Nieuwe (gaming) desktop + 1440p monitor

Pagina: 1
Acties:

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn desktop is voornamelijk om
  • 50% gaming (CS:GO)
  • 40% gewoon surfen, drupal
  • 10% af en toe wat GoPro filmpjes maken. (maar bij het renderen heb ik meestal wel genoeg tijd)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs / kwaliteit moet het gewoon goed zijn. 2000€ max (all in)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb dit 1080p scherm die mee zou mogen als 2de scherm (al moet dit niet)
Mijn Steelseries Kana muis en muismat gaan mee.
Ik heb ook recent (6m) geleden een samsung-840-evo-250gb gekocht, deze zou ik ook meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn huidig systeem geeft laatste tijd problemen (FPS drops) dus wel ik eens volledig gaan vernieuwen.
Mijn Sonata kast gaat uiteindelijk al 7-8j mee ofzo.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles... Graag een WC op CPU. (mooi zicht + goede cooling)
1440p monitor die een meerwaarde is.
Is de grafische kaart goed?
Ik heb nog een nieuwe keyboard nodig... (altijd al draadloos gewerkt, maar die batterijen zuipen, dat ik met kabel terug overweeg)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 234,-€ 234,-
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 132,-€ 132,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 369,-€ 369,-
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,80€ 113,80
1Corsair Hydro H110€ 127,20€ 127,20
1Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10€ 131,75€ 131,75
1Seasonic G-series 650 watt€ 112,95€ 112,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.220,70

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik neem de R5 Window omdat de desktop nu op mijn bureau zal komen.
Dus hij moet er proper uitzien. (denk ook van wat (blauwe) LED verlichting in te steken)

Ga je overklokken?
overklokken moet niet, maar wat hoger zetten zou ik wel doen.

Wat ik dus hier nog nodig heb is een goede 1440p monitor en daar heb ik het wat moeilijk mee.Natuurlijk is die laatste top om te gamen, maar 144fps halen op die resolutie is niet evident alsook de prijs...
En die U2515H ziet er toch goed uit, waarom zou ik die niet nemen tov die anderen?

Graag wat tips of aanpassingen als dit nodig is :)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Is er nog verschil tussen de input lag van de monitors? Dat is voor FPS-games zeer belangrijk.

• UnlimitedHold
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb zelf de 2515 en ben er erg over te spreken. Ik kan alleen niks zeggen over de andere monitoren. Je zal zeker geen miskoop doen. Zolang je csgo niet professioneel speelt heb je dan echt meer dan 60fps nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door UnlimitedHold op 14-04-2015 11:13 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

De U2515H is ook een top ding d:)b Niet twijfelen, fijn die nemen. CS:GO is 144fps vrij easy te halen, maar om daarvoor een €700 monitor te halen.... daarnaast krijg je dan een TN paneel, dus slechte kleuren, contrast, kijkhoeken enzovoorts.

