• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:46
Mijn vrouw werk in de zorg ( in een verzorgingshuis) en men is druk bezig met digitale dossiers. Een van de nieuwste ontwikkelingen is om foto's in het dossier te zetten. Van wonden en zo, zodat je die met collega's of artsen kunt bespreken of het verloop kunt volgen zonder elke keer de patient daarvoor te hoeven storen.

Op dit moment maken de collega's de foto's met hun eigen smartphone, en mailen hem dan naar hun eigen account en zetten de foto vanaf daar in het dossier. Niet echt ideaal dus. Al is het maar omdat de foto's op allerlei privéapparaten staan en mensen ze actief moeten verwijderen.

Ze willen graag een camera kopen met wifi-mogelijkheden zodat deze 'automatisch' in een map op het netwerk komt en van daar naar het goede patientdossier. Er is wifi bereik in het hele pand. Omdat het een proef is willen ze max 200 euro uitgeven.

Er zijn veel camera's met wifimogelijkheden, maar ze kunnen/bedoelen daarmee allemaal wat anders. Met welke wifioptie je nu dit kan wat zij willen wordt mij niet duidelijk. Kan iemand me een toestel aanraden? Of zeggen op welke term ik moet zoeken?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:16
€200? Daar koop je geen fatsoenlijke camera met wifi voor. Blijf smartphones gebruiken, maar zoek een fatsoenlijke applicatie die de foto's in de goede map zet.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:06
Waarom zou je een camera willen kopen? Ik denk dat in dit geval het "smart"gehalte van het apparaat wat je wilt belangrijker is dan de kwaliteit van de foto's.

Misschien kan je zelf een simpele webapp maken die doet wat je wilt. Zelf denk ik aan een map waarin alle foto's staan, een kleine database waarin bijgehouden wordt welke foto bij welke patient hoort (en nog meer informatie), en een backendscript dat eens in de zoveel tijd de informatie uit de database gebruikt om de foto's in het juiste dossier te plaatsen.

Als je het zelf ontwikkelt is het gratis (op een klein servertje na, dat kan elke oude laptop zijn of bestaande hardware). Als je het laat ontwikkelen is het duurder, maar kan wel iedereen gewoon z'n eigen apparaat blijven gebruiken en ben je niet afhankelijk van één fysiek object in je organisatie. Ook moet je rekening houden met de toekomst, en in dat opzicht is één camera met wifi totaal niet schaalbaar en toekomstgericht.

[ Voor 35% gewijzigd door MarcoC op 13-04-2015 22:17 ]

Verwijderd

http://www.photofacts.nl/...fi-mobi-wifi-sd-kaart.asp

In een camera duwen en gaan
En een wifi router

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als ik me niet vergis kun je dit met elke camera en een WiFi SD kaart als de Eye-Fi Mobi SDHC Class 10 8GB en Toshiba FlashAir 8GB.

www.maartendeboer.net

• noppus
Bedankt voor de suggesties.

Ze willen dus een camera omdat het:
- nogal zot is dat je privé-apparatuur moet gebruiken voor het werk;
- nogal omslachtig is om de foto met je privémail te versturen naar je/de werkmail en vanuit daar in de goede map te zetten;
- het allemaal vrouwen zijn met een zorgopleiding en weinig technisch benul, dus het maken en mailen van een foto is al best lastig voor de meesten;
- ivm privacy niet aan te raden is (en eigenlijk niet acceptabel is) dat mensen foto's van patienten hebben op hun eigen apparaat en in hun eigen mail.

• MarcoC
noppus schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:38:
Bedankt voor de suggesties.

