Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Aangezien mijn Android versie nog steeds niet verder komt dan 2.3.6, met alle ellende die dat met zich meebrengt, wil ik mijn Ace 2 gaan rooten.
Via deze pagina:
http://forum.xda-develope...p?p=27610432&postcount=31
staat eigenlijk wel beschreven hoe het moet, of er moeten hier aanmerkingen over deze methode zijn???
Op deze site: http://dottech.org/130268...ung-galaxy-ace-2-android/ staat namelijk een iets andere methode (zonder de stap dat je Flash I8160XXLD8_ready_to_root_ANT.tar.md5 using Odin as PDA part moet doen)
Ik zie hier een hele andere manier:
https://www.youtube.com/watch?v=JGnaW5djJ84
Ik vroeg me ook af:
- waarom moet je SAMSUNG USB Drivers for Mobile Phones installeren?

Ik heb al veel gezocht op diverse sites, maar echt 100% duidelijk is het dus nog niet, maar met een paar aanwijzingen moet het hopelijk lukken...

[ Voor 4% gewijzigd door pilskes op 13-04-2015 19:30 ]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:17
Misschien omdat je pc anders het toestel niet herkent?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• pilskes
  • Niet online
Oke, thanx.

En de andere vragen?

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-11 21:27
Ik heb even vlug de .zip files bekeken die je in de recovery moet flashen.

De .zip files van het youtube filmpje en de dottech site zijn identiek.
Het lijkt erop dat de dottech site een zipfile gebruikt die de dingen weet te combineren in vergelijk met de .zip in post op XDA. Het kan wel zo zijn dat de standaard meegeleverde recovery niet alle commando's kan/wil uitvoeren van de zip van de dottech site.

Ik zou dus in eerste instantie de dottech methode proberen. Als het daarmee niet lukt kun je altijd nog de xda methode proberen.

Voor de Recovery+zip methode heb je niet persee de drivers nodig. Die worden alleen gebruikt door de odin software.

[ Voor 9% gewijzigd door Qaatloz op 13-04-2015 19:48 ]

• pilskes
  • Niet online
Hier staat het helemaal simpel beschreven, volgens mij wel het identieke verhaal?
http://androidxda.com/roo...-2-gt-i8160-android-2-3-6

Ik zag net dat de Dottech manier voor een Ace 2 is die op 4.1.2 draait...

[ Voor 20% gewijzigd door pilskes op 13-04-2015 19:53 ]

• Qaatloz
Dit verhaal is inderdaad identiek aan het verhaal van XDA. Verder beschrijft deze link voor android 4.1 wat identiek is aan dottech en het filmpje. Blijkbaar geldt voor jouw toestel dat je eerst met ODIN een aangepaste partitie moet flashen voordat je daadwerkelijk de update.zip kunt flashen.

P.S. ik heb de door jouw genoemde telefoon niet, dus ik spreek nu in het algemeen over mijn ervaringen met rooten/roms flashen e.d. Vaak is het eerste rooten (vanuit de orginele rom) nog het moeilijkste en bij de meeste samsung phones heb ik standaard wel odin nodig gehad. Daarna is het belangrijk om een goede recovery CWM/TRWP te flashen waarmee je backups kunt maken van de roms en de data die je hebt.

• pilskes
  • Niet online
Qaatloz schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:57:
Vaak is het eerste rooten (vanuit de orginele rom) nog het moeilijkste en bij de meeste samsung phones heb ik standaard wel odin nodig gehad. Daarna is het belangrijk om een goede recovery CWM/TRWP te flashen waarmee je backups kunt maken van de roms en de data die je hebt.
Zou je mij uit kunnen leggen wat je hier precies mee bedoelt? Wat is flashen eigenlijk?(sorry!!!)
en dan dat gedeelte van CWM/TRWP....????
Ff googlen en hoppa: CWM= ClockWorkMod en TRWP=Team Win’s Recovery Project, maar waar en wanneer je gebruik je dat?

[ Voor 10% gewijzigd door pilskes op 13-04-2015 20:05 ]

• Qaatloz
Als je richting een aangepaste rom wilt (wat je waarschijnlijk wilt als je van android 2.3 af wilt) dan heb je vaak in eerste instantie een aangepaste recovery nodig.

