5.1 systeem voor in de woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:02

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Topicstarter
Ik zoek een?
een 5.1 systeem voor voornamelijk films te kijken in de woonkamer. Ook staat hier dag en nacht de radio/muzieksets op.. Dance/house wordt het meeste geluisterd..

Wat is je budget?
Graag zou ik iets voor +/- €800,- willen kiezen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk een leuke 5.1 ervaring tijdens film kijken, en een aardig geluid bij muziek luisteren en een feestje.. Voornamelijk de radio en wat muziek sets van festivals.. etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb wel wat setjes van Teufel gezien
http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html
http://www.teufelaudio.nl...ycon-2-5.1-set-p9195.html

Zelf ik een Denon x-1000 als 5.1 receiver en 2x Dali zensor 5 als stereo. Wilde hiermee uitbreiden tot 5.1 systeem.. maar Vrouwlief en ikzelf hebben het eigenlijk :X iets te groot de zuilen. Daarom overweeg ik deze weg te doen en een 5.1 sateliet of "kleine"bookshelves te kopen voor 5.1..

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag zou ik andere suggesties willen horen van tweakers die ervaring hebben met soortgelijke 5.1 systemen of advies over aanschaf.

Liefste wil ik het wat kleiner en "leuke"ervaring tijdens film kijken en dat de muziek lekker vol klinkt..
Ook al zal dit niet gaan met "kleinere speakers".. ik zoek een mooie middenweg!

Ben dus opzoek naar een fraai 5.1 systeem dat aan mijn wensen voldoet en wat wordt aangestuurd door mijn denon x-1000...

Mvg Nick.

[ Voor 8% gewijzigd door Nickrsd op 13-04-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Er was eerder altijd een teufel 5.1 set met dezelfde center en rears als de 500mk2.

Deze zat precies tussen de 2 5.1 setjes in die je zelf al aangeeft, helaas zie ik hem er niet meer tussen staan!

[ Voor 13% gewijzigd door NL_Scratch op 13-04-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
Als je tevreden bent van het geluid van jouw huidige set, dan zou je mits zoeken een set van 5 zensor 1 kunnen vinden met een subje erbij voor ±800euro.

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Met een subje erbij en een nieuwe vokal ;) en je bent klaar.

Moeten de luidsprekers trouwens aan de muur? Of waar wil je die plaatsen?

[ Voor 32% gewijzigd door road rebel op 14-04-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
mja, heb die keuze overwogen. Echter wilen wij het "subtiel" houden en liefst wat kleiner dan de zensor 1.
een maximale diepte van 15 cm is vereist.. Dus het worden dan eerder de echte melkpakjes.. denk.

Vind de zensor5 die heb te groot.. Daarom wil ik na een goede sateliet 5.1 systeem.

Had mn ogen laten vallen om Boston A23, maar hiervan is geen 5.1 pack meer te verkrijgen die was er wel een tijdje.. de A23 HTS 5.1 package.. maar vind ze nergens meer.

Bij correct in Rotterdam verkopen ze ook Heco, ( hun huismerk?) nog niet vaak van gehoord dus weet niet of het wat is.http://www.correct.nl/art...hlY28ifV0%3D&ARTNR=468739

Hier een andere shop die Heco verkoopt.. 2 setjes hebben ze.
http://www.hificentervide...t_page=1&searchstring=5.1
http://www.hificentervide...t_page=1&searchstring=5.1

Het zegt me niks..

[ Voor 19% gewijzigd door Nickrsd op 14-04-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Op zich is er niets mis mee om te kiezen voor satellieten met een subwoofer.
Voor films is de beleving van een goede satelliet set veel hoger dan een mix'n match set: je geniet namelijk van 5 identieke luidsprekers.

De kef e305 kan je toch wel als een "standaard" beschouwen binnen de satelliet-subwoofer sets en vind je net onder de 800€. Nadeel van dergelijke sets is toch wel de muziek weergave, maar voor Dance en House zou het zeker moeten volstaan. Voor een mooie jazz-nummer komt het wat mij betreft echter te kort.

5x Boston A25 kan ook natuurlijk, die vind je af en toe in zgan toestand.

Heco is een -goedkoop- Duits merk, ze zijn onderdeel van Audiovox (NASDAQ:VOXX) groep:
Domestic brands include Audiovox, Klipsch, RCA, Invision, Jensen, Omega, Energizer, Terk, Acoustic Research, Advent, Code Alarm, Prestige, Excalibur and SURFACE. International brands include Klipsch, Jamo, Energy, Mirage, Mac Audio, Magnat, Heco, Schwaiger, Oehlbach and Incaar.

[ Voor 15% gewijzigd door road rebel op 14-04-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
maar is het dan geen "goede" set voor films en een radio op de achtergrond..? ze afmetingen van de heco is indentiek aan de boston A 23... de A 25 is te groot voor ons om als surround te gebruiken.

kijken helaas naar afmetingen als de A 23... dus zal ik zeker moeten boeten om muziek kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch voorstellen om ergens te gaan luisteren naar verschillende sets, geeft je een veel beter beeld. Ik had zowat de zelfde vereisten en ben buiten gegaan met:

4x Focal SIB
1x Focal SIB XL (voor de center)
1x B&W ASW610 subwoofer (aangezien de Focal sub die bij in het pakket zat wat meer mocht zijn voor mij).

Een vriend van me die mee was heeft gekozen voor monitor audio omdat die nog iets kleiner waren: Radius R90HT1 set.

Terwijl ik voor ik ging luisteren al verkocht was aan de B&W M1's (door online reviews), maar zo zie je maar, gaan luisteren en dan pas beslissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
mja idd, ik wil graag van mijn dali zensor5 set af.. en een sat/sub systeem voor in de woonkamer..
Het kef systeem wat hierboven genoemd wordt de e305 ziet er wel echt gelikt uit :) maar zal is opzoek gaan naar mooie satelites die ook een bijbehoorde center hebben..

zal de focals/ monitor audio's is opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Focal sib (was vroeger van JM lab) bestaat al lang en is inderdaad een leuke set, klinkt iets gedetailleerder dan kef of b&w en die wordt voor zeer interessante bedragen verkocht. Luisteren is de boodschap want ik vind het net iets te metalerig klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

road rebel schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:52:
Focal sib (was vroeger van JM lab) bestaat al lang en is inderdaad een leuke set, klinkt iets gedetailleerder dan kef of b&w en die wordt voor zeer interessante bedragen verkocht. Luisteren is de boodschap want ik vind het net iets te metalerig klinken.
Luisteren, luisteren & .. luisteren! :) Klopt wat je zegt over de Focal's. Ik heb de B&W M1 + KEF 305 + Focal SIB beluisterd en in mijn oren klonken de Focal's het beste. En als je dan die prijs ziet, wauw, 50% van de B&W's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Topicstarter
hey alle,
ik weet niet of dit iets is..? Is een actie bij redcoon.

http://www.redcoon.nl/B54...lack_51-satellietsystemen

[ Voor 5% gewijzigd door Nickrsd op 24-04-2015 12:49 ]

Pagina: 1