Beste Tweakers,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben echt volledig vastgelopen. Mijn elitebook 8540w geeft namelijk het volgende probleem:
Bij het opstarten krijg ik tijdens het windows logo een beep code waarbij tevens het HDD lampje mee knippert. In totaal hoor je zo ongeveer 20 keer een beep.
Omdat beeld meer zegt dan 1000 woorden heb ik voor het gemak even een filmpje geupload:
https://youtu.be/zmDmFzPuN4Q
Het vreemde is dat de laptop verder perfect werkt en ik kan nergens een probleem ontdekken.
Historie laptop:
- HDD vervangen door een crucial SSD 128 gb
- Toetsenbord vervangen
- Videokaart vervangen door een Nividia NVS5100M, oude videokaart was defect (firepro)
- SSD eruit gehaald en oude originele HDD terug erin gezet.
Specificaties laptop:
- Intel i5 540m Proceesor 2,53 GHz met een turbo boost tot 3,066 GHz.
- 4 GB ram DDR3
- Nvidia Quadro NVS 5100m 1gb geheugen
- 320 GB HD 7200 RPM
- 1600x900 anti glare scherm
Wat heb ik geprobeerd:
- CMOS Reset
- Nieuwe windows 7 installatie
- Allernieuwste versies van alle drivers geinstalleerd
- Bios update naar laatste versie
- Bios restore naar defaults
- Overbodige bios functies uitgezet (HP docking / lan booth disabled)
- HP forums / google doorgespit, zelfde probleem kunnen vinden maar helaas zonder antwoord link
- Benchmarks gedraaid / stresstest / cpufan temperaturen gecheckt, maar dit ziet er allemaal normaal uit.
- HP tools (UEFI) alle componenten los van elkaar gecheckt en hier geeft de laptop nergens een foutmelding. Hij geeft aan dat alle hardware naar behoren werkt.
Eerst had ik het vermoeden dat het misschien door het toetsenbord zou komen (afkomstig van replacedirect en niet 100% origineel), maar deze komt ook goed uit de test.
Andere vermoedens zijn het vervangen van de videokaart, bepaalde sensor die defect is geraakt of iets dergelijks?
Ik hoop dat iemand bekend is met dit probleem
Alvast bedankt!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben echt volledig vastgelopen. Mijn elitebook 8540w geeft namelijk het volgende probleem:
Bij het opstarten krijg ik tijdens het windows logo een beep code waarbij tevens het HDD lampje mee knippert. In totaal hoor je zo ongeveer 20 keer een beep.
Omdat beeld meer zegt dan 1000 woorden heb ik voor het gemak even een filmpje geupload:
https://youtu.be/zmDmFzPuN4Q
Het vreemde is dat de laptop verder perfect werkt en ik kan nergens een probleem ontdekken.
Historie laptop:
- HDD vervangen door een crucial SSD 128 gb
- Toetsenbord vervangen
- Videokaart vervangen door een Nividia NVS5100M, oude videokaart was defect (firepro)
- SSD eruit gehaald en oude originele HDD terug erin gezet.
Specificaties laptop:
- Intel i5 540m Proceesor 2,53 GHz met een turbo boost tot 3,066 GHz.
- 4 GB ram DDR3
- Nvidia Quadro NVS 5100m 1gb geheugen
- 320 GB HD 7200 RPM
- 1600x900 anti glare scherm
Wat heb ik geprobeerd:
- CMOS Reset
- Nieuwe windows 7 installatie
- Allernieuwste versies van alle drivers geinstalleerd
- Bios update naar laatste versie
- Bios restore naar defaults
- Overbodige bios functies uitgezet (HP docking / lan booth disabled)
- HP forums / google doorgespit, zelfde probleem kunnen vinden maar helaas zonder antwoord link
- Benchmarks gedraaid / stresstest / cpufan temperaturen gecheckt, maar dit ziet er allemaal normaal uit.
- HP tools (UEFI) alle componenten los van elkaar gecheckt en hier geeft de laptop nergens een foutmelding. Hij geeft aan dat alle hardware naar behoren werkt.
Eerst had ik het vermoeden dat het misschien door het toetsenbord zou komen (afkomstig van replacedirect en niet 100% origineel), maar deze komt ook goed uit de test.
Andere vermoedens zijn het vervangen van de videokaart, bepaalde sensor die defect is geraakt of iets dergelijks?
Ik hoop dat iemand bekend is met dit probleem