Goedemorgen!
Ik loop tegen een schijfruimte probleem aan en denk het via Exchange 2010 te kunnen oplossen. Echter heb ik jullie hulp en advies daarbij nodig.
Benodigde Server Info:
Hardware
- HP Proliant ML350 G6
- Schijfruimte: 1,2TB Raid 5 config met 4x 300GB schijven. (uiteindelijk 837GB)
Software:
- Windows Server 2008 R2
- Exchange 2010 SP1 (word geupgrade naar SP3 deze week)
- Exchange Versie: 14.01.0438.000
Ik heb op dit moment nog 100GB schijfruimte over van de 837 die aangegeven word.
Dit komt doordat er 550GB+ aan data op staat en 120GB Exchange database.
Het netwerk heeft 25 gebruikers in zijn netwerk staan waarvan er actief 15 hun mailbox gebruiken.
Wij hebben op deze exchange server nooit een configuratie gemaakt van een maximale mailbox grote en dit is achteraf een grote fout geweest. Mailboxen lopen op tot 15GB.
Nu is onze Exchange database 120GB en zijn er medewerkers vertrokken die nog wel in Exchange staan.
Vervolgens kwam ik het volgende tegen; ik dacht.. Ik ga de mailbox importeren van de gebruiker in een nieuw outlook geconfigureerd profiel (als test) en maak een backup hiermee naar een .pst file. Deze word vervolgens op de aparte archief server geplaatst. De interne man die de communicatie tussen het bedrijf en ons regelt kan dan zelf makkelijk bij de .PST komen om ze te koppelen indien nodig.
Exchange geeft aan dat één van de mailboxen 15GB bedraagt maar wanneer deze geladen word in Outlook is deze echter 4.5GB in de PST Backup.
Wat adviseren jullie om de mailboxen aan te pakken en deze drastisch terug te brengen naar een 2 tot 3GB per mailbox en zo ook een hoop schijfruimte vrij te maken op me server.
Indien meer informatie nodig is verneem ik het graag.
Gezocht op google naar het volgende:
- Exchange 2010 mailbox export to pst
- http://windowstechblog.nl...ge-2010-2013#.VSzgFvmsXQo
- http://exchangeserverpro....exchange-server-2010-sp1/
Ik loop tegen een schijfruimte probleem aan en denk het via Exchange 2010 te kunnen oplossen. Echter heb ik jullie hulp en advies daarbij nodig.
Benodigde Server Info:
Hardware
- HP Proliant ML350 G6
- Schijfruimte: 1,2TB Raid 5 config met 4x 300GB schijven. (uiteindelijk 837GB)
Software:
- Windows Server 2008 R2
- Exchange 2010 SP1 (word geupgrade naar SP3 deze week)
- Exchange Versie: 14.01.0438.000
Ik heb op dit moment nog 100GB schijfruimte over van de 837 die aangegeven word.
Dit komt doordat er 550GB+ aan data op staat en 120GB Exchange database.
Het netwerk heeft 25 gebruikers in zijn netwerk staan waarvan er actief 15 hun mailbox gebruiken.
Wij hebben op deze exchange server nooit een configuratie gemaakt van een maximale mailbox grote en dit is achteraf een grote fout geweest. Mailboxen lopen op tot 15GB.
Nu is onze Exchange database 120GB en zijn er medewerkers vertrokken die nog wel in Exchange staan.
- Hoe kan ik deze niet gebruikte mailboxen, zonder de premium licentie te hebben, het beste archiveren?
Vervolgens kwam ik het volgende tegen; ik dacht.. Ik ga de mailbox importeren van de gebruiker in een nieuw outlook geconfigureerd profiel (als test) en maak een backup hiermee naar een .pst file. Deze word vervolgens op de aparte archief server geplaatst. De interne man die de communicatie tussen het bedrijf en ons regelt kan dan zelf makkelijk bij de .PST komen om ze te koppelen indien nodig.
Exchange geeft aan dat één van de mailboxen 15GB bedraagt maar wanneer deze geladen word in Outlook is deze echter 4.5GB in de PST Backup.
- Kan het zo zijn dat 15GB in Exchange 2010 als mailbox aangegeven word terwijl de .pst file maar 4.5GB is?
- Indien je de mailboxen in de backup heb zitten en ze zijn klaar voor het verwijderen, houd Exchange dan zijn whitespace vast en krimpt de database? (Indien het de white space vast houd dan dienen we ESUTIL te gebruiken.)
Wat adviseren jullie om de mailboxen aan te pakken en deze drastisch terug te brengen naar een 2 tot 3GB per mailbox en zo ook een hoop schijfruimte vrij te maken op me server.
Indien meer informatie nodig is verneem ik het graag.
Gezocht op google naar het volgende:
- Exchange 2010 mailbox export to pst
- http://windowstechblog.nl...ge-2010-2013#.VSzgFvmsXQo
- http://exchangeserverpro....exchange-server-2010-sp1/
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 11:41 . Reden: Extra informatie. ]