Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote update app voor Netflix-concurrent van Nederlandse tv-

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:12
nieuws: Grote update app voor Netflix-concurrent van Nederlandse tv-zenders komt uit

Ik struikel toch wel een beetje over de kop... het gaat dus om de app 'NLziet' maar wordt zelf niet genoemd in de kop van het artikel... maar prijkt juist de naam de 'concurrent' in de titel?! 8)7

Vind ik niet erg netjes en het komt gewoon heel vreemd over... men spreekt toch bijvoorbeeld ook over Microsoft en niet over 'de concurrent van Apple'?.

Vind Tweakers Netflix heel erg lief... of vinden ze NLziet juist niet zo lief? :)

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 13-04-2015 13:12 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Vind Tweakers Netflix heel erg lief... of vinden ze NLziet juist niet zo lief? :)
Dank voor je feedback. Ik vermoed - en degene die het bericht heeft gecheckt met mij - dat NLZiet nog niet bekend genoeg is om in een kop te staan. Met de omschrijving 'netflix-concurrent van Nederlandse tv-zenders' weet je in elk geval wat er bedoeld wordt, met NLZiet zal vermoed ik een groot deel van de lezers geen idee hebben waar het over gaat :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 23:59

markvt

Peppi Cola

Gewoon NLZiet neerzetten net zoals enquetebedrijf vanmorgen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:15

DDX

Verbaasde mij gisteren ook over deze titel : nieuws: WhatsApp-concurrent Telegram voegt tweestapsauthenticatie toe

Waarom Whatsapp in titel noemen en niet gewoon 'Telegram voegt tweestapsauthenticatie toe' ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Zelfde verhaal, Telegram is wellicht bij veel lezers nog geen bekende naam :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:09

Cyphax

Moderator LNX
arnoudwokke schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:32:
Maar daar staat de naam wel in de titel. :)

Als je er nou van zou maken "Grote update app voor Netflix-concurrent NLziet komt uit", dan is het goed vergelijkbaar en dan biedt de titel ook wel meerwaarde.

Het wordt natuurlijk nooit een bekende naam als je 't altijd "Die concurrent van Netflix voor Nederlandse TV-zenders" blijft noemen. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:15

DDX

arnoudwokke schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:32:
Dan kan je dat toch desnoods in artikel noemen/uitleggen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-11 00:30
Niet om heel erg pietlutterig te gaan doen, maar wanneer media de namen niet in de titels gaan noemen dan ga je toch juist compleet het averechtse effect hebben? Op dit moment leest het ontzettend verwarrend want je klikt op de kop en je hebt werkelijk geen idee over welke app het gaat, dus dat moet je snel uit de inleiding halen.

Ik snap dat de naam niet bekend is, maar het vernoemen in de titel is op z'n allerminst wel netjes - en het vergemakkelijkt het lezen van het artikel ook aangezien je weet over welke app het gaat nog voordat je op de titel drukt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als iets nog niet heel bekend is, dan kan je toch prima benoemen wat het is, in plaats van wie de concurrent is?

In het geval van Telegram:
Berichten-app Telegram voegt tweestapsauthenticatie toe
In het geval van NLziet:
Streaming dienst NLziet geeft app grote update
Om maar wat te noemen :)

Dat je in het bericht zelf dan kort de concurrentie benoemt lijkt me niet zo heel gek, maar de titel van de NLziet update vind ik ook wel apart.

En waarom spreekt Tweakers altijd over NLZiet, terwijl ze het zelf NLziet noemen, met kleine 'z'?

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 13-04-2015 16:09 ]

The devil is in the details.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:02
Toen ik de titel las, dacht ik dat Netflix een App had, die concurreert met Nederlandse TV zenders, en geüpdatet is.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
En waarom spreekt Tweakers altijd over NLZiet, terwijl ze het zelf NLziet noemen, met kleine 'z'?
Ah thanks, goed opgemerkt! Ik heb het aangepast.

@iedereen
Wij proberen in onze koppen zo duidelijk mogelijk te zijn, zodat eenieder voor zichzelf kan beoordelen of hij of zij het relevant nieuws vindt. Door onbekende namen te gebruiken, ben ik bang dat veel mensen missen dat dit wellicht relevant nieuws voor ze is.

Ik merkte dat de omschrijving in de kop niet de meeste verwarring wekt, maar het feit dat NLziet er zelf niet in staat. Dat heb ik toegevoegd.

Dank iedereen voor de opmerkingen in dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door arnoudwokke op 13-04-2015 16:04 ]

Pagina: 1