Beschouw het zo: de telefoon heeft meerdere stukjes in het intern geheugen(partities)
Normale systeem (android 2.3 in dit geval waarschijnlijk stock(orgineel) samsung android)
Recovery (orgineel)
Opslag (data en of interne SD opslag)

Er zijn verschillende methodes om vervolgens andere android versies te 'installeren'. De ene methode is door met behulp van de PC en ODIN nieuwe partities met de nieuwe android versie over de oude heen te schrijven. Vaak gebruikt als je nieuwere orginele samsungsoftware wil gebruiken die bijv. wil in azie e.d. uitgebracht is, maar niet in europa.
Custom roms zoals Cyanogenmod e.a. gebruiken vaak een andere methode. Deze werkt vanuit de recovery. Daarvoor moet je eerst via ODIN een nieuwe recovery partitie schrijven. Deze recoveries bevatten veel meer functionaliteit zoals het backuppen van volledige partities (systeem/data etc.). Op die manier ben je later in staat als je een brakke rom geflashed hebt een vorige terug te zetten die je wel bevalt.
Een andere belangrijke functionaliteit is het installeren van Roms vanuit .zip files. Veel custom roms komen verpakt als .zip (specifiek voor een telefoon) en kun je vanuit de recovery installeren zonder nog een pc nodig te hebben. Vaak wordt er in het topic van zo'n rom ervan uitgegaan dat je een goede recovery hebt staan en geven ze daarna een handleiding hoe hun rom te installeren.

P.S. veel heb ik geleerd door veel te lezen en daarna voorzichtig de zaken te proberen die ik begreep. Mijn advies is dus ook, lees veel van de topic's op XDA als je echt wilt doorgronden wat er gebeurt als je root/flashed e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Qaatloz op 13-04-2015 20:22 ]

• pilskes
  • Niet online
Zo, dat is nog eens een nuttig en duidelijke uitleg!! Hulde!!! _/-\o_ _/-\o_

Ik wil dus deze methode gaan gebruiken:
http://androidxda.com/roo...-2-gt-i8160-android-2-3-6
dit om de telefoon te rooten. Als ik het goed begrijp staat er na deze methode nog steeds 2.3.6 op?

Dit werkt dus ook al via Odin, maar als ik een andere versie van Android er op wil hebben, dan doe ik dat dus weer via Odin, of werkt dit niet zo?

Alvast bedankt voor je tijd en uitleg, hier leer ik eindelijk iets van!

• Qaatloz
Rooten is niets anders dan ervoor zorgen dat je binnen de huidige android-versie 'administrator rechten' (root-rechten onder linux) krijgt. Daarmee kun je apps draaien zoals Titanium Backup een Root Explorer die data vanuit systeem beveiligde delen van android kan lezen en bewerken. Belangrijk is dus wel om te beseffen dat Root-rechten dus verantwoordelijkheid met zich meebrengen omdat apps daarmee daadwerkelijke systeembestanden kunnen beschadigen/verwijderen. Geef dus alleen root-rechten aan apps die je vertrouwt en waarvan je weet dat jij die app geactiveerd hebt.

Als je daadwerkelijk naar een nieuwere ROM wilt heb je nu nog de keuze.

Origineel samsung software
In dit topic worden orginele samsung roms van android Jellybean (4.1-4.3 welke precies is niet duidelijk) aangeboden. Let hierbij goed op de landcodes die erbij aangegeven worden omdat als je de verkeerde versie pakt kun je zomaar met een androidversie in het Chinees eindigen :+ . Ik kan het zo direct even niet vinden, maar waarschijnlijk wordt ergens in dat topic uitgelegd hoe je deze roms (waarschijnlijk met ODIN) kunt flashen. Als je daarna weer root wilt moet je dat apart erna nog weer uitvoeren.