Ze willen dus een camera omdat het:
- nogal zot is dat je privé-apparatuur moet gebruiken voor het werk;
- nogal omslachtig is om de foto met je privémail te versturen naar je/de werkmail en vanuit daar in de goede map te zetten;
- het allemaal vrouwen zijn met een zorgopleiding en weinig technisch benul, dus het maken en mailen van een foto is al best lastig voor de meesten;
- ivm privacy niet aan te raden is (en eigenlijk niet acceptabel is) dat mensen foto's van patienten hebben op hun eigen apparaat en in hun eigen mail.
Al deze bezwaren zijn eenvoudig weg te nemen met een simpele webapp die door elk modern (mobiel) apparaat gebruikt kan worden. Veel eenvoudiger, goedkoper en toekomstbestendiger.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Het argument privacy / patient zou imho bovenaan moeten staan.

Dat gezegd hebbende, http://www.consumentenbon...a/extra/cameras-met-wifi/ gezien?

Abort, Retry, Quake ???

• noppus
aZuL2001 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:55:
Het argument privacy / patient zou imho bovenaan moeten staan.

Dat gezegd hebbende, http://www.consumentenbon...a/extra/cameras-met-wifi/ gezien?
Daar staat eigenlijk precies wat ik al zei; ze kunnen allemaal wat anders, met wifi. De ene heel weinig de ander best veel.
Heb een Samsung gevonden die lijkt te kunnen uploaden via wifi.
http://tweakers.net/product/376139/samsung-wb350f/

Een webapp lost de privacyaspecten niet op en krijg ik bij die digibeten niet op de telefoon. (als ik er al een zou kunnen bouwen)

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-01 05:39
Ik heb een dure dmc-g6 camera met wifi en die wifi werkt echt voor geen meter, dus ik hoop dat er al toestellen zijn die beter werken.... Ik zla het zeker even goed testen voordat je er meer gaat kopen!.

[ Voor 4% gewijzigd door Haas_nl op 14-04-2015 23:15 ]

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kan je niet gewoon een centrale computer instellen met een kaartlezer? Dan kan je gewoon foto's maken, vervolgens het kaartje in de computer stoppen, de foto's naar de correcte netwerkmap slepen en klaar is kees.

Overigens: ik betwijfel of er een goede manier is om direct vanuit de camera foto's naar een specifiek patiëntendossier te sturen. Hoe zie je dat voor je?

Ik snap iig niet waarom er persé wifi gebruikt moet worden. Gewoon een computer (of een paar computers) inrichten met een kaartlezer, netwerkmappen gebruiken met één map per patiënt, en dan kunnen de verzorgers zelf zorgen dat de foto's goed terecht komen. Of iemand van de balie kan dat doen. Maakt niet veel uit.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:22

Garyu

WW

link0007 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:34:
Kan je niet gewoon een centrale computer instellen met een kaartlezer? Dan kan je gewoon foto's maken, vervolgens het kaartje in de computer stoppen, de foto's naar de correcte netwerkmap slepen en klaar is kees.

Overigens: ik betwijfel of er een goede manier is om direct vanuit de camera foto's naar een specifiek patiëntendossier te sturen. Hoe zie je dat voor je?

Ik snap iig niet waarom er persé wifi gebruikt moet worden. Gewoon een computer (of een paar computers) inrichten met een kaartlezer, netwerkmappen gebruiken met één map per patiënt, en dan kunnen de verzorgers zelf zorgen dat de foto's goed terecht komen. Of iemand van de balie kan dat doen. Maakt niet veel uit.
We hebben het over de zorg, waar elke extra handeling gewoon ten koste van patientcontact gaat. Je wilt een efficient proces en daar hoort een centrale computer en gehannes met sd-kaartjes gewoon niet bij.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• link0007
  • Niet online
Maar het kán niet simpeler. Hoe wil je namelijk de camera vertellen welk patiëntendossier de foto naartoe moet? Ook dat kost extra handelingen.

Het gaat hier niet alleen over een technische oplossing. Ergens in het proces zal iemand de foto's aan een patiënt moeten koppelen. Dat gaat niet automatisch.

Op een daarvoor ingestelde computer is dit zo gepiept. Je sleept de foto's naar de goede mappen. Op een camera/telefoon zal je moeten priegelen met namen intypen etc. Dat gaat stukken sneller op een pc.

