Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router Macadres clonen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Krijg van mij ISP Ziggo een Hitron modem/router bij een zakelijk ZZP abbo.

Deze modem is echter niet te bridgen. Nu heb ik een Asus AC 87. Deze wil ik bij voorkeur gebruiken om mijn vaste netwerk te beheren. De Asus moet dus alleen alle apparatuur die er aan gaat hangen een intern ipadres geven en het hele portforwading gebeuren etc moet de Asus ook doen.

Is er een manier om dit op te lossen? Zag wel in de Asus dat je een macadres kunt clonen. Zou dat het gewenste resultaten kunnen opleveren? Of zijn er andere betere opties?

Alle hints zijn welkom.. ;)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Wat zou dat een hemelsnaam kunnen helpen.
Zou je de Ziggo modem/router willen vervangen door je eigen router?
Die kan vast geen modem spelen.

Kun je die Asus niet in een DMZ van die Hitron plaatsen?
Enige andere alternatief is alle gebruikte poorten op de Hitron forwarden naar de Asus en daar weer forwarden naar het systeem dat je wilt benaderen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Verwijderd

Topicstarter
Of het helpt boeit niet zo. Ik wil het zo als het kan.

Omdat ik weet dat ik met de router mijn Build-inn VPN-server kan draaien, en omdat ik weet dat ik mijn router al het werk wil laten doen. Portforwarding geen issue is. Van de Ziggo modem moet je nog maar afwachten of die opties er-op aan zitten. Waarom zou, indien jij dit zo oppert, een modem überhaupt te bridgen zijn? Welk nut heeft dat en hoe kan dat dan in hemelsnaam helpen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Is het dit modem ?
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=48643

Als dat hem is is dat ook precies wat je wil hebben. die kun je inderdaad niet bridgen omdat hij zowiezo geen nat doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 13-04-2015 16:37 . Reden: lama ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Fish schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:35:
Is het dit modem ?
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=48643

Als dat hem is is dat ook precies wat je wil hebben. die kun je inderdaad niet bridgen omdat hij zowiezo geen nat doet.
Dat is idd de modem of iets vergelijkbaars. Probleem is dus idd dat bij het ZZP-abbo een dynamisch ipadres wordt gekregen en dus niet kan/mag bridgen. Bij het vorige zakelijke modem was dat geen probleem aangezien ik daar 5 vaste ipadressen bij had. Die zat dus sowieso vast in bridge modus.

Kan ik nu ook wel doen, het zakelijke MKB pakket nemen, maar dat is 50% duurder, dus dat is geen optie

Heb het topic waar je naar linkte even opgepakt, en het komt wel in de richting. Echter het verschil is dat de TS daar een zakelijk heeft met meerdere vaste ipadressen.

Maar we komen in de richting.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

ik neem aan dat ziggo 'm zelf niet via klantenservice in bridge kan zetten?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Wat heeft een dynamisch IP adres te maken met het al dan niet mogen clonen?
En als dit modem geen NAT doet, dan lijkt het me ook niet echt nodig om te bridgen...of wel!?

Als ik het zo lees is er geen enkele reden om jouw router niet in te zetten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:57:
[...]

Dat is idd de modem of iets vergelijkbaars. Probleem is dus idd dat bij het ZZP-abbo een dynamisch ipadres wordt gekregen en dus niet kan/mag bridgen. Bij het vorige zakelijke modem was dat geen probleem aangezien ik daar 5 vaste ipadressen bij had. Die zat dus sowieso vast in bridge modus.
Eh nee, die was niet aan het bridgen, die deed RIP (en geen NAT). Niet alles met open internettoegang is een bridge :z
Kan ik nu ook wel doen, het zakelijke MKB pakket nemen, maar dat is 50% duurder, dus dat is geen optie
Lijkt me erg duidelijk. 5-IP met RIP doet wat je wilt, 1-IP dynamisch met NAT zonder RIP of bridge mode doet het niet.

Overigens zie ik niet echt meerwaarde tov consumentenabo als je geen vast IP hebt, en het niet kunnen bridgen bij dynamisch IP en NAT is knudde natuurlijk. Ik zou als je geen zin hebt in betalen voor de RIP-oplossing aanraden om gewoon consumentenabo te nemen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:23:
[...]

