Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dell System detect RCE

Pagina: 1
Acties:

• kipppertje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-09 14:28
Hi tweakers,

Van de week werd ik geattendeerd op het feit dat "er een tool van Dell op mijn computer zou staan waar mogelijk een beveiligingsprobleem mee is".

Na wat Googlen vond ik de boosdoener: Dell system detect.

http://tomforb.es/dell-system-detect-rce-vulnerability

Aangezien het om een makkelijk uit te voeren remote code execution gaat is het handig de tool te updaten / verwijderen mocht iemand dit op z'n computer hebben.

Cheers!

Maar het had ook zo gekunt

• Sneezydevil
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:18
Misschien niet verkeerd om nog eens onder de aandacht te brengen inderdaad, het was hier op Tweakers ook voorbij gekomen:

nieuws: Zeker 100.000 Dell-systemen kwetsbaar door lek in System Detect-tool

Hoewel wij hier allemaal Dell systemen hebben, doen we altijd een fresh install vanuit onze server omgeving, waardoor al deze software verwijderd wordt.

Waar ik wel benieuwd naar ben is, hoe werd je hierop geattendeerd?

• kipppertje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-09 14:28
Oh, die heb ik compleet gemist :(
Ik kreeg een mailtje van KA over dit issue, dus niet van Dell zelf o.i.d.
Wat ik ergens wel jammer vind is dat het auto-update tooltje van Dell zichzelf niet update :/ Daar heb je dat ding toch voor?

Maar het had ook zo gekunt

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True