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:49
Maar het koppelen van een foto aan een patient is natuurlijk het makkelijkst op het moment dat je de foto maakt.
Achteraf foto's in mappen slepen lijkt mij een bijzonder fragiel proces. Hoe vaak sleep je niet iets de verkeerde map in? Hoe ga je achteraf een detailfoto herkennen als een patient?
Als je dit aan het bed kunt doen, dan wordt het al een stuk betrouwbaarder.
Als het proces wordt bewaakt en geholpen door een smart device, dan wordt het een heel stuk betrouwbaarder.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MarcoC schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:45:
[...]
Al deze bezwaren zijn eenvoudig weg te nemen met een simpele webapp die door elk modern (mobiel) apparaat gebruikt kan worden. Veel eenvoudiger, goedkoper en toekomstbestendiger.
En een heel stuk duurder, naast tijd is ook geld een schaars goed in de zorg. Die foto's (=patientgegevens) staan dan niet alleen op een prive-device, maar ook in een database die online benaderbaar is (even ervan uitgaande dat niet iedere prive-telefoon het wifi-netwerk op kan). Hoewel het misschien wel loont bij een enorm volume foto's, zit je dan nog met het privacy-aspect van byod.

Een camera is dan een betere oplossing, maar die zal moeten worden opgehaald en teruggebracht. Dat kost tijd in een branche waar helaas op iedere minuut moet worden gekeken door het verzorgend personeel. Beste kans dus dat die alsnog met hun telefoon aan de slag gaan, die is direct voorhanden. Of iedereen moet een eigen camera meekrijgen, maar dat is een behoorlijke investering. Ook zit je dan met het periodiek opladen van een serie accu's.

Als er toch met camera('s) gewerkt wordt, zou ik het wifi-plan laten vallen. Identificatie hoeft geen probleem te zijn: iedere fotoserie even beginnen met een foto van naambordje/kamernummmer van de bewoner (of het gezicht natuurlijk, afhankelijk van wie de foto's uiteindelijk op de juiste plek zet). Via wifi zijn foto's wel autmatisch te uploaden, maar dan moeten ze alsnog naar de juiste map gesleept worden, dan kan je net zo goed even het kaartje in een kaartlezer duwen en ze zo wegschrijven.

Er is geen goedkope ideale oplossing. Smart door bijv een webapp kost een bak geld om goed en veilig te doen, byod wil je niet met patientgegevens en je wil prive-devices ook niet zomaar op de wifi om daar een app te kunnen benaderen, een camera kost extra tijd of je moet er meerdere hebben. En dat kost weer geld.

Als pilot zou ik beginnen met een enkele simpele camera + kaartlezer, om te zien of het personeel dat ziet zitten. Je kan dan kijken of kaartlezer snel en simpel genoeg werkt, of identificatie een probleem oplevert aan het eind van de dag, of de bewoners het niet intimiderend/vervelend vinden om regelmatig een camera te zien (ga wellicht niet voor een imposant zwart bakbeest). Je kan kijken of 1 camera per x mensen werkt, of dat er toch wordt teruggegrepen naar smartphone want sneller. En dat alles met een beperkte investering. Pak wel een tweede accu, just in case :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bundin op 15-04-2015 11:12 ]

• MarcoC
Een wifi-camera is echt geen oplossing. Het werkt suboptimaal, er is maar één camera aanwezig en het levert nauwelijks voordelen op anders dan dat werknemers niet meer hun eigen camera's hoeven te gebruiken.

Mijn voorstellen:
1. Koop een goedkope camera (~€100) zodat personeel niet hun eigen apparatuur hoeft te gebruiken
2. Denk na over het proces en probeer een échte oplossing te bedenken. Een webapp zoals ik al zei kan heel simpel zijn maar toch erg effectief (maar is zeker niet de enige oplossing, er zijn vele oplossingen mogelijk).