Eh nee, die was niet aan het bridgen, die deed RIP (en geen NAT). Niet alles met open internettoegang is een bridge :z

[...]

Lijkt me erg duidelijk. 5-IP met RIP doet wat je wilt, 1-IP dynamisch met NAT zonder RIP of bridge mode doet het niet.

Overigens zie ik niet echt meerwaarde tov consumentenabo als je geen vast IP hebt, en het niet kunnen bridgen bij dynamisch IP en NAT is knudde natuurlijk. Ik zou als je geen zin hebt in betalen voor de RIP-oplossing aanraden om gewoon consumentenabo te nemen...
Ben nog even verder aan het informeren geweest. Kom tot dezelfde conclusie als jij Dion. De modem heeft dus 1 vast ip met RIP. Klopt het dat ik dan wel mijn Asus erachter kan hangen echter echter dat ik bij de WAN-settings de gegevens van Ziggo moet invullen.

Dus de router het externe ipadres ingeven. Verder gateway en DNS-server gegevens van de modem ?
Kan mij nog herinneren dat ik het in die richting moet zoeken. Want bij mijn vorig zakelijk abbo had ik ook zoiets gedaan. Weet alleen niet meer hoe..:-)

Waarom ik een ZZP abbo heb genomen is vanwege de hogere upstream die daar sinds kort bij komt. Een hoge upstream is voor mij belangrijker dan Downstream. Bij privee krijg je max 200/20 Mbps. Bij ZZP Connect All-in, 200/40Mbps. Vandaar dus mijn keus voor zakelijk.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:19:
[...]

Ben nog even verder aan het informeren geweest. Kom tot dezelfde conclusie als jij Dion. De modem heeft dus 1 vast ip met RIP. Klopt het dat ik dan wel mijn Asus erachter kan hangen echter echter dat ik bij de WAN-settings de gegevens van Ziggo moet invullen.

Dus de router het externe ipadres ingeven. Verder gateway en DNS-server gegevens van de modem ?
Kan mij nog herinneren dat ik het in die richting moet zoeken. Want bij mijn vorig zakelijk abbo had ik ook zoiets gedaan. Weet alleen niet meer hoe..:-)
Nope. Gaat niet werken. Dat ding doet verplicht NAT. Als je op je eigen device een publiek IP op de WAN wilt moet je gaan voor de 5-IP oplossingen.
Waarom ik een ZZP abbo heb genomen is vanwege de hogere upstream die daar sinds kort bij komt. Een hoge upstream is voor mij belangrijker dan Downstream. Bij privee krijg je max 200/20 Mbps. Bij ZZP Connect All-in, 200/40Mbps. Vandaar dus mijn keus voor zakelijk.
Bedenk dat het allemaal best-effort blijft. Als je structureel hoge upstream nodig hebt zou ik toch even achter oren krabben of het wel zo handig is om dingen te hosten achter een shared medium best effort coaxlijntje.

Is het niet verstandiger gewoon ergens in een datacenter te hosten? Kosten daarvan zijn ws niet hoger dan prijsverschil consumenten <-> zakelijk. Zeker als je het over 5-IP oplossing hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:24:
[...]

Bedenk dat het allemaal best-effort blijft. Als je structureel hoge upstream nodig hebt zou ik toch even achter oren krabben of het wel zo handig is om dingen te hosten achter een shared medium best effort coaxlijntje.

Is het niet verstandiger gewoon ergens in een datacenter te hosten? Kosten daarvan zijn ws niet hoger dan prijsverschil consumenten <-> zakelijk. Zeker als je het over 5-IP oplossing hebt.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Het is allemaal theoretische snelheid met garantie tot aan de voordeur. Moet wel zeggen dat die 20Mbps up mij nog nooit in de steek heeft gelaten. Downstream wil nog wel fluctueren.

Tweede optie zal ik eens bekijken.

