2 audio problemen, vermoedelijk door nieuw moederbord ASRock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07 11:18
Hallo allemaal,
Voordat ik begin met mijn problemen, even over m'n PC:

Moederbord: ASRock B85M Pro4
Audiojack achterkant: zit vast aan het moederbord
Audiojack voorkant: zat bij/aan mijn desktop (behuizing) (HP Pavilion P6615nl)

Wanneer ik in Apparaatbeheer bij de Audio-adapter kijk, staat er:
- AMD High Definition Audio Device
- Logitech G430 Gaming Headset (dat is de meegeleverde usb-geluidskaart van m'n headset)
- Realtek High Definition Audio

Zo ziet mijn "Geluid"-scherm eruit, met het bijbehorende "Aansluitingen"-overzicht
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/13884cffe93e97c73d0bd33ee770648c.png
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/3725f3157454406a45c60140f8a4ea0c.png
De headset en TV heb ik even weggelaten, want daar ligt het probleem niet denk ik.

Goed, dan nu waarvoor ik dit topic open.

Probleem 1: Beide audiojacks spelen altijd tegelijk
Het eerste probleem dat ik momenteel heb, is dat ik er niet voor kan kiezen of ik geluid over de de audiojack aan de voor- of achterkant wil afspelen. Ze werken óf allebei tegelijk, of geen van beiden. Terwijl ik met mijn oude moederbord gewoon kon kiezen waar ik geluid uit wilde hebben, heb ik nu eigenlijk dus geen keuze.

Probleem 2: Beide audiojacks hebben last van een echo
Dit is eigenlijk het vervelendste probleem: ik hoor een echo over alle apparaten die ik aansluit via de twee audiojacks. Mijn headset (met eigen usb geluidskaart) en tv (via hdmi) hebben hier geen last van. Ik heb geen programma's lopen die zo'n echo als "effect" kunnen aanzetten.

Dus... Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? :?
Ook als je niet zo zeker bent van je oplossing; niet geschoten is altijd mis }:O

Alvast bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik weet niet of je audio software (van je geluidskaart) bij je moederbord hebt gekregen?? Zoja, dan kun je als het goed is gewoon selecteren welk device je wilt gebruiken :) . Dit kan ik zelf wel bij mijn Asus VII Ranger moederbord, hoewel die een speciale software heeft voor alleen de geluidskaart...zoals ik al zei weet ik niet of jij die software bij dat moederbord hebt gekregen. Als ik mijn oortjes er voor inplug, schakelt ie mijn speakers uit, maar dat kan ook door de software komen aangezien die dan meteen opent...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik heb de helft van de oplossing gevonden...

Over het echoën
Ik had "Realtek HD Audio Configuratie" uitgeschakeld als opstart-programma, omdat ik dacht dat dat alleen maar het programma was waarmee je geluidseffecten kunt instellen. Bleek dus dat het programmatje toch ergens goed voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
pwillemske schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:34:
Ik weet niet of je audio software (van je geluidskaart) bij je moederbord hebt gekregen?? Zoja, dan kun je als het goed is gewoon selecteren welk device je wilt gebruiken :) . Dit kan ik zelf wel bij mijn Asus VII Ranger moederbord, hoewel die een speciale software heeft voor alleen de geluidskaart...zoals ik al zei weet ik niet of jij die software bij dat moederbord hebt gekregen. Als ik mijn oortjes er voor inplug, schakelt ie mijn speakers uit, maar dat kan ook door de software komen aangezien die dan meteen opent...
Bedankt voor je reactie, maar helaas is dit het niet denk ik.
Er zat wel een CD'tje bij m'n moederbord, maar de software daarop ging nergens over de geluidskaart oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
oscarwashere schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:50:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar helaas is dit het niet denk ik.
Er zat wel een CD'tje bij m'n moederbord, maar de software daarop ging nergens over de geluidskaart oid.
Dan zou ik het niet meer weten, sorry, je zult moeten wachten op een tweaker die het wel weet :X

Lord-The-Gamer (L-T-G)