Toon posts:

foutcode:SetCommState Error with com 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een racesimulator aan het maken:http://x-sim.de/forum/viewtopic.php?t=1640. Deze werkt op basis van Arduino. Na enige tijd kreeg ik deze foutcode en deze gaat dus niet weg.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:26
je zou kunnen beginnen met het geven van wat meer informatie.
Zoals wanneer je dit probleem krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even verder gezocht wanneer ik deze foutmelding krijg. Ik kan het spel spelen met mijn toetsenbord en werkt mijn racesimulator perfect. Maar wanneer ik mijn racestuur (logitech g27) insteek en ik wil mijn simulator starten, dan komt er de foutmelding 'SetCommState Error with com 8' op mijn scherm. Ik heb enig vermoeden dat het stuur de compoort blokkeert. Maar ik heb geen idee hoe ik dit kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"na enige tijd" .... dus voor die tijd deed het stuur het wel ... wat heb je toen veranderd ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
ik, en ik denk een boel andere tweakers willen je graag helpen, maar met deze informatie kunnen we weinig.

Wat we zover weten: je krijgt de 'SetCommState Error with com 8' error zodra je de logitech g27 hebt aangesloten.

Hoe zit alles aangesloten? Gezien het arduino based is, zal de drivers etc via de pc afgehandeld worden.
Werkt je racestuur nog wel zonder het spul van je project?

Er moet namelijk ergens een stuk software draaien die de data van je stuur "parsed" zodat de arduino er wat mee kan. Als je stuur dus gewoon werkt op je pc is het dit stuk software waar iets mis mee is.

Doet je stuur het niet, heb je waarschijnlijk een driver issue.

Maar zoals ik eerder al zei; des te meer info jij geeft, des te meer mensen je kunnen/willen helpen

[ Voor 3% gewijzigd door lordprimoz op 13-04-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fish: het werkte zo'n 15 minuten en opeens kwam de foutmelding zonder dat er iets verandert werd.
Lordprimoz: Het stuur werkt altijd, enkel de simulator stopt met werken

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werking van de racesimulator:
Je speelt een rallyspel. Het stuur wordt in dit spel gebruikt.

Er worden gegevens uit het spel gehaald via de X-sim.

De gegevens worden omgezet naar waarden die X-sim dan doorzend naar de Arduino. Op deze Arduino is er een shield geplaatst die de motoren die nodig zijn om de stoel te laten bewegen te besturen.

Bij het opstarten van het spel met het stuur, beweegt de stoel voor 1 seconde, daarna krijg ik de foutmelding en is de verbinding tussen de computer en de arduino verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Stoel gaat heen en weer, stuur ook ... kabel ook

geen kabel die na 15 minuten slecht contact is gaan maken ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel de bekabeling is gecontroleerd, niets gevonden.
Ik had deze fout ook op mijn laptop, ik heb dan alles overgezet naar mijn desktop in de hoop dat deze foutmelding weg zou zijn, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ander stuur ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb daar ook al aangedacht, maar ik vind niemand waarvan ik die kan lenen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
Is de source/ code van die simulator vrij beschikbaar? Dan valt er namelijk nog wat te debuggen in de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu de foutmelding: error writing on com port. Blijkbaar betekent dit dat door storingen komt van mijn stuur. Kan dit zijn en zijn er hier oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:32
Blijkbaar gaat het een tijdje goed om te schrijven naar COM8 en na een tijdje niet meer. Zit de Arduino op COM8? Is dit een hardwarematige com poort, of is dit een USB->serial omzetter?

En welke applicatie schrijft er naar de com poort? Is dat die X-sim applicatie?

Ik heb namelijk het idee dat er iets van een buffer vol raakt of een driver over zijn nek gaat waardoor de com poort disconnect, er een applicatie in paniek raakt en gelijk jouw'n race spel daarin meeneemt.

Mijn advies, probeer een andere com poort driver, een andere omzetter of misschien helpt het wijzigen van de compoort nummer al(bijv. naar COM 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
alles goed geaard, op de zelfde min ?
ff meten of alles beneden de ~20 Ohm is.

shielded kabels ?

ik heb namelijk een vermoede dat het met interferentie te maken heft.
heb zelf wel eens gehad dat er hoogfrequent 1800 Amp langs me seriele kabel liep, en de boel op tilt ging

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn fout gevonden. Er zat een spanning op het frame die via de pedalen naar de USB poort liep. Hierdoor ging deze poort in beveiliging. Het is opgelost door mijn pedalen te isoleren. Bedankt voor jullie tips!
Pagina: 1