Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enquete verwijst naar Intermediair.nl zonder melding

Pagina: 1
Acties:

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
De enquete die in de blauwe balk verscheen verwees me een enqute op website van Intermediair.nl.
Het feit dat het T.Net logo op de webpagina van de enqute staat gaf bij mij het idee dat ik nog op T.Net zat, anders had ik het de enquete niet ingevuld en had ik de webpagina gesloten.

De webpagina referral bevat een cryptische ID, zit daar informatie in over mijn gebruikersaccount bij T.Net?
Waarom wordt ik verwezen naar een derde partij, zonder waarschuwing, en wat gebeurd er met de informatie die ik daar heb ingevuld?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Daarnaast: durf duidelijke taal te vragen...

"Tweakers approved workspace

Graag zouden we willen weten welke <b>perks</b> voor jou belangrijk zijn op je werkplek en in het bedrijf. Wanneer is deze Tweakers Approved? Doe mee aan deze korte enquête en maak kans op een pakket met mooie Tweakers-goodies."

Ik heb werkelijk nog nooit in mijn leven het woord perks gebruikt... En begrijp ook niet waarom dit woord gebruikt moet worden. Ik doe dus niet mee.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Quacka schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:15:
Daarnaast: durf duidelijke taal te vragen...

"Tweakers approved workspace

Graag zouden we willen weten welke <b>perks</b> voor jou belangrijk zijn op je werkplek en in het bedrijf. Wanneer is deze Tweakers Approved? Doe mee aan deze korte enquête en maak kans op een pakket met mooie Tweakers-goodies."

Ik heb werkelijk nog nooit in mijn leven het woord perks gebruikt... En begrijp ook niet waarom dit woord gebruikt moet worden. Ik doe dus niet mee.
Dat soort nonsense vragen was voor mij de trigger om naar de URL te kijken. :/

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Perks ken ik wel, maar na het invullen van de gehele enquete keek ik ook pas naar de adresbalk (maandag morgen en vertrouwen in Tweakers..). Idd vreemd dat het bij intermediair als poll staat samen met de hele rits in de url erbij... Heeft nu ook intermediair mijn mail en (via link) mijn Tweakers accountgegevens of is dat alleen voor Tweakers zelf zichtbaar..

Curse your sudden but inevitable betrayal!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het ID in de url is hetzelfde voor iedereen en bevat dus geen persoonsgegevens. Verder is Intermediair net als Tweakers onderdeel van de Persgroep.

Intentionally left blank

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
crisp schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:27:
Het ID in de url is hetzelfde voor iedereen en bevat dus geen persoonsgegevens. Verder is Intermediair net als Tweakers onderdeel van de Persgroep.
Ik heb een relatie met T.Net en niet met Intermediair. IANAL, maar dat ligt juridisch anders dan: Ze zitten in dezelfde groep dus het is geen probleem.

In die analogie kun je ook stellen dat Intermediair al mijn gegevens bij T.Net mag inzien en kopieren.

[ Voor 11% gewijzigd door Tukk op 13-04-2015 12:31 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tukk schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:30:
[...]

Ik heb een relatie met T.Net en niet met Intermediair. IANAL, maar dat ligt juridisch anders dan: Ze zitten in dezelfde groep dus het is geen probleem.

In die analogie kun je ook stellen dat Intermediair al mijn gegevens bij T.Net mag inzien en kopieren.
Dat is dus compleet irrelevant want daar is geen sprake van...

Intentionally left blank

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
crisp schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:39:
[...]

Dat is dus compleet irrelevant want daar is geen sprake van...
Dank voor de bevestiging, blijft dat ik jouw argument alleen maar doortrek. Intermediair is een ander bedrijf dan t.net. Ik heb een relatie met t.net, niet met intermediair.nl en ik voel me bedondert door de wijze waarop ik doorgestuurd ben naar intermediair.nl

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
Tukk schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:20:
[...]

Dank voor de bevestiging, blijft dat ik jouw argument alleen maar doortrek. Intermediair is een ander bedrijf dan t.net. Ik heb een relatie met t.net, niet met intermediair.nl en ik voel me bedondert door de wijze waarop ik doorgestuurd ben naar intermediair.nl
Tweakers is onderdeel van de Persgroep Online Services. Tweakers personeel (waaronder ik) hebben met mensen van Intermediair de enquête gemaakt. Daarvoor hebben we de tools van Intermediair gebruikt. Er zijn geen gegevens van Tweakers aan Intermediair gegeven! We linken slechts naar een pagina die door onze collega's wordt gebruikt en die wij nu voor deze enquete gebruiken. :)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ok, duidelijk.

Ik heb vertrouwen in T.Net en niet in Intermediair.nl, neem dat als een compliment.
Ik zal voortaan beter opletten op de URL, ik was niet van plan iets bij Intermediair in te vullen.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

We gebruiken eigenlijk altijd externe middelen voor enquetes aangezien we er zelf geen functionaliteit voor hebben en het te kostbaar is om dat voor die paar keer per jaar te ontwikkelen.

Intentionally left blank

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
crisp schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:43:
We gebruiken eigenlijk altijd externe middelen voor enquetes aangezien we er zelf geen functionaliteit voor hebben en het te kostbaar is om dat voor die paar keer per jaar te ontwikkelen.
Externe bedrijven die ik tot nu toe voorbij zag komen staan bij mij niet bekend als dealers in het type gegevens wat er in de enquete gevraagd wordt. De relatie Werkplek en Intermediair is voor mij te twijfelachtig geweest.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
Tukk schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:53:
[...]

Externe bedrijven die ik tot nu toe voorbij zag komen staan bij mij niet bekend als dealers in het type gegevens wat er in de enquete gevraagd wordt. De relatie Werkplek en Intermediair is voor mij te twijfelachtig geweest.
We maken gebruik van hun enquete-tool, dat is alles.
Pagina: 1