Custom Rom
In deze topics ga je veel roms kunnen vinden met varieerende kwaliteit, extra functionaliteit, overklokkende processoren e.a. meuk. Als je hiervoor gaat moet je dus eerst een recovery flashen met Odin. Daarna kun je een .zip van een Rom naar keuze en de .zip met google apps (mogen vanwege rechten niet in de Rom zelf zitten) installeren vanuit de recovery. Een goed beginpunt kan de eerder gelinkte CM11 stable rom zijn, maar als je meer getweakte roms wilt (als ze er voor jouw apparaat er daadwerkelijk zijn) kun je ze in dat topic vinden. Custom Roms kunnen soms veel meer mogelijkheden geven voor instellingen en zijn vrij van samsungsoftware als je daar vanaf zou willen.

• pilskes
  • Niet online
Ik ga me weer even inlezen.... Je hoort van me!

Ik kan dus beter eerst flashen naar 4.x.x en dan pas rooten als ik het goed begrijp. Aangezien je het rooten 'kwijt'bent na het flashen?

Ik ben dus op zoek naar een originele Samsung firmware (bv Jellybean) maar alle links zijn dood...

Toch iets gevonden, maar wat is het verschil tussen die 4.1.2 versies die er staan? Kan ik die beide gebruiken?
http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I8160/XEN/

Kun je me ook nog uitleggen hoe ik eerst dan een recovery flash??

[ Voor 101% gewijzigd door pilskes op 13-04-2015 22:30 ]

• Qaatloz
het lijkt erop dat deze Guide zou moeten kunnen werken voor jou:
http://theunlockr.com/201...the-samsung-galaxy-ace-2/

Verder de verschillen tussen beide 4.1.2 zullen waarschijnlijk niet heel groot zijn. Soms wordt er wat getweakt aan de firmware voor de telefoonradio (de chip die telefoonverkeer/3g mogelijk maakt) en eventueel een update van systeem software. Vroeger heb ik ook nog wel eens uitleg gezien hoe je de datum kon aflezen uit de code die bij de firmware staat, maar ik zou dat nu niet meer weten te vinden ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Qaatloz op 13-04-2015 23:08 ]

• pilskes
  • Niet online
Ik kan alleen geen recovery file van CWM vinden voor mijn Ace 2..

Kan je CWM ook na het rooten als app installeren via playstore? Of is dit dan anders?

Google Play: ROM Manager

[ Voor 67% gewijzigd door pilskes op 14-04-2015 08:58 ]

• Qaatloz
Deze link zou een update.zip moeten zijn die je net als de 2.3 rootingmethode update.zip kunt uitvoeren in de stock recovery van samsung.

P.S. de rommanager heeft voor mij nooit gewerkt op mijn oude samsungs

[ Voor 17% gewijzigd door Qaatloz op 14-04-2015 12:22 ]

• pilskes
  • Niet online
Die had ik heel toevallig ook nog gevonden, maar die wordt geblokkeerd ivm een virusmelding..

Ik wil dus eerst 4.1.2 op mijn telefoon zetten, ik heb hem ook via Sammobil al gedownload (dit is denk ik dan de originele versie?), en Odin heb ik ook al.

Kan je mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?
Ik heb ook ergens gelezen dat je eerst iets aan moet zetten in je telefoon, maar dat kan ik dus niet meer vinden.
Waarom is het belangrijk om eerst recovery te flashen?? Wat doet dat dan?
Of is het:
-eerst rooten
-dan recovery er op zodat je nog terug kan.
-dan 4.1.2 flashen???

Edit nr 999:
Ik lees nu iets over superoneclick. Met Android SDK met 1 klik op de knop je telefoon rooten!?? Iets van bekend?
http://computertotaal.nl/...in-android-23168/pagina-2

[ Voor 24% gewijzigd door pilskes op 14-04-2015 18:42 ]

• pilskes
  • Niet online
Vergeet superoneclick maar.... De rest van de vragen blijven staan

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het lijkt me handig als je je eerst even verdiept in de basics van rooten. Je loopt nu behoorlijk hard van stapel zonder dat je eigenlijk weet wat je aan het doen bent. In plaats van om de paar minuten vragen te stellen wil ik je vragen om even wat meer eigen inzet te tonen. Het begint namelijk een beetje een helpdesk te lijken zo, en dat is niet de bedoeling.
Pagina: 1