Meer nieuws - Andere weergave

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 10:50
Beste,

Ik heb naar mijn idee mijn best gedaan om hier een topic over te vinden, maar volgens mij is het er niet, of het is zo oud dat ik niet ver genoeg doorgescrolled heb. Ook hoop ik hier het juiste subforum te pakken te hebben. Correct me if i'm wrong!

Ik kom al een aantal jaar frequent en minder frequent op tweakers. Als ik eens een dag(of langer) niet op F5 heb zitten drukken, dan wil ik nog wel eens onder aan de lijst met nieuwsitems op de frontpage op het linkje/knopje "Meer Nieuws" klikken.
Nu levert dat weliswaar een mooie, nog langere lijst met nieuwsitems op, maar de layout is in een keer anders! Naast de titel staat er nu ook een thumbnail en een aantal regels van het bericht bij op de pagina "Zoeken in Nieuws". Ik zou dit zo graag in exact dezelfde stijl zien als op de frontpage, een lijst van titels; niets meer, niets minder. In mijn ogen biedt dat stukken meer rust aan de ogen. Die extra regels zijn natuurlijk bedoelt om wat meer info prijs te geven maar negen van de tien keer spreekt daar niet echt extra informatie uit, omdat de titel in wat ruimere bewoording wordt herhaald.
Ik heb in mijn voorkeuren zitten zoeken of ik dit aan kan passen maar kwam daar alleen wat opties voor de frontpage tegen.
Bovendien vind ik de keuze voor twee verschillende stijlen vreemd. Ikzelf vind die compacte weergave fijn maar ik snap het wel als ander mensen de uitgebreidere weergave fijn vinden. Maar als ik op het knopje "Meer Nieuws" klik, verwacht ik meer nieuws, een langere lijst en niet uitgebreider nieuws of een zoek functie.

Dus in het kort: Zelfde weergave op zowel frontpage als in "Meer Nieuws". Mijn voorkeur gaat uit naar de compacte frontpage stijl, maar misschien is een keuze voor gebruikers interessant?

Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel, en anders beantwoord ik graag nog vragen.

Groet,
Harmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, bedankt voor je uitgebreide en duidelijke tip ;)
Kraay89 schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:24:
... dan wil ik nog wel eens onder aan de lijst met nieuwsitems op de frontpage op het linkje/knopje "Meer Nieuws" klikken.
Nu levert dat weliswaar een mooie, nog langere lijst met nieuwsitems op, maar de layout is in een keer anders! Naast de titel staat er nu ook een thumbnail en een aantal regels van het bericht bij op de pagina "Zoeken in Nieuws". Ik zou dit zo graag in exact dezelfde stijl zien als op de frontpage, een lijst van titels; niets meer, niets minder. In mijn ogen biedt dat stukken meer rust aan de ogen. Die extra regels zijn natuurlijk bedoelt om wat meer info prijs te geven maar negen van de tien keer spreekt daar niet echt extra informatie uit, omdat de titel in wat ruimere bewoording wordt herhaald.
Ik heb in mijn voorkeuren zitten zoeken of ik dit aan kan passen maar kwam daar alleen wat opties voor de frontpage tegen.
Deze "mooie, nog langere lijst" is de standaard Tweakers "listing view".
We gebruiken de "listing view" voor bijna alle onderdelen op de site, nieuws, reviews (http://tweakers.net/reviews/zoeken/), V&A (http://tweakers.net/aanbod/zoeken/), downloads (http://tweakers.net/downloads/downloadtype/77/), videos (http://tweakers.net/video/zoeken/), etc. etc.
Ik begrijp je punt dat de listing niet consistent met de frontpage is, maar de listing functioneert meer als een "archief". Vanuit verschillende plekken op Tweakers.net kan je op deze archief listing landen, bijv., via search. Dus we kunnen niet hem alleen consistent maken met de styling op frontpage.

Ik ben met je mee eens dat we de styling van deze lijst kunnen verbeteren, maar dat hebben we op dit moment geen prio voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Hier ben ik het zeer mee eens en niet alleen wat betreft de gewone nieuwsartikelen maar bij de zoekresultaten in het algemeen. Het zou een hoop overzichtelijkheid en rust creëren en daarnaast scheelt het ook een heleboel gescroll.

Ik zie hier zomaar een optie (in de instellingen danwel bij de zoekresultaten zelf) voor me om de zoekresultaten uitgebreid (met groot icoon en voorbeeldtekst) danwel compact (zoals de headlines op de FP) weer te geven.

Uiteraard weet ik niet hoe de code van tnet er uitziet maar zoiets zou toch tamelijk eenvoudig en in korte tijd te realiseren moeten zijn door een parameter (als enkele variabele danwel meerdere danwel als optielijst danwel object, etc) toe te voegen aan de functie die dat regelt (of hoe dat ook in elkaar moge zitten in jullie code). :) Mocht de keuze invloed hebben op de database query dan scheelt het ook nog wat dataverkeer. ;)

Hier zie ik ook gelijk een extra optie om tussen de data (voor de duidelijkheid: meervoud van datum) een scheiding aan te brengen. Dat oogt ook wat overzichtelijker.

Overigens zijn er nog wel wat kleine dingen die ik zelf graag anders zou zien in de resultaten:
De "opmaak" van de datum (die voor de voorbeeldtekst van het zoekresultaat staat) zou ik liever gewoon volledig en consistent zien onafhankelijk van hoe oud het artikel is. Nu zie je de tijd als het van vandaag is, dag en maand als het van dit jaar is en maand en jaartal als het in een voorgaand jaar is. Mijn persoonlijke voorkeur is daarbij zelfs yyyy-mm-dd (en eventueel hh-mm).

Daarnaast zou ik het zelf wel handig vinden om een optie te hebben meerdere pagina's verder te klikken i.p.v. slechts één. Ook zou dat navigatiedeel (naast uiteraard onderaan) tevens boven de zoekresultaten mogen staan.

Maar goed, dat is sowieso minder relevant dan waar dit bericht eigenlijk over gaat. Wellicht kunnen jullie dat meenemen in jullie overweging (als jullie dat tenminste niet al lang gedaan hebben) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik wilde vandaag eigenlijk precies dezelfde topic openen. Het is iets waar ik me al tijden aan stoor. De frontpage is lekker compact en overzichtelijk. Het nieuwsarchief is daarentegen gewoon een brij van nieuwsitems. Ik zou graag zien dat daar dezelfde styling wordt gebruikt, inclusief groepering op dag.

Ik heb eigenlijk twee common use cases waardoor ik in het nieuwsarchief terecht kom:

1. Ik wil een artikel opzoeken dat ik recent heb gelezen, maar wat helaas al uit het zicht op de FP is verdwenen. Als frequente bezoeker van tweakers.net weet ik waar het artikel ongeveer staat met betrekking tot de andere artikelen die op die dag zijn uitgekomen (bijvoorbeeld aan het begin, of juist in het midden). Dit overzicht is in het archief totaal weg. Je kunt niet zien waar de ene dag begint en waar de andere eindigt, tenzij je goed naar de datums kijkt. Goed, je kunt natuurlijk ook de zoekfunctie bekijken, ware het niet dat je het artikel dan ook niet direct herkent door de andere layout.

2. Ik ben juist al een tijdje niet meer op de FP geweest en ik wil even bijlezen, en dan dus snel kunnen doorscrollen naar het moment waar ik gestopt ben met lezen de vorige keer. De FP stylering werkt daar zoveel beter mee.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.