Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upload problemen via URL binnen LAN, via WAN alles oke

Pagina: 1
Acties:

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Topicstarter
De titel is wat cryptisch misschien, maar ik heb het volgende probleem.

Situatie:
  • Ik heb zowel onder Windows als onder Ubuntu Server websites draaien in mijn lokale netwerk thuis (WAMP respectievelijk LAMP installaties). Op deze webservers draaien verschillende WordPress installaties. Ik gebruik een ISP om mijn domein door te sturen naar mijn IP adres. Dit is op basis van gewijzigde DNS A-records.
  • Ik gebruik een Archer C7 draadloos AP.
  • De internetverbinding is een glasvezelverbinding van de KPN (Experiabox v9).
Het probleem:
Ik kan binnen WordPress afhankelijk van de toegang bestanden groter dan 512KB NIET uploaden:
  1. Uploaden naar LAN adres (bijv: 10.10.1.1): geen probleem;
  2. Uploaden via domein (bijv: www.eigensite.nl/wordpress) vanuit thuis: time-out na exact 19 seconden bij uploaden bestand groter dan 512KB. Kleinere bestanden doen het dus wel...
    De timeout is ook in wireshark goed te zien: ik zie HTTP pakketjes gaan, dan 19 seconden niets, en dan een DUP ACK (even uit mijn hoofd), waarna ook in WordPress een HTTP error gegeven wordt als resultaat van het uploaden.
  3. Uploaden via hetzelfde domein vanuit werk: geen probleem
Hierbij maakt het volgende niet uit:
  • Gebruik van HTTP of HTTPS.
  • Browser (IE, FF, Chrome)
  • Client OS (Windows/OSX)
Het probleem zit dus bij punt 2!
Tot vandaag dacht ik op basis van punt 1 en 2 dat het misschien aan de Experiabox zou liggen, totdat ik dus vandaag op het werk probeerde om bestanden te uploaden en er achter kwam dat ik zonder problemen kan uploaden tot aan de ingestelde limiet van 50MB!

Aangezien ik totaal geen idee meer heb waar ik moet zoeken, hoop ik dat iemand mij op weg kan helpen of dit probleem kent en met de oplossing komt 8)
Ik weet ook eerlijk gezegd niet hoe het werkt als je dus vanuit huis een domein benaderd die weer doorverwijst naar jezelf, maar het lijkt er dus op dat juist hier het probleem zit :X

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 19:28
probeer eens in je host file de domeinnamen te laten verwijzen naar het interne IP van je server.
Niet elke router vindt het leuk om connecties te krijgen op zijn externe IP van binnenuit...

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Lijkt op een probleem met je router. In de situatie 2 probeer je namelijk je site via het externe IP te benaderen vanuit je interne netwerk. Dat werkt helaas niet zomaar. Veel routers hebben hiervoor dan ook een NAT loopback functionaliteit. De router ziet dat je je eigen netwerk probeert te benaderen en stuurt de pakketjes netjes weer terug je eigen netwerk in (volgens de ingestelde port forward regels).
Helaas werkt dit niet bij alle routers even goed. Bij een aantal type routers moet je dan de hardware acceleration voor NAT uitzetten omdat deze loopback niet goed ondersteund. Mogelijk heeft jouw router een vergelijkbaar probleem en een zelfde oplossing.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Topicstarter
Hartelijk dank voor de antwoorden. Het werkt nu _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb de domeinnamen ingevuld in de hosts file op mijn Windows laptop en vervolgens kan ik bestanden zonder problemen in WordPress' medialibrary uploaden.

Blijkbaar dus een probleem met de Experiabox V9 router. Deze is door KPN dichtgetimmerd, dus ik kan er eigenlijk niets aan instellen behalve portforwarding.

Maar wat ik niet begrijp is dat de websites zelf het gewoon deden, inclusief weergave van afbeeldingen van 4MB, maar dat dus het uploaden stuk liep bij 512KB :?

Ik ga nu in ieder geval op alle computers de hosts file aanpassen en kijken of dit op alle computers (ook OSX dus) de oplossing is.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb/had precies hetzelfde probleem vorige week met Wordpress en de KPN modem.
Site doet het gewoon, behalve uploaden, zodra ik boven de 1MB kom dan lukt het niet.
Bij mij ook opgelost door de hosts file aan te passen op de machine waarmee ik uploads naar mijn Wordpress site doe.

Verder zag ik dat het modem gewoon niet alle data doorzet. Met een netwerk sniffer zie ik gewoon maar +/- 700KB van de 1MB bestanden op de server aankomen, waarna PHP blijft wachten op de rest en na 2 minuten een timeout geeft met een 500 error. Vanaf Wan gaat alles inderdaad allemaal prima.

De EB vervangen geeft te veel nadelen en aangezien rest van site het wel doet, laat ik het zo maar.