Over je build, overclocken heeft niet echt zoveel nut. Wil je het wel doen, neem dan een i5 4690k --> nieuwer. Bordje is een prima overclick bordje. Waterkoelers ben ik zelf niet zo wel van, op dit niveau koelen ze zeker goed, maar vrij duur in verhouding met luchtkoelers en vrij luidruchtig. Qua GPU eventueel kijken naar de Asus variant, heeft een backplate wat mooier is door de window :) Voeding is gigantisch overkill, zelfs met overclick kom je niet boven de 350W. Een 450W variant is meer dan genoeg. Heb je 16GB RAM echt nodig?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Repi3
  • Niet online
Slogra schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:11:
Is er nog verschil tussen de input lag van de monitors? Dat is voor FPS-games zeer belangrijk.
Buiten die laatste hebben ze allemaal 6ms response en zijn ze 60Hz !
UnlimitedHold schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:12:
Ik heb zelf de 2515 en ben er erg over te spreken. Ik kan alleen niks zeggen over de andere monitoren. Je zal zeker geen miskoop doen. Zolang je csgo niet professioneel speelt heb je dan echt meer dan 60fps nodig.
Ik speel het zeker niet pro maar zit meestal wel aan MGE en soms heb ik nu het gevoel dat het scherm/grafische kaart toch niet goed mee wil, mss is het opgelost met de nieuwe grafische kaart...
MK1998NL schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:17:
De U2515H is ook een top ding d:)b Niet twijfelen, fijn die nemen. CS:GO is 144fps vrij easy te halen, maar om daarvoor een €700 monitor te halen.... daarnaast krijg je dan een TN paneel, dus slechte kleuren, contrast, kijkhoeken enzovoorts.
Dat was ook mijn menig en zeker als je het vergelijkt met die U2515H (kan ik er 2 nemen :p)!
MK1998NL schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:17:
Over je build, overclocken heeft niet echt zoveel nut. Wil je het wel doen, neem dan een i5 4690k --> nieuwer. Bordje is een prima overclick bordje. Waterkoelers ben ik zelf niet zo wel van, op dit niveau koelen ze zeker goed, maar vrij duur in verhouding met luchtkoelers en vrij luidruchtig. Qua GPU eventueel kijken naar de Asus variant, heeft een backplate wat mooier is door de window :) Voeding is gigantisch overkill, zelfs met overclick kom je niet boven de 350W. Een 450W variant is meer dan genoeg. Heb je 16GB RAM echt nodig?
Nog mensen die vinden dat het geen meerwaarde is?
Hij moet natuurlijk niet te veel lawaai maken die Hydro H110
Ik zou het puur doen omdat het mooi eruit ziet en koeler is...
Overklokken moet niet, maar je hebt nu genoeg apps, die je CPU wat boost. (10-20% meer kan toch geen kwaad metee -K verrsie?)
Dat is wat ik voor ogen zie...

GPU -> bedoel je deze ?

16GB RAM om soms eens een VM op te starten (wat spelen voor het werk)!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Input lag is niet hetzelfde als response time. (helaas worden de termen vaak behoorlijk door elkaar gegooid)

Als ik deze review lees van de Dell U2515H, dan zitten beide trouwens wel goed.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2515h.htm

Onderstaande uitleg komt ook uit die review:
In reality that lag / delay is caused by a combination of two things - the signal processing delay caused by the TFT electronics / scaler, and the response time of the pixels themselves. Most "input lag" measurements over the years have always been based on the overall display lag (signal processing + response time) and indeed the SMTT tool is based on this visual difference between a CRT and TFT and so measures the overall display lag. In practice the signal processing is the element which gives the feel of lag to the user, and the response time of course can impact blurring, and overall image quality in moving scenes. As people become more aware of lag as a possible issue, we are of course keen to try and understand the split between the two as much as possible to give a complete picture.

• UnlimitedHold
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-12-2025
Een tweede Dell lijkt me een beetje overbodig aangezien je maar op 1 speelt. Dat scherm wat je hebt er naast voor display naast het gamen zal voldoende moeten zijn. Houdt de rest van het geld lekker in je zak voor een 4k als die betaalbaar zijn.

• Repi3
  • Niet online
Slogra schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:59:
Input lag is niet hetzelfde als response time. (helaas worden de termen vaak behoorlijk door elkaar gegooid)

Als ik deze review lees van de Dell U2515H, dan zitten beide trouwens wel goed.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2515h.htm

Onderstaande uitleg komt ook uit die review:
In reality that lag / delay is caused by a combination of two things - the signal processing delay caused by the TFT electronics / scaler, and the response time of the pixels themselves. Most "input lag" measurements over the years have always been based on the overall display lag (signal processing + response time) and indeed the SMTT tool is based on this visual difference between a CRT and TFT and so measures the overall display lag. In practice the signal processing is the element which gives the feel of lag to the user, and the response time of course can impact blurring, and overall image quality in moving scenes. As people become more aware of lag as a possible issue, we are of course keen to try and understand the split between the two as much as possible to give a complete picture.
Die review ziet er inderdaad goed uit, prijs kwaliteit lijk dit echt zeer goed te zijn !
UnlimitedHold schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:04:
Een tweede Dell lijkt me een beetje overbodig aangezien je maar op 1 speelt. Dat scherm wat je hebt er naast voor display naast het gamen zal voldoende moeten zijn. Houdt de rest van het geld lekker in je zak voor een 4k als die betaalbaar zijn.
Zal ik niet doen hoor (heb nog altijd mijn huidig scherm, moest ik willen...)
Wilde gewoon aantonen dat je voor de ROG prijs 2x deze kan nemen :x

Iemand een goed gaming keyboard (maar terug prijs/kwali = voorkeur)?

