• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-02 13:51
Hi allemaal,

Sinds kort een pc in elkaar gezet voor wat allround werk.
Nu heb ik alleen last van het fenomeen dat als ik de PC opstart, het ongeveer 3,5 minuut duurt voordat de pc beeld geeft. Fans gaan draaien, GPU krijgt stroom.

Specs:
  • Mobo : MSI 760GA-P43
  • FX-6300
  • GTX 660Ti
  • Cooler Master GX-Lite Black 700W
  • Kingston HyperX 8GB (2x4GB) DDR3
Wat heb ik zelf al gedaan:
  • PC van de grond opnieuw gebouwd om te kijken of er ergens iets mis is.
  • Opgestart zonder RAM, geen veschil.
  • Opgestart zonder GPU, geen verschil.
  • BIOS Gerest.
Nu ben ik aardig door mijn eigen opties heen wat het nou zou kunnen zijn. :?

[ Voor 3% gewijzigd door ZicoDon op 13-04-2015 15:09 . Reden: Netjes een lijst gemaakt ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Probleemtopics
CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL.
Volgende keer dus eerst even CSL Beleid checken voor posten. Dit krijgt een schopje richting PMG.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 13-04-2015 15:23 ]

• ZicoDon
Alright excuus! ;-)
br00ky schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:23:
[...]

[mbr]Volgende keer dus eerst even CSL Beleid checken voor posten. Dit krijgt een schopje richting PMG.[/]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:21

Nemesizz

Untouchable

Opgestart zonder RAM, geen veschil.
Dus geen piepjes/error codes dan?

Doet mij vermoeding richting een brakke voeding die eerst op moet warmen voordat ie pas goed z'n spanning wil geven. Want normaal gesproken krijg je zonder RAM wel fout codes.
Dat ventilators gaan draaien zegt helaas weinig of een voeding goed is of niet, een ventilator start ook wel als die 10V krijgt, of 7V, maar een CPU en GPU worden niet blij als ze geen stabiele 12V krijgen.

Ik zou dus, indien mogelijk, een andere voeding proberen.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:27

Pathogen

Shoop Da Whoop

Je CPU staat (nog) niet in de supported list:
http://www.msi.com/support/mb/760GA-P43-FX.html#support-cpu

EDIT: blind. Wel dus. Maar check even je BIOS versie!

[ Voor 21% gewijzigd door Pathogen op 13-04-2015 16:40 ]

• ZicoDon
Pathogen schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:40:
Je CPU staat (nog) niet in de supported list:
http://www.msi.com/support/mb/760GA-P43-FX.html#support-cpu

EDIT: blind. Wel dus. Maar check even je BIOS versie!
BIOS is goed ;-)

PC staat op werk en heb volgens mij thuis nog een voeding liggen.
Zal morgen eens proberen,

• ZicoDon
Nemesizz schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:33:
[...]

Dus geen piepjes/error codes dan?

Doet mij vermoeding richting een brakke voeding die eerst op moet warmen voordat ie pas goed z'n spanning wil geven. Want normaal gesproken krijg je zonder RAM wel fout codes.
Dat ventilators gaan draaien zegt helaas weinig of een voeding goed is of niet, een ventilator start ook wel als die 10V krijgt, of 7V, maar een CPU en GPU worden niet blij als ze geen stabiele 12V krijgen.

Ik zou dus, indien mogelijk, een andere voeding proberen.
Nee geen error codes.

Zojuist andere voeding geprobeerd , alleen heeft die helaas maar 1 4pins 12v connector ipv 2x4. Volgens mij maakt dat niet bijzonder veel uit bij normaal gebruik. Maar opstarten duurt nog steeds minuten.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:21

Nemesizz

Untouchable

ZicoDon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:35:
[...]

Nee geen error codes.

Zojuist andere voeding geprobeerd , alleen heeft die helaas maar 1 4pins 12v connector ipv 2x4. Volgens mij maakt dat niet bijzonder veel uit bij normaal gebruik. Maar opstarten duurt nog steeds minuten.
En als die eenmaal beeld geeft, loopt hij dan verder wel ok of ook traag of iets dergelijks?

• ZicoDon
Nemesizz schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:27:
[...]

En als die eenmaal beeld geeft, loopt hij dan verder wel ok of ook traag of iets dergelijks?
Moeilijk te zeggen, bord reageert verder ook niet op inputs van het toetsenbord, (Interface Error)
Dus kan niet in de BIOS komen en ook de opstartschijf niet veranderen. (Windows is nog niet geinstalleerd)

Zou dus kunnen zijn dat het moederbord gaar is.. :|

• ZicoDon
Denk het probleem gevonden te hebben gevonden, voeding stopte net na een klapje en begon aardig te stinken.. Waarschijnlijk heeft die dus ook al het moederbord eerder gaar gekregen denk k zo..

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:32

Esumontere

Floep, banaan.

ZicoDon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:39:
Denk het probleem gevonden te hebben gevonden, voeding stopte net na een klapje en begon aardig te stinken.. Waarschijnlijk heeft die dus ook al het moederbord eerder gaar gekregen denk k zo..
Klinkt inderdaad als een kapotte voeding. Hopen dat hij niets gefrituurd heeft met dat klapje...

• ZicoDon
Esumontere schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:43:
[...]

Klinkt inderdaad als een kapotte voeding. Hopen dat hij niets gefrituurd heeft met dat klapje...
Denk dus dat die het mobo eerder al ergens kapot heeft getrokken, met de andere voeding erin net is er nog niks veranderd aan het opstart probleem, dus dat wordt denk ik een nieuw moederbord.
Pagina: 1