Kies voorstel 1 of 2. Alles daar tussenin is geld weggooien. Wat zijn je eisen (denk hier heel goed over na), en wat is je budget?

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 15-04-2015 11:10 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:18
Heb zelf nu 2x een camera gehad die ook WiFi functies heeft.
De laatste die ik nu heb werkt wel redelijk maar snelheid vind ik tegenvallen.
http://www.samsung.com/us...al-cameras/EC-WB350FBPNUS

Het grootste nadeel van de Wifi functie is eigenlijk de hoeveelheid die je moet instellen. Het is te doen maar zijn wel allemaal kleine stapjes.

Ik zie meer in een paar goedkope camera's (vaak krijg je dan ook korting). Zorg dat er op een vaste plek(ken) de camera's staan zodat ze gemakkelijk bereikbaar zijn (dit is erg lastig... mooiste is elke verzorgende een).

Wat vaak ook een probleem is zijn de computers om de foto's te verwerken. Zorg dat dit gemakkelijk en goed te doen is.

• MarcoC
Ik zou trouwens sowieso een smartphone kopen. Goedkoop, groot scherm (waardoor je de fotokwaliteit eenvoudig direct kan beoordelen, erg belangrijk!), wifi. Allemaal veel belangrijker dan de sensorkwaliteit, witbalans, sluitertijd, etc.

[ Voor 20% gewijzigd door MarcoC op 15-04-2015 11:15 ]

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-01 07:02
Er even vanuit gaande dat er werkplekken zijn die op Windows draaien en deze beheerd worden is een klein Windows tablet vaak een handige keuze. B.v de pricewatch: Acer Iconia Tab 8 W1-810 Wit is nu erg betaalbaar.

Als er al beheerde Windows werkplekken zijn dan is dit apparaat eenvoudig ook te beheren, zodat de totale kosten laag kunnen blijven.

Zoals eerder opgemerkt gaat het verder vooral om het proces. Wat zijn de use cases? Dat is het belangrijkste uitgangspunt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:42
Misschien denk ik te simpel :

2e hands smartphone zonder simkaart die als foto-opslagmap een centrale map op de server pakt.

Bijna 2027

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Je geeft zelf aan dat het aantal handelingen minimaal moet zijn. Een fototoestel met wifi gaat hierbij niet helpen.

Wat ik zelf zou aandragen is een smartphone met daarop een applicatie die het maken van foto's en het plaatsen in de map automatiseert. Zo zou je bijvoorbeeld op het bed of op de deur van elke kamer van de patiënten een QR-code of iets dergelijks kunnen plakken/plaatsen. Deze QR-code scan je net voordat je foto's van je patiënt gaat maken in de applicatie en daarna wordt elke foto die je maakt automatisch in de goede map geplaatst.

Ik weet niet of zo'n applicatie bestaat, maar ik denk niet dat jullie de eerste zorginstelling zijn met een dergelijke vraag. En zo niet, lijkt het me voor een applicatie ontwikkelaar niet eens zo heel moeilijk om iets dergelijks te schrijven.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• elhopo
  • Laatst online: 16:07
Misschien is dit dan wat? Heeft Android zodat je hem eventueel met een appje eventueel kan besturen, mooi ziekenhuis wit en binnen budget:

pricewatch: Samsung Galaxy Camera 3G Wit

Met PC Sync kan je eventueel automatisch foto's synchroniseren met een PC / netwerk?

[ Voor 14% gewijzigd door elhopo op 15-04-2015 14:46 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:22

Garyu

WW

Overigens zjin er wel vergelijkbare apps met een iets ander doel, recent in de media bijvoorbeeld Figure1, https://figure1.com/

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• MarcoC
elhopo schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:42:
Misschien is dit dan wat? Heeft Android zodat je hem eventueel met een appje eventueel kan besturen, mooi ziekenhuis wit en binnen budget:

pricewatch: Samsung Galaxy Camera 3G Wit

Met PC Sync kan je eventueel automatisch foto's synchroniseren met een PC / netwerk?
Waarom per se een camera kopen? Wat is het voordeel van dit apparaat boven een willekeurige smartphone van €100 met Android?

