Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPC Horizon box

Pagina: 1
Acties:

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Ik heb thuis de Horizon (Samsung) box van UPC.
Die gebruik ik alleen voor TV, want voor internet heb ik nog steeds een aparte modem.
Nu heb ik een 2e Horizon box (draadloos) besteld, zodat er geen kabels meer door het huis lopen, zoals dit voorheen was.
Nu moet de extra Horizon box draadloos verbinden met de Horizon box beneden, alleen is het signaal niet erg sterk van de Horizon box die benden staat, waardoor boven TV kijken draadloos onmogelijk is.

Nu heb ik de Horizon box van beneden aangesloten op mijn Asus RT-AC68U via een kabel, want signaal is vele malen beter dan die van de horizon box zelf.

Nu is mijn vraag, kan ik mijn extra box koppelen aan de Asus draadloos en dan streamen?

(weet niet of dit de juiste topic is :$ )

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Jieve schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:57:
Ik heb thuis de Horizon (Samsung) box van UPC.
Die gebruik ik alleen voor TV, want voor internet heb ik nog steeds een aparte modem.
Nu heb ik een 2e Horizon box (draadloos) besteld, zodat er geen kabels meer door het huis lopen, zoals dit voorheen was.
Nu moet de extra Horizon box draadloos verbinden met de Horizon box beneden, alleen is het signaal niet erg sterk van de Horizon box die benden staat, waardoor boven TV kijken draadloos onmogelijk is.

Nu heb ik de Horizon box van beneden aangesloten op mijn Asus RT-AC68U via een kabel, want signaal is vele malen beter dan die van de horizon box zelf.

Nu is mijn vraag, kan ik mijn extra box koppelen aan de Asus draadloos en dan streamen?

(weet niet of dit de juiste topic is :$ )
nope...

coax of utp is je enige alternatief..

5ghz wifi is brak ;-)

alles is vanaf vandaag ziggo trouwens

• Jieve
5ghz is idd brak van die Horzion box.
Mooi balen...

• Dutch2007
Jieve schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:04:
5ghz is idd brak van die Horzion box.
Mooi balen...
5ghz in zn algemeen heeft gewoon midner doordringbaarheid...

• Jieve
Dutch2007 schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:19:
[...]

5ghz in zn algemeen heeft gewoon midner doordringbaarheid...
Ja, maar dan snap ik niet dat ze iets uitrollen dat alleen kan connecten met 5ghz... 8)7

• Dutch2007
Jieve schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:26:
[...]

Ja, maar dan snap ik niet dat ze iets uitrollen dat alleen kan connecten met 5ghz... 8)7
5ghz+coax+utp... voldoende lijkt mij ;-)

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

5GHz heeft een hogere snelheid dan 2.4.
Die snelheid is nodig om tv te kunnen kijken. Misschien Powerline adapters gebruiken?

• Jieve
Powerline adapters is misschien wel een oplossing.
Nooit eerder mee gewerkt. :-).

UTP kabel van Horizon > adapter (beneden)
UTP kabel van extra Horizon > adapter (boven)

Zal wel zo een soort werking zijn? :$

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Streamen over wifi of powerlines blijft altijd problematisch.
Die netwerken zijn niet geschikt om een constante stream te onderhouden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WeirdEye schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:47:
5GHz heeft een hogere snelheid dan 2.4.
Nog belangrijker:

5GHz geeft je - als je verbinding hebt - een veel stabielere verbinding dan 2.4GHz, en heeft minder last van interferentie. Zou wat zijn: je kijkt TV en opeens gaat je beeld blokken als de buurman even nu.nl bezoekt oid :P

5GHz is vooral een alles of niets verhaal. Als het werkt blijft het werken. Dus ik snap die keuze wel, zeker icm de alternatieven.
Die snelheid is nodig om tv te kunnen kijken. Misschien Powerline adapters gebruiken?
Dat is zeker een optie, juist omdat je *niet* idiote snelheden nodig hebt. Een broadcast-quality HD-stream heeft minder dan 20Mbps nodig. Powerline levert echt geen hoge snelheden, maar 20Mbps zal vaak wel lukken. Dat gezegd, je hebt nooit garanties met powerline, er zijn situaties waarin 20Mbps niet gehaald gaat worden of waarin je zelfs geen - stabiele - verbinding gaat krijgen.

Alles anders dan een directe kabelverbinding (in dit geval coax of UTP) blijft een gok.

Oslik blyat! Oslik!

• Jieve
Inmiddels oplossing gevonden.
Powerline gebruikt.
Begin heeft hij moeite om beeld te tonen, maar na enkele seconde werkt het prima.
Pagina: 1