Shortcode in WP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 13:25

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een probleem en Google helpt me ook niet echt mee. Ik heb een custom theme voor Wordpress en daar doen de shortcodes het niet. Als ik dus [shortcode] in een page plaats, dan laat hij ook letterlijk de shortcode zien op de pagina.

Ik heb de faq van WP er al op nageslagen, maar de opties die daar aangegeven worden werken niet (in mijn theme). Plugins uitzetten werkt ook niet, maar default theme werkt weer wel.

Iemand enig idee waar ik naar moet kijken? Ben er al de hele dag mee bezig en ik weet zeker dat het iets kleins is, maar omdat ik er al zolang mee bezig ben zie ik door de bossen de bomen niet meer :)

Het plaatsen van <?php echo do_shortcode( $content ) ?> in page.php werkt ook niet.
function get_only_text() {
global $post;

$content = strip_shortcodes($post->post_content);
$words = explode(' ', $content);
if(count($words) > $excerpt_length) :
array_pop($words);
array_push($words, '');
$content = implode(' ', $words);
endif;

$content = strip_tags($content);

echo $content;

}
Dit vond ik in mijn functions.php, maar ik heb te weinig code kennis om hier add shortcodes van te maken

[ Voor 30% gewijzigd door Yzord op 13-04-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
PHP:
1
2
3
4
5
6
function functieNaam($variabele_eventueel)
      {
return 'Woehoe - Ja, ja...';
      }

add_shortcode('lekkerKort', 'functieNaam');

Bovenstaande in je functions.php gooien.

En met [lekkerKort] kan je hem dan all-over-the-place oproepen...

Je kan de shortcode direct iets laten uitspugen (echo) of als het ware eerst bufferen en dan dan wat mee doen (return).

De code die je gebruikt als voorbeeld flikkert trouwens juist alle shortcodes weg en maakt er plain text van... dus als dát de code is in "the loop" dan moet je juist deze aanpassen (en niet de shortcode zelf).

[ Voor 26% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 14-04-2015 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 13:25

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:15:
PHP:
1
2
3
4
5
6
function functieNaam($variabele_eventueel)
      {
return 'Woehoe - Ja, ja...';
      }

add_shortcode('lekkerKort', 'functieNaam');

Bovenstaande in je functions.php gooien.

En met [lekkerKort] kan je hem dan all-over-the-place oproepen...

Je kan de shortcode direct iets laten uitspugen (echo) of als het ware eerst bufferen en dan dan wat mee doen (return).

De code die je gebruikt als voorbeeld flikkert trouwens juist alle shortcodes weg en maakt er plain text van... dus als dát de code is in "the loop" dan moet je juist deze aanpassen (en niet de shortcode zelf).

Thanks! Alleen heb ik mijn geposte code ook al weggehaald, maar dat deed niets (vooralsnog). Jouw code is toch als je zelf een shortcode wilt maken? Maar ik heb een shortcode van een plugin die niet werkt...werkt deze ook met jouw code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Je zou bovenstaand voorbeeld kunnen uitproberen, om uit te sluiten dat het niet aan de plugin ligt - maar aan de wijze waarop je de shortcode aanroept.

Is de plugin wel actief? Je kan hem installeren, maar als je hem niet activeert en Wordpress herkent de shortcode niet, dan toont hij hem gewoon als tekst...

Hoe roep je de shortcode aan? Via de editor aan de back-end of via PHP-code in één van je .php pagina's?

Onderstaand voorbeeld werkt in een uitgeklede test-case (gewoon in een .php pagina)...

PHP:
1
2
3
4
5
6
function foobar_func()
    {
return "foo and bar";
    }

add_shortcode( 'foobar', 'foobar_func' );

PHP:
1
2
3
4
5
<?php
the_post();
the_content();
echo do_shortcode('[foobar]');
?>

Eerst laad je de post in, dan spuug je de content uit (al dan niet met shortcode) en tenslotte spuug je nog een test-shortcode uit - onder de content van de post zelf...

[ Voor 7% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 14-04-2015 10:07 ]