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:09
MarcoC schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:21:
[...]
Waarom per se een camera kopen? Wat is het voordeel van dit apparaat boven een willekeurige smartphone van €100 met Android?
Met de galaxy camera maak je denk ik betere foto's dan met een 100 euro android smartphone..

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:17
MJHH93 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:25:
[...]

Met de galaxy camera maak je denk ik betere foto's dan met een 100 euro android smartphone..
dat is natuurlijk erg belangrijk in dit geval... De foto's worden 1 of 2 keer bekeken op een simpel beeldscherm, ter indicatie....

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Het grote voordeel van de Galaxy Camera is dat deze kan zoomen en een ietwat betere flitser heeft ten opzichte van de meeste telefoons. Mij lijkt vooral de functie om in te zoomen van belang.

Mestreechs volksleed:

• MarcoC
MJHH93 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:25:
[...]

Misschien, maar ik denk dat een moderne OS-versie en het "smart"gedeelte van een camera belangrijker is dan de camerakwaliteit. Een Moto G maakt bijv. prima foto's voor dit soort aangelegenheden.
Ralph Smeets schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:38:
Het grote voordeel van de Galaxy Camera is dat deze kan zoomen en een ietwat betere flitser heeft ten opzichte van de meeste telefoons. Mij lijkt vooral de functie om in te zoomen van belang.
Ik denk dat het OS en de netwerkconnectiviteit vele malen belangrijker is dan fotokwaliteit.

[ Voor 32% gewijzigd door MarcoC op 15-04-2015 16:41 ]

• link0007
  • Niet online
-hopsa- schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:14:
Maar het koppelen van een foto aan een patient is natuurlijk het makkelijkst op het moment dat je de foto maakt.
Achteraf foto's in mappen slepen lijkt mij een bijzonder fragiel proces. Hoe vaak sleep je niet iets de verkeerde map in? Hoe ga je achteraf een detailfoto herkennen als een patient?
Als je dit aan het bed kunt doen, dan wordt het al een stuk betrouwbaarder.
Als het proces wordt bewaakt en geholpen door een smart device, dan wordt het een heel stuk betrouwbaarder.
Hoe doe je dit aan het bed? Hoe stel je dit voor? Dat je op je camera een naam/ID intypt voor of na het maken van de foto?

Je camera weet niet vanzelf welke foto's bij welke patiënt horen. Ergens moet dat ingevoerd worden. Of dat nu vooraf, na iedere foto of geheel achteraf is, ergens moet het gebeuren. En ik zie geen makkelijke manier om het te doen op de camera zelf, of op de telefoon zelf. Dat is namelijk vele malen priegeliger dan op een computer.

Als jij een *concrete* manier weet waarop dit op de camera gedaan kan worden, be my guest. Ik zie 't niet voor me.
MarcoC schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:15:
Ik zou trouwens sowieso een smartphone kopen. Goedkoop, groot scherm (waardoor je de fotokwaliteit eenvoudig direct kan beoordelen, erg belangrijk!), wifi. Allemaal veel belangrijker dan de sensorkwaliteit, witbalans, sluitertijd, etc.
Smartphones zijn duur vergeleken instap-compacts. Een compact krijg je al vanaf €50, geeft dan al beter detail en kleur weer en heeft wss. betere macro. Ook zijn smartphones instabiel, makkelijk te verpesten met rotzooi en potentieel een privacyprobleem.

Voor <€200 krijg je echt geen goede smartphone met goede camera.

Dan moet er echt al een behoorlijk voordeel zijn om smartphones te gebruiken. Maar echt concrete oplossingen zijn er nog niet echt aangedragen IMO. Heel veel "daar is vast een app voor" en "bouw lekker een app daarvoor", maar concrete apps en/of oplossingen zie ik niet zo snel.

