Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asus N56VZ-S4035V komt niet verder dan Asus logo

Pagina: 1
Acties:

• pingpo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 00:29
beste Tweakers,

Sinds vandaag wil mijn 2,5 jaar oude Asus N56VZ-S4035V niet meer opstarten zelf in de bios komen is niet meer mogelijk. het enige dat die laat zien is de Asus logo voor de rest geen meldingen, geluidjes of wat dan ook.

dit is wat ik geprobeerd heb om verder te komen dan de Asus logo en niet heeft geholpen:
- bootable cd/usb
- opstarten met adapter dus zonder batterij
- opstarten met een ander adapter
- opstarten zonder geheugenmodules (als de moederbord geen beeps laat horen dan is volgens andere de moederbord kapot klopt dat?)
- opstarten met 1 geheugen module (beide apart geprobeerd)
- opstarten zonder hardeschijf
- laptop meer dan 20 min laten draaien misschien dat die verder zou komen

gisteren middag deed die het nog. gisteren nacht heeft windows 8.1 updates proberen te installeren (windows start de laptop uit zichzelf op) geen idee of het gelukt is. vanmorgen proberen op te starten maar kwam niet verder dan Asus logo en batterij was leeg. dit is vaker gebeurt zodra batterij leeg was en dus uitging kwam die even niet verder dan Asus logo maar tot nu was het even opladen of paar keer proberen en hij deed het weer alleen vandaag dus niet meer.

hardeschijf is binnen de garantie periode van 2 jaar door de leverancier vervangen. is er een kans dat die weer onder de garantie gerepareerd kan worden? zo niet iemand suggesties?

Alvast bedankt

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:51

D4NG3R

kiwi

:)

Als je systeem ook zonder HDD niet voorbij de BIOS komt zie ik niet in waarom dat het probleem zou zijn. Neem contact op met de verkoper en vraag wat die voor je kan betekenen.

Begin er niet direct over, maar mocht deze tegenstribbelen kan je je verhalen op je recht op een deugdelijk product: https://www.consuwijzer.n...cht-op-deugdelijk-product

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• pingpo
ik heb contact opgenomen met de leverancier en omdat zij een economische levensduur van 36 maanden hanteren kan ik aanspraak maken op +/- 1/6 van de reparatie kosten. moet ik hier genoegen van nemen of volledige vergoeding vragen?

[ Voor 39% gewijzigd door pingpo op 13-04-2015 15:10 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

1/6e is niet redelijk voor een laptop van deze prijsklasse. Maar goed recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen. 8)7

• pingpo
ik ga de brief die op de website van de consuwijzer vermeldt staat even invullen en opsturen/mailen. maar wat raad je aan zal ik de laptop ook opsturen of eerst hun reactie afwachten?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je kan de laptop wel opsturen maar zolang jij/zij nergens mee akkoord gaan heb je er niks aan en komt die waarschijnlijk linea recta terug.

• pingpo
email opgestuurd en de volgende reactie terug gekregen:

Uw klachten lijken samen te hangen met software gerelateerde problemen. Daarom wil ik u graag aanraden om eerst de lapt terug et zetten naar de fabrieksinstellingen door middel van het uitvoeren van de zogenaamde recovery optie. U kunt een recovery uitvoeren door uw computer opnieuw op te starten en herhaaldelijk op F9 te drukken. Houd er rekening mee om vooraf een back-up van uw bestanden te maken.

Een andere optie zou nog kunnen zijn om de laptop een harde reset te geven. Dit kunt u doen door de accu uit de laptop te halen en de adapter los te koppelen. Hierna dient u de aan/uit knop in te drukken en deze ingedrukt te houden voor een periode van 15 seconden. Hierna kunt u deze los laten en kunt u na een minuut nogmaals proberen om de laptop op te starten.

Mocht dit niet werken dan zal de enige optie nog zijn om de laptop na te laten kijken. Deze zal dan vermoedelijk wel buiten de garantie gaan vallen gezien de termijn van 2 jaar verstreken is.

U heeft volgens de Nederlandse wet recht op 2 jaar garantie op een notebook. Binnen deze periode worden alle technische mankementen welke bij normaal gebruik zijn ontstaan en niet een gevolg zijn van softwarematige fouten of vocht,water of stoot/valschade vergoed en kosteloos hersteld.
Daarnaast bent u tijdens de aankoop akkoord gegaan met onze algemene verkoopwaarden welk op uw bestelling van toepassing zijn. Ook hierin word nog gesproken over de garantie regels.

Nu heeft u als consument wel nog mogelijkheden buiten de wettelijk bepaalde garantietermijn. Deze opties zijn gebaseerd op de economische levensduur van uw product. Ook deze termijnen zijn wettelijk vastgelegd en voor een laptop bedraagt de economische levensduur 36 maanden.
Bij deze optie worden de reparatiekosten gedeeld daar de economische levensduur. Het bedrag dat hier uitkomt word vermenigvuldigt met het aantal maanden dat u uw product in bezit heeft gehad. Deze kosten dient u dan zelf te betalen. De overige kosten zijn in dat geval voor de verkoper.
Pagina: 1