Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbanVE
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:49
Hallo,

ik post maar even mijn probleem hier, misschien dat er iemand is die mij verder kan helpen.

Ik heb een server staan met xpenology op (synology dsm 5.1), en wil dat deze bereikbaar is via het web (oa website, adminpaneel...). Ik zit bij Belgacom (Proximus) als provider, en in hun modem kan je dynamicdns toepassen. Ik heb dit in samwerking met dtdns. Werkt zeer goed, en als ik deze url gebruik geen enkel probleem in geen enkele browser.

Nu heb ik een 'mooiere' domeinnaam bij belgacom zelf (was gratis bij het businessabbo), en hier heb ik een url forward ingesteld + cloak naar mijn dtdns domein.

Hier loopt het mis. In firefox en internet explorer geen probleem, gaat mooi door naar mijn webpagina én behoudt de 'mooie' domeinnaam. Enkel bij chrome loopt het mis:

De server op ***.be kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Google Chrome tot het netwerk blokkeert. Foutcode: ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Andere webpagina's laden wel.

Ik heb al ergens gelezen dat ik bij belgacom de nameservers zou moeten veranderen naar die van dtdns?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Dit is een probleem wat blijkbaar vaker voorkomt. Heb het nog niet eerder gezien maar ligt aan chrome zelf / je dns setup. Kijk eens op http://superuser.com/ques...et-but-other-browsers-can . Daar kun je zien dat chrome een black list service heeft die dit waarschijnlijk blokkeert.

Je kunt je dll aanpassen of gewoon een andere browser gebruiken. Die registery edit kun je ook nog proberen maar was niet succesvol bij mij.