• elhopo
  • Laatst online: 16:07
Een ander voordeel is dat ze hem misschien minder snel meejatten. Inzoomen is ook wel handig lijkt me zo. maar inderdaad, deze maakt vermoed ik zo wel betere foto's dan een smartphone. Niet onbelangrijk is ook de PC sync software, die niet zomaar op iedere android zal werken.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:09
MarcoC schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:40:
[...]
Misschien, maar ik denk dat een moderne OS-versie en het "smart"gedeelte van een camera belangrijker is dan de camerakwaliteit. Een Moto G maakt bijv. prima foto's voor dit soort aangelegenheden.
[...]

Ik denk dat het OS en de netwerkconnectiviteit vele malen belangrijker is dan fotokwaliteit.
Je weet toch dat een galaxy camera een 'smart' camera is? Een camera met android.

• MarcoC
MJHH93 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:45:
[...]

Je weet toch dat een galaxy camera een 'smart' camera is? Een camera met android.
Dat weet ik, maar hij is al relatief oud met verouderde software. En ook nog eens dik, groot, zwaar, etc. Ik zie er het voordeel niet zo heel erg van in.

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Volgens mij kun je een Eyefi Mobi Pro SD-kaartje zo instellen dat hij elke genomen foto automatisch naar een netwerklocatie upload. Combinatie kaartje en toestel zal niet meer dan 200 euro kosten.

Ik voorzie hiermee echter wel een aantal problemen:
  • Hoe weet je naderhand bij welke patiënt een foto behoorde. Dit zou op te lossen zijn door een foto van zijn naam of iets dergelijke te nemen aan het begin van een serie foto's die wordt genomen.
  • Je zult nog steeds de foto's via een computer vanuit de gedeelde map richting het dossier van de patiënt moeten slepen
  • Hoe ga je te werk als je meerdere toestellen hebt? Geef je elk toestel een eigen map? Hoe onthoudt je welk toestel en welke map je dan hebt gebruikt? Hoe zit het met de privacy? Of krijgt elke verpleegster/dokter zijn eigen toestel en eigen map die daaraan gekoppeld is?
Om de een of andere manier zie ik dus nog steeds altijd meer heil in een applicatie die op een smartphone draait die voor dit doel is geschreven. Zoals eerder genoemd zou je eens kunnen kijken naar het eerder genoemde Figure1. Afgaande van de informatie wat ik net op hun website heb kunnen lezen, voldoet de applicatie aan de eisen die jullie hebben. Ik weet niet welke software er gebruikt wordt om de dossiers van de patiënten te beheren, maar het zou met niets verbazen als de maker hiervan hiervoor ook al een oplossing heeft. En indien niet, heeft de maker er wellicht oren naar om een dergelijke applicatie te gaan maken.

Mestreechs volksleed:

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Diverse zorginstellingen werken gewoon met een goedkope Android tablet met een eigen app. Hierdoor kan elke verzorger het dossier op de tablet verrijken met tekst en taken, NFC met logboek en camera voor foto's. WIFi synchronisatie doet de rest

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• link0007
  • Niet online
Ralph Smeets schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:24:
Om de een of andere manier zie ik dus nog steeds altijd meer heil in een applicatie die op een smartphone draait die voor dit doel is geschreven. Zoals eerder genoemd zou je eens kunnen kijken naar het eerder genoemde Figure1. Afgaande van de informatie wat ik net op hun website heb kunnen lezen, voldoet de applicatie aan de eisen die jullie hebben. Ik weet niet welke software er gebruikt wordt om de dossiers van de patiënten te beheren, maar het zou met niets verbazen als de maker hiervan hiervoor ook al een oplossing heeft. En indien niet, heeft de maker er wellicht oren naar om een dergelijke applicatie te gaan maken.
Figure 1 is, AFAIK, juist volstrekt anoniem m.b.t. patiëntinformatie. Het is verboden en niet mogelijk om foto's te koppelen aan patiënten.