• Repi3
  • Niet online
Ik zal ook mijn voeding meenemen naar mijn nieuwe PC deze is pas een jaar oud, dus die kan eigenlijk ook wel mee.

Het is deze => Cooler Master Silent Pro 600W

iemand nog opmerkingen en suggesties bij mijn vorige vraag?

• Repi3
  • Niet online
Na wat opzoek werk en jullie tips zou ik volgend nemen :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 239,90€ 239,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 378,20€ 378,20
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 115,49€ 115,49
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 316,90€ 316,90
1Steelseries Apex (Azerty BE)€ 89,-€ 89,-
1Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10€ 126,51€ 126,51

Ik denk dat dit nu een goede samenstelling is.
Wat ik al heb is dit :
#ProductPrijsSubtotaal
1Steelseries Kana (Counterstrike, Global Offensive Edition)€ 17,99€ 17,99
1Steelseries CounterStrike:GO Logo Edition€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 107,24€ 107,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 125,23

En over dit twijfel ik nog :
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,50€ 39,50
1Corsair Hydro H110€ 125,98€ 125,98

Wat denken jullie hier nu van?

Nog tips/aanpassingen?

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-03 16:24
Repi3 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:33:
Na wat opzoek werk en jullie tips zou ik volgend nemen :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 239,90€ 239,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 378,20€ 378,20
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 115,49€ 115,49
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 316,90€ 316,90
1Steelseries Apex (Azerty BE)€ 89,-€ 89,-
1Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10€ 126,51€ 126,51

Ik denk dat dit nu een goede samenstelling is.
Wat ik al heb is dit :
#ProductPrijsSubtotaal
1Steelseries Kana (Counterstrike, Global Offensive Edition)€ 17,99€ 17,99
1Steelseries CounterStrike:GO Logo Edition€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 107,24€ 107,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 125,23

En over dit twijfel ik nog :
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,50€ 39,50
1Corsair Hydro H110€ 125,98€ 125,98

Wat denken jullie hier nu van?

Nog tips/aanpassingen?
Build en monitor zien er prima uit. Ik zal eerder voor de Skythe koeler gaan dan voor die corsair hydro, dat ding maakt veel meer kabaal en koelt dan misschien beter, maar als je niet zwaar overklockt raad ik persoonlijk altijd een air koeler aan.

Trouwens: HDD misschien? Of heb je genoeg aan alleen de SSD...
Volgens mij is dat toetsenbord niet mechanical of wel? Is ook wel aan te raden over membrane.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Let op!

Die koeler overlapt het RAM geheugen, dus je RAM met die extreem hoge heatsinks gaat niet werken zonder een ijzerzaag...of hamer...
Ik zou een waterkoeler nemen als je om de looks geeft, ik zelf vind een waterkoeler gewoon echt ***** vet. Het ziet er clean uit etc. Wat sommigen zeggen over lawaai, je kan wel overdrijven hoor, mijn Scythe Mugen 4 is nou ook niet echt stil...daarnaast hoeven de fans niet op full load te draaien als je niet wil. Is makkelijk aan te passen met de meegeleverde software of in de bios...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Repi3
  • Niet online
Ik lees het net in 1 van de reviews...
Welke 'air' cooler dan of toch maar voor de Hydro gaan met enkel ingame fans wat hoger zetten?

keyboard is membrane en low profile, krijgt prijs/kwali goede score's !!

Ik heb nog een nas staat dus HDD is niet nodig... Met SSD kom ik toe :)
Pagina: 1