In principe wil ik dus eigenlijk de router gebruiken als spin in het netwerk ook vanwege de AC optie. Zou je nog een andere optie kunnen bedenken om dat voor elkaar te boxen

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 11:36 . Reden: typo ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maak onderscheid tussen router (layer 3 apparaat wat netwerken verbindt) en AP (layer 2 draadloze uitbreiding van een bedraad netwerk) :o

Als je WiFI-AC wilt (en de modem die je krijgt van Ziggo dat niet levert - wat me zou verbazen) moet je kijken naar een andere AP. Daarvoor hoef je geen andere router te hebben. If it ain't broke, don't fix it. Evt kun je natuurlijk een router als AP instellen. Maar dat staat los van je primaire (modem)router.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik nu genoeg info heb en ga morgen, dan komen de spullen binnen, eens lekker stoeien. Zal als het e.e.a loopt hier posten wat ik heb gedaan en wat de resultaten zijn

Verwijderd

Topicstarter
De modem bleek dus wel semi te bridgen door de Remote Gateway uit te zetten. Router gereboot en deze kreeg toen het externe ipadres van Ziggo. Verder alles kunnen laten zo als het was.

Het enige wat niet gaat is als ik mijn telefoon in het draadloos netwerk van mij heb via het externe netwerk met applicatie/servers te verbinden. Zou je zeggen waarom wil je dat. Omdat het in de vorige situatie met de Ubee van Ziggo wel kon.

Voorbeeld:
Met DSVideo van Synology kon ik met het interne ip adres vebinden, maar ook met net externe ipadres als ik de telefoon gebruikte. Nu kan dat niet meer. Wel via Quickconnect.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ASUS has just rolled out a new firmware package developed for its RT-AC68 (P/R/W/U) and RT-AC87 (U/R) router models, namely build 378.4376, which fixes the CVE-2013-1813 vulnerability, upgrades OpenSSL library to 1.0.0q, and includes several other changes.

This new update removes an XSS security risk found on the Main_Analysis_Content.asp page, changes web history strings, improves memory usage, and fixes kernel panic when reconnecting WAN, as well as the routers’ reboot issue when disabling AiProtection.

In addition to that, firmware 3.0.0.4.378.4376 also adds a Movistar profile in IPTV setting page, and updates AiProtection signature, bringing it to version 1.030.

Besides the aforementioned changes, ASUS’s RT-AC87R and RT-AC87U wireless units also receive fixes for Internet Explorer 9 compatibility issues, NAT loopback problems, as well as for bugs related to the network map UI.

Moreover, for the same devices, this update resolves their abnormal SSH system log and improves the UDP performance.

As for applying version 378.4376, simply save and unzip the appropriate package for your specific router model, log into its administration page, and click on the currently installed firmware. Also, make sure it isn’t newer or matching the present release.

Afterwards, establish a wired connection between your router and the computer, click on the “Browse” button, navigate and select the newly-extracted file, and wait for your device to do its job.

That being said, download ASUS RT-AC68 Router Firmware 3.0.0.4.378.4376 or download ASUS RT-AC87 Router Firmware 3.0.0.4.378.4376, take into account all aforementioned aspects, and stay “updated one minute ago.”
mischien zijn er zelfs wel nieuwere. ... eerst maar eens je firmware up to date brengen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Fish schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:33:
[...]

mischien zijn er zelfs wel nieuwere. ... eerst maar eens je firmware up to date brengen
Uiteraard staat/stond de allerlaatste FW in de router . En met de Ubee modem in bridge ging het prima. Vermoed dat het ergens in de modem zit. Maar ik kan er wel mee leven..:-0

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Dit is makkelijk op te lossen: stel dat je een DNS record maakt voor de Synology server, bijvoorbeeld video.heppieboeddah.nl. Je kan dan de interne DNS server naar het interne IP-adres laten verwijzen, en in de externe DNS maak je een record aan dat naar het externe IP adres wijst. Je telefoon laat je vervolgens verbinding maken met video.heppieboeddah.nl.

Zie ook http://serverfault.com/qu...server-on-the-external-ip

[ Voor 16% gewijzigd door Ximon op 21-04-2015 09:46 ]

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Pagina: 1