Geen idee waarom hier Figure 1 wordt aangehaald overigens. Dat is een app voor communicatie met de buitenwereld, een soort twitter voor artsen. Niet voor interne dossierbeheer.

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Figure 1 is inderdaad totaal niet geschikt hiervoor, om bovenstaande reden. Zie het als een soort instagram voor artsen waarbij de nadruk meer ligt op de inhoud + commentaar dan op de fotografische kwaliteit. Het is niet gericht op zorg, laat staan individuele patiëntenzorg en dossiervoering. Koppelen aan een bepaald medisch systeem is totaal niet hun doel en is dan ook niet mogelijk.

Mijns inziens is een tablet met camera en koppeling naar jullie EPD dan ook de enige verantwoorde oplossing. Werken met tussenoplossingen is onhandig en onveilig. Biedt de maker van jullie dossiersoftwarepakket ook een app aan? Kosten zullen vermoedelijk hoger zijn dan je nu gebudgetteerd hebt, maar naar mijn mening moet je bij de combi van ICT en zorg niet met halve oplossingen aan de slag. Aan de andere kant: het geeft waarschijnlijk vele malen meer functionaliteit dan puur foto's maken en hopelijk tevens een vermindering van onnodige werktijd, dus misschien kan daardoor ook meer geld uitgegeven worden?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 00:19
Lekker als iedereen maar denkt foto's te kunnen maken van mijn oma.
met zijn eigen mobiel ik zou ze direct de kamer uit .....

a) tablet met goede beveiliging.
b) voor elke foto die je maakt moet je aangeven welke patient het is.
c) tablet upload dan direct foto naar juiste dossier.

1) deze software bestaat vast al in een ander ziekenhuis/verzorgings tehuis.
2) op moment dat je met dit soort tablet's gaat werken kan je direct ook aan bed andere gegevens inzien
zoals welk pilletje moet de patient.

dit is meer een uitdaging van de leverancier die het totaal pakket voor deze zorg instelling verzorgt
en hier moet het verzorgende personeel vooral zelf geen wielen voor willen uitgaan vinden.
laat de ict beheer groep daar eens naar kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door rc5proxy op 15-04-2015 20:34 ]

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-11-2025
Bij het huisartsenpakket dat wij beheren voor onze klanten is dit prima geregeld.
De leverancier van het pakket heeft namelijk een 'mobiele' app gemaakt welke zowel op tablets als smartphones werkt (iOS en Android).
Je kunt via de app 'live' naar de patient zijn gegevens gaan en daar een nieuwe episode toevoegen met eventuele foto's.

Helaas werkt het LSP er nog niet op, wellicht dat ze dit middels een QRCode zouden kunnen oplossen die ze vóór ze de app starten moeten scannen en dan de persoonlijke pincode in moeten toetsen.. wordt wel weer vervelend als de app door inactiviteit een time-out krijgt dus dat je niet de ganze dag die code moet inkloppen.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:23

Barrycade

Through the...

Zelfs het KDV waar onze kinderen naar toe gaan heeft zo'n app op hun iPad en worden de foto's die ze met de iPad nemen automatisch in de dossiers van mijn kinderen gezet.
Samen met dag verslagen en nieuwsberichten.

Ik zou gepikeerd raken als de leidsters met hun privé apparaten foto's gaan nemen. Voor je het weet staat je kind in hun iCloud, facebook weet ik veel waar. En dat speelt nog meer met foto's van patiënten.

Dit is gewoon knulligheid en schending van privacy ten top!

Want hebben de patiënten of hun vertegenwoordigers wel uberhaupt ingestemd dat er foto's worden genomen met privé apparatuur van de medewerkers?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik denk dat TS intussen de haken en ogen wel aardig in beeld heeft.
En daarmee de kaders voor een pilot wat beter kan gaan vormgeven.

Geef hem wat ruimte ipv nog verder in de hoek te schoppen.
Het was maar een idee en daar is meer dan voldoende zinvolle feedback op gekomen intussen.

My 2 ct's.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1