Macbook Pro gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 21:33
Heb je net je belastingaangifte gedaan op je Mac, daarna ff koffie gedronken, wil je verder werken, reageert je hele MacBook niet meer.
Even later begint ie heel hard te 'ventileren', toen maar hard uitgezet door de powerknop langer in te drukken.

Het apparaat (een Macbook Pro 15" late 2011) gaat nu helemaal niet meer aan, zo lijkt het. Het enige wat er gebeurt is dat aan de voorzijde (naast de infrarood) het witte lampje gaat branden en dat je de DVD-brander hoort 'opstarten'.

Apple maar gebeld en nu een afspraak bij de Genius Bar, eens kijken of die wat kunnen vinden.

Vreemde is overigens dat ik dit al eerder heb gehad. Toen heb ik de originele hardware teruggezet (HDD en memory) en toen werkte ie weer. Vervolgens weer mijn eigen SSD en geheugen erin gezet en nog steeds blijven werken tot op heden.

Iemand ideeën of verklaringen toevallig voor dit bijzonder vreemde probleem? Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?

Martien

P.S. Ik heb het hele stappenplan met SMC-resets e.d. met de mannen van support bij Apple al helemaal doorgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 21:21

nexhil

BAM!

Misschien dat het geheugen niet helemaal ok is?

Als het je SSD zou zijn dan zou hij waarschijnlijk wel het opstart geluid hebben laten horen en een map met een vraagteken hebben laten zien. Misschien 1 geheugen module tegelijkertijd proberen en omwisselen?

[ Voor 6% gewijzigd door nexhil op 13-04-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 10:06

Joran

<3 natalee

Aangezien je een late 2011 hebt, denk ik dat je mee moet doen aan exchange-programma.

(ik had voor dat het programma bestond, precies het zelfde: MacBook Pro start niet meer op
Ze hebben toen mijn moederbord vervangen. Omdat mijn scherm "ingedrukt" was heb ik dat meteen ook geclaimd op Europees consumentenrecht, heb gratis een nieuwe mobo+topcover gekregen)

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biite
Ik heb inderdaad al wat gelezen over het Exchange programma. Eerst maar eens afwachten wat ze bij de genius bar gaan zeggen over dit verhaal. Moet alleen nog ff wachten tot zaterdag, was de eerste spot die beschikbaar was helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biite
Jammer, maar helaas. Het viel niet onder het Exchange programma, er blijkt een onderdeel van de voeding niet meer te werken.
Komt neer op een vervanging van het moederbord, kosten 552,- euri incl. BTW.
Apple store den haag ging nog wel kijken of er nog wat gedaan kon worden aan de kosten...laten we hopen dat dat lukt. Nog mee geduld oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

93247

Je hebt meer rechten dan je denkt, even langs Consuwijzer surfen.
Bij Apple weten ze jarenlang al dat het een ondeugdelijk product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:52

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Of je kan proberen om het MagSafe DC-in board te vervangen.
http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item19d5d1cf16

https://nl.ifixit.com/Gui...In+Board+Replacement/7525

Maar zo te zien zit er niet zo bizar veel hardware op zo'n board, dus kleine kans dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 21:45
93247 schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:40:
Je hebt meer rechten dan je denkt, even langs Consuwijzer surfen.
Bij Apple weten ze jarenlang al dat het een ondeugdelijk product is.
Geen onzin roepen gezien dit niet meer over de graka gaat maar over de interne voeding afhandeling. Uiteraard kan hij wel zich beroepen op het feit dat hij mag verwachten van een laptop van +2000 euro dat hij langer dan 4 jaar mee moet gaan, misschien dat er iets van een coulance regeling getroffen kan worden.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

93247

Zo bedoel ik het ook niet, maar 552,- neer moeten tellen voor het vervangen van het voedingsgedeelte vind ik een beetje aan de forse kant, omdat Apple gelijk het logicboard wil vervangen.
Dat moet goedkoper kunnen worden opgelost want 4 jaar is wel erg kort voor een machine in de kwaliteit die Apple levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
93247 schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:14:

Dat moet goedkoper kunnen worden opgelost want 4 jaar is wel erg kort voor een machine in de kwaliteit die Apple levert.
De kwaliteit die Apple levert is net als die van HP, Sony en andere fabrikanten die hun spullen door FoxCon laten maken. Het enige verschil is het totaalpakket van hardware en software, de behuizing (aluminium) en het prijskaartje.

Zelf ook Apple gebruiker en tevreden met mijn spulletjes maar om nou te zeggen dat het significant andere kwaliteit is...

[ Voor 11% gewijzigd door sypie op 20-04-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 13:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gaat de backlight nog aan? Als je de DVD hoort en de fans spinnen op dan ben je op 90% van een boot af. Ik kan je eventueel misschien helpen met een echte diagnose en eventueel een reparatie, maar dan moet ik wat meer info hebben over wat ie wel of niet doet.

- Groene led op magsafe
- Accu opladen (check via batterij-ledjes)
- Powerled Wit
- Fans
- DVD/harddisk spinup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biite
Heuglijk nieuws, gisteren gebeld dat ik mijn laptop, gerepareerd kan ophalen. Ik was zelf verbaasd, maar de heer aan de telefoon wist me te vertellen dat de reparatie onder het Europees Consumentenrecht is uitgevoerd.
Misschien heeft het geholpen dat ik mijn diepe teleurstelling had uitgesproken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Nice! Nog veel plezier met je MBP ;)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1