Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!
Ik ben zelf niet zeer ervaren met het kopen van smartphones, internetwinkels en electronica in het algemeen. Daarom richt ik mij ook tot u allen, voor advies!

Ik heb sinds 2013 een Huawei Ascend p6 gebruikt, die het altijd redelijk naar behoren deed, tot hij er vandaag de brui aan gaf. Ik heb dus een nieuwe smartphone nodig, en ik wil eigenlijk dat dit een android telefoon is.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Samsung Galaxy S5. Deze staat bij Tweakers op de eerste plek in de 'Best buy ranking', en valt nog net binnen mijn beoogde budget (of eigenlijk net erbuiten, maar vooruit).
Of het nou een goede telefoon is en of ik voor hetzelfde geld geen betere telefoon zou kunnen kopen zal ik maar even in het midden laten, aangezien dit redelijk subjectief is. Als iemand toch denkt mij hier iets heel nuttigs over te kunnen vertellen dat ik echt zou moeten weten, graag!
Ik richt mij vooral tot jullie allen met betrekking tot de aankoop. Ik heb momenteel een abbonement bij Tele2 waar ik nog enkele maanden aan vast zit (er zit geen toestel aan het abbonement verbonden, dus ik kan gewone een nieuw toestel kopen).
Als ik een nieuwe telefoon koop, kan ik dan gewoon mijn oude simkaart blijven gebruiken (kan ik die gewoon uit mijn oude Huawei halen en die in mijn nieuwe telefoon stoppen)? Of heb ik een ander type nodig, of gewoon een nieuwe simkaart? En ik behoud dan gewoon mijn eigen nummer toch?
Ik zag op Tweakers.net staan dat ik deze telefoon het goedkoopste kan kopen op www.phonevillage.be, namelijk voor 390 euro (i.p.v. 439 bij de Mediamarkt). Nu heb ik wel eens wat negatieve verhalen gehoord over het online aanschaffen van electronica in webwinkels, zijn deze verhalen slechts incidenten of kan ik echt beter 49 euro extra betalen voor dezelfde telefoon en hem bij de mediamarkt halen?
Hoe zit het precies met het overzetten van mijn gegevens zoals mijn contacten? Waar kan ik dit het beste laten doen, en aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken?
Wat kan ik het beste met mijn oude telefoon doen? Is er nog iemand die die wil hebben en er misschien zelfs nog wat voor zou willen betalen?

Ik hoop dat jullie mij hiermee zouden kunnen helpen, ik zou het erg waarderen! Als jullie zelf nog tips of suggesties hebben hoor ik ze graag!

Verwijderd

Voor je oude telefoon Is er tweakers vraag en aanbod.
Overzetten van je gegevens kan makkelijk via google.

Of de s5 de beste telefoon voor jou Is weet ik niet.
Dat ligt aan je voorkeuren en hoe je de telefoon wilt gebruiken.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Je gegevens kun je het beste als contacten toevoegen aan je Gmail account, dan synchroniseren ze gewoon naar je telefon, de volgende telefoon, etc. geen gedoe.

Online kopen zit je voornamelijk met levertijd waar je rekening mee moet houden. Er staan vaak ook reviews bij van andere Tweakers hier om de keuze te helpen. Afhalen in de winkel is altijd het snelst en beste garantie dat je het ook krijgt.

Wat SIM kaart betreft, als ik zo kijk zijn die van hetzelfde formaat:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6033&idPhone2=5467
Zou je toch een andere moeten ?(bijvoorbeeld als deze een keer kapot gaat), kun je met behoud van nummer een andere SIM kaart van je provider krijgen.

Wat prijs betreft, voor 390 Euro is dat een witte variant, is dat ook de kleur die je wil? De andere kleuren zijn boven de 400 Euro in de pricewatch ?(zwart, blauw en goud).

Qua keuze is de S5 een prima apparaat. Je hebt een degelijk toestel, met verwisselbare batterij, nieuwste Android Lollipop, dus al met al kun je hier wel een 3 jaar mee vooruit.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:36
De s5 is inderdaad een prima ding. Ik begreep wel dat de Huawei P7 ongeveer vergelijkbaar is. Misschien daar even naar kijken?