Toon posts:

Data recovery

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een externe schijf (HFS geformatteerd) m'n iTunes folder van 20GB verwijderd en vervolgens de prullenbak geleegd. Ik heb de disk verder niet gebruikt. Wat raden jullie aan?

Yosemite 10.10.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digirec
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-07-2022
Het beste is het om eerst een kopie te maken van deze externe harde schijf.
Vanuit aan mac kunt je via schijfbeheer wel een volledige diskkopie maken.
Als je deze wegschrijft als DMG file kun je die vervolgens met data-recovery software benaderen om te zien of je nog data terug kunt halen.

Kun je dit zelf niet dan is het verstandig om een data-recovery bedrijf te contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet de ruimte om zoiets over te kopiëren. Ik heb wel verschillende gratis recovery programma's geprobeerd maar nergens kwam echt veel bruikbaars uit. Ik dacht dat je nog wel een goede kans had als de schijf verder niet gebruikt is. Gelukkig blijkt er op m'n Time Machine nog een backup te staan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Digirec schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:38:
Het beste is het om eerst een kopie te maken van deze externe harde schijf.
Vanuit aan mac kunt je via schijfbeheer wel een volledige diskkopie maken.
Als je deze wegschrijft als DMG file kun je die vervolgens met data-recovery software benaderen om te zien of je nog data terug kunt halen.

Kun je dit zelf niet dan is het verstandig om een data-recovery bedrijf te contacten.
Een data-recovery bedrijf inschakelen om je iTunes muziek te recoveren?
Dat is echt een slecht advies. :X

Muziek kan je opnieuw rippen of downloaden, misschien zelfs als je al die muziek koopt ben je misschien zelfs nog goedkoper uit dan een bedrijf ervoor laten inschakelen. Als het nou om foto's ging had het een goed advies geweest, die zijn onvervangbaar.

Als je nou echt data wilt recoveren, dan kan ik je Active Undelete aanbevelen. Niet duur en doet goed zijn werk.
En het is beter om geen backup te maken van je schijf waar je je data op bent kwijtgeraakt. Immers hoe langer je ermee wacht om bijv Active Undelete te draaien (als de schijf aangesloten is), hoe kleiner de kans word om je data terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Psycho_Mantis...
Ik gebruik zelf geen iTunes, maar het lijkt me toch dat een dergtelijke 'cloud tool' JUIST de mogelijkheid biedt om de data opnieuw te downloaden.
Ok, het zal even duren om 20GB weer binnen te hengelen, maar met een beetje verbinding is dat niet onoverkomelijk.
Zet hem 's avonds aan en de volgende ochtend heb je de boel weer in je iTunes directory staan.