Voor m'n pa wil ik een nieuwe PC gaan samenstellen. Ik heb denk ik al een aardig beeld, als volgt:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk foto en video editing. Programma's als Photoshop, Lightroom en Pinnacle worden veel gebruikt. Misschien wordt er voor video editing ook nog een overstap naar Premiere gemaakt (hopelijk krijg ik m'n pa zover ;-). Het systeem hoeft overigens niet geschikt te zijn voor 4K materiaal, alleen HD. Games worden er niet gespeeld, verder alleen surfen, e-mail en zo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We willen graag rond €700 á €800 blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, de vorige ATX behuizing willen we graag hergebruiken, en een oude PCI TV-kaart. Monitor, toetsenbord, muis en zo zijn aanwezig, het gaat puur alleen om een nieuwe kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er is een keuze gemaakt voor een i5 omdat met een i7 ons budget overschreden wordt. Ik vraag me alleen af of een Xeon E3-1231 V3 misschien een betere keuze zou zijn? Of AMD en dan de FX-8320 aangezien dit een octo core is?
Verder twijfel ik ook over de GPU. De i5 heeft een geintegreerde GPU, is deze toereikend voor foto/video editing? (Bij het weglaten van de GTX kunnen we misschien de CPU upgraden)
Misschien zou zelfs de voeding naar 450W kunnen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen merkvoorkeur. Ik heb daar te weinig kennis voor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is wenselijk dat de geluidsproductie laag is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk foto en video editing. Programma's als Photoshop, Lightroom en Pinnacle worden veel gebruikt. Misschien wordt er voor video editing ook nog een overstap naar Premiere gemaakt (hopelijk krijg ik m'n pa zover ;-). Het systeem hoeft overigens niet geschikt te zijn voor 4K materiaal, alleen HD. Games worden er niet gespeeld, verder alleen surfen, e-mail en zo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We willen graag rond €700 á €800 blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, de vorige ATX behuizing willen we graag hergebruiken, en een oude PCI TV-kaart. Monitor, toetsenbord, muis en zo zijn aanwezig, het gaat puur alleen om een nieuwe kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 227,91 | € 227,91 |
| 1 | Gigabyte GA-H81M-HD3 | € 52,- | € 52,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | be quiet! Shadow Rock Slim | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 111,50 | € 111,50 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,05 | € 59,05 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 65,95 | € 65,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 758,26 | |
Er is een keuze gemaakt voor een i5 omdat met een i7 ons budget overschreden wordt. Ik vraag me alleen af of een Xeon E3-1231 V3 misschien een betere keuze zou zijn? Of AMD en dan de FX-8320 aangezien dit een octo core is?
Verder twijfel ik ook over de GPU. De i5 heeft een geintegreerde GPU, is deze toereikend voor foto/video editing? (Bij het weglaten van de GTX kunnen we misschien de CPU upgraden)
Misschien zou zelfs de voeding naar 450W kunnen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen merkvoorkeur. Ik heb daar te weinig kennis voor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is wenselijk dat de geluidsproductie laag is.
Ga je overklokken?
Nee
Dat zeg ik!