam>

[ Voor 99% gewijzigd door DJSmiley op 30-04-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Wat is dat voor google translate adverteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zelfs goedkoper... lees "gratis" @ StartSSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
Ik heb over die StartSSL nog gehoord. Zijn deze certificaten "even goed" als certificaten die door een officiële betalende autoriteit uitgegeven worden? (Worden deze certificaten door elke webbrowser probleemloos geaccepteerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Ze worden inderdaad internationaal erkend. Ik kreeg de SSL certificaten die ik daar heb aangevraagd echter niet altijd werkend. Je kunt het in ieder geval altijd uitproberen ;) het is gratis. Ik zou in ieder geval nog wel even hun website onderzoeken en dit artikel lezen:
https://www.startssl.com/?app=1
De gratis certificaten zijn vaak alleen bedoeld om het domein en de mail te encrypten. Gaat het echt om financiele gegevens van klanten die worden verwerkt op je website zou ik je toch aanraden een goed ssl certificaat te kopen. Kosten echt vrij weinig.
Je kunt in ieder geval even uittesten hoe je met een SSL certificaat moet werken door zo'n gratis certificaat aan te schaffen

[ Voor 46% gewijzigd door MrChillax op 17-04-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
Wegens vakantie er een dikke week tussenuit geweest. Ondertussen contact opgenomen met Combell hoe ik een SSL certificaat kan toevoegen (want is gedisabled). Hier hun antwoord: |:(

"Ik heb dit even laten onderzoeken door onze dienst support, zij konden mij bevestigen dat via SNI geen uniek IP nodig is, maar dat onze hosting dit niet ondersteund. Voor de activatie van een SSL bij Combell zal u alsnog een uniek Ip nodig hebben."

Nog een reden om van hosting provider te wisselen.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
melwasul schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:07:
Wegens vakantie er een dikke week tussenuit geweest. Ondertussen contact opgenomen met Combell hoe ik een SSL certificaat kan toevoegen (want is gedisabled). Hier hun antwoord: |:(

"Ik heb dit even laten onderzoeken door onze dienst support, zij konden mij bevestigen dat via SNI geen uniek IP nodig is, maar dat onze hosting dit niet ondersteund. Voor de activatie van een SSL bij Combell zal u alsnog een uniek Ip nodig hebben."

Nog een reden om van hosting provider te wisselen.
Iemand suggesties?
Wellicht is zelf hosten via een service als OVH een optie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
Ik ben bang dat zelf hosten te tijdrovend zal zijn. Dit betekend immers zelf alles configureren en up-to-date houden.

Misschien nog wat extra informatie om een idee te hebben hoe veel (of weinig) eisend onze website is:

Qua bezoekersaantallen zitten we momenteel op max 700 sessies per maand, met momenteel als absoluut maximum 75 sessies per dag. We zijn anderhalf jaar geleden geopend en de bezoekersaantallen vertonen een stijgende lijn: in vergelijking met een jaar geleden zijn de bezoekersaantallen verdubbeld. Ik verwacht ook de komende jaren een weliswaar minder spectaculaire stijging van de bezoekersaantallen.
De website is gemaakt in Drupal zonder al te veel exotische plugins (vrij statisch, geen online reserveringssysteem bijvoorbeeld).

Ik heb als suggestie o.a. DeziWeb gekregen. Hun normale webhosting pakketten blijken SNI te ondersteunen (heb ik zo net nagevraagd). Zij bieden ook betaalbare zakelijke hosting pakketten aan. Ik weet niet of een normaal webhosting pakket voldoende is, of toch maar beter voor een zakelijk pakket gaan?
Iemand positieve/negatieve ervaringen met deze aanbieder